tigern woods Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Takk. Jeg må ta av ti kilo til og jeg ser ingenting til de tre som er borte. En venninne mener det bare er vann og ingenting, men jeg har brukt lang tid på de få kiloene. Og jeg prøver å spise sunt. Hei! Syns du får dårlig feedback på vekttapet ditt fra folk rundt deg. Ikke la deg knekke! Det er Deg det handler om, overse dårlige kommentarer. Jeg har gått ned 19kg siden juli'06. Hørte masse dårlige kommentarer, spesielt fra min mor. Nå har endelig pipa fått en anneb lyd. Veit ikke om du går på spesiell diett e.l, jeg vil si det viktigste er å spise nogenlunde sunt, lite og ofte. Og fysisk aktivitet i en eller anna form hver dag. Masse lykke til videre, jeg støtter deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym på det Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei! Syns du får dårlig feedback på vekttapet ditt fra folk rundt deg. Ikke la deg knekke! Det er Deg det handler om, overse dårlige kommentarer. Jeg har gått ned 19kg siden juli'06. Hørte masse dårlige kommentarer, spesielt fra min mor. Nå har endelig pipa fått en anneb lyd. Veit ikke om du går på spesiell diett e.l, jeg vil si det viktigste er å spise nogenlunde sunt, lite og ofte. Og fysisk aktivitet i en eller anna form hver dag. Masse lykke til videre, jeg støtter deg. Takk for støtten din! Du har gått ned imponerende mye! Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 I går hadde jeg kledt meg godt siden det var så kaldt, og fleecejakken bulet litt foran. Moren min sa "jeg synes du bare legger på deg, jeg". Jeg åpnet jakken og viste at jeg ikke har bulende mage (men mage har jeg), og sa at jeg faktisk hadde tatt av tre kilo. Så sa hun ikke mer, men jeg har tidligere sagt at de ikke skal mase om vekta. Jeg bli studert og de tror visst en tykk ytterjakke er tynn og at jeg er større enn jeg er. Neste gang lar du henne ikke stille deg til ansvar for hva du spiser. Isteden stiller du henne til ansvar for det hun sier. Da sier du som følger: Hvorfor sier du sånn? Er det fordi du vil såre meg, eller tror du at det hjelper meg ned i vekt? Så kan du evt følge opp med å si at det sjelden er fordi de ikke blir mobbet nok at folk ikke tar av vekt. Er du i det konstruktive hjørnet, så kan du jo gi henne noen ideer til hva hun heller kan gjøre, som faktisk vil hjelpe deg. Invitere deg på en gåtur, lage sunn og god mat til deg, tilrettelegge litt for deg så det blir lettere å få i deg den maten du skal ha og å være i aktivitet feks. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men har du barn kan hun jo feks sitte barnevakt for deg mens du trener litt på kvelden. Eller hun kan reise å handle for deg en gang i uken sånn at du unngår fristelsene i butikken. Hun kan ta deg med en tur til syden når du har tatt av et antall kilo, skryte av de andre tingene i livet ditt som du får til som ikke har med vekt å gjøre, for å slutte å gi deg skamfølelse osv. Det er masse hun kan gjøre som er bra for deg, kanskje hun trenger å bli vist at det hun gjør ikke hjelper, men at det er noe som vil hjelpe? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Takk. Jeg må ta av ti kilo til og jeg ser ingenting til de tre som er borte. En venninne mener det bare er vann og ingenting, men jeg har brukt lang tid på de få kiloene. Og jeg prøver å spise sunt. Svarer deg her også jeg :-) For ordens skyld - jeg har vært enorm, og har tatt av over førti kilo, så jeg vet litt om motivasjon og hvor vanskelig det kan være - og litt om hvor lett det kan være når man først kommer inn på den riktige veien. De tre kiloene du har tatt av er tre kilo som er borte fra din kropp. Det er ikke "ingenting" å bli kvitt overflødig vann i kroppen. Det vannet er der som et tegn på at kroppen din ikke er sunn. Alt vekttap starter med at man mister en del vann OG fett i begynnelsen. Du er flink, og må bare ikke gi deg. Sett deg milepæler som er små, slik at du ser fort om du har klart dem. Ti kilo er for langt unna. Si til deg selv at du kan belønne deg selv med et nytt plagg til neste helg feks hvis du spiser nok frukt og grønnsaker en uke fremover. Ikke tenk så mye på hva du ikke kan spise, men mer på hva du må spise. Jeg gikk ned førti kilo ved å aldri være sulten - jeg spiste ofte nok... Og vær stolt av deg selv. Det krever mot å innse at man må ned i vekt, og det krever mot å blottstille seg for omgivelsene ved å innrømme at man prøver. Du er kjempetøff - bare ikke gi deg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
animatora Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Takk for støtten din! Du har gått ned imponerende mye! Lykke til videre. Hei igjen, jeg vil egentlig gjerne støtte opp om det Valnøtt og Tigern Woods svarer deg på dette, for jeg tror ikke at det gavner deg bare å si at, "ja, fy, dine foreldre er slemme, det var da en tåpelig ting å si". Det foreldrene dine gjør, virker helt mot sin hensikt på deg, det er selvsagt forferdelig for motivasjonen å høre noe sånt. Men du vet at det betyr veldig mye for deg hva dine foreldre mener, når du tar ting innover deg på den måten. Du må finne ut av hvem ditt vekttap er viktig for. Er det deg eller dine foreldre? Du skal tenke på deg selv, og ignorere dine foreldres bemerkninger. Neste gang din mor sier noe lignende, så prøv å svar henne på noe annet. Du kan svare henne med å si noe som "har dere sett den filmen som kom på fredag", eller "du, jeg hadde tenkt å kjøpe en plante, hvilken type syns du passer best i soverommet". Det høres kanskje merkelig ut, men det funker! Din mor får noe annet å tenke på, og hun kommer til å holde opp med å si sånne ting, hvis hun opplever at du ikke tar det inn over deg, hvis du bare klarer å ignorere det! Det er det samme som når man var barn, det var mye morsommere å ringe på og løpe bort hos de sure naboene, enn hos dem som bare dreit i det. (Ja, vi har vel alle en litt brokete fortid som irriterende unger;-) Forresten, så vil jeg si, at det er kjempeflott at du har gått ned hele tre kilo, du kommer til å klare de siste helt fint, nå som det snart blir vår og greier og det å komme seg ut og gå en tur blir lettere. Lykke til med vekttapet ditt. Og husk mitt tricks, det har jeg brukt mange ganger på foreldre, min sjef og mitt tantebarn;-)) Styrkeklem herfra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.