Gjest b2 kanskje eller kanskje ikke? Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 hjelpe meg har et skjema (Spørreskjema om affektiv lidelse)med meg hjem i en bp2 utredning. med 8 ja og 5 nei og samme periode: ja, probl. lite, betyr det at tendensen peker mot at jeg er bp2 eller at jeg kan puste lettet ut da jeg ikke oppfyller nok av ja-kriteriene? Setter pris på om du svarer, så slipper jeg å lure inntil neste utredningstime. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263718-nhd-viktig-bp2-utredning-sp%C3%B8rreskjema/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Du skriver ikke noe om hvilket skjema det er. Jeg antar at det er et skjema som jeg selv har laget og som brukes mye ove rhele landet. Skjemaet er kun en beslutningsstøtte. Det hjelper legene og pasientene til å få svar på de riktige spørsmålene. Det finnes ingen "cut-off" for dette skjemaet hvor en kan si at pasienten har en bp2, bp1 eller ikke. Dette bla fordi spørsmålene har ulik alvorlighetsgrad og ikke kan vektes likt. Derimot kan svarene brukes som en god beslutningsstøtte i det diagnostiske arbeidet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263718-nhd-viktig-bp2-utredning-sp%C3%B8rreskjema/#findComment-2116257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bp2 kanskje eller kanskje ikke? Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Du skriver ikke noe om hvilket skjema det er. Jeg antar at det er et skjema som jeg selv har laget og som brukes mye ove rhele landet. Skjemaet er kun en beslutningsstøtte. Det hjelper legene og pasientene til å få svar på de riktige spørsmålene. Det finnes ingen "cut-off" for dette skjemaet hvor en kan si at pasienten har en bp2, bp1 eller ikke. Dette bla fordi spørsmålene har ulik alvorlighetsgrad og ikke kan vektes likt. Derimot kan svarene brukes som en god beslutningsstøtte i det diagnostiske arbeidet. Skjemaet heter "Spørreskjema om affektiv lidelse (The Mood Disorder Questionaire). Vet ikke om det er samme skjema vi tenker på, men det jeg har har 13 spm der det skal krysses av ja eller nei. Alle spørsmålene begynner med: "Har du noen gang opplevd at du ikke var ditt vanlige jeg og at...". Det er i tillegg til ens egne svar en spalte der partner/ektefelle skal fylle ut "komparentsvar". Til sist skal man fylle ut om noe av det man har krysset av ja for har hendt i samme periode, og hvor store problemer disse hendelsene har gitt (ikke/lite/moderat/alvorlig). Er det dette skjemaet du har laget? I så fall vil jeg bare si til deg at jeg synes skjemaet var veldig godt!! I hvert fall for en for meg med perioder med svingninger opp/ned, tok det meg "veldig på kornet"! Men når bør "varselklokkene" ringe i hvert fall slik at man ser at man ikke kan utelukke en bipolar lidelse? Takker ellers mye for at du ga meg svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/263718-nhd-viktig-bp2-utredning-sp%C3%B8rreskjema/#findComment-2116319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.