Gjest limbor Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 NHD Jeg synes du er så fraværende i tråden om deprimerte og foreldrerollen. Dette er tydeligvis et veldig stort tema med delte meninger. Hadde satt pris på om du gikk inn i tråden litt :-) 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. januar 2007 Skrevet 28. januar 2007 Hvor da? Hva skal jeg kommentere ut over at jeg har svart trådstarteren. 1. Generaliseringer er uansett lite hensiktsmessige. "Alle deprimerte.." har ikke mer til felles enn at de er deprimerte. 2. Jeg har ikke inntrykk av at helsevesenet/psykiatrien generaliserer om dette slik det påstås. 3. Det er helt sikkert et større problem at en tar for lett på situasjonen til barn av psykiatrisk syke, enn at en overdramatiserer den. Enda verre er det for barn av rusmisbrukere. 4. Det er lettere for barn som har flere omsorgspersoner. Verst er det når en er aleneforsørger og syk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.