Gå til innhold

Jeg er så lei av oppslag om.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Røyking blir mer skadelig jo mer det forskes på det, hvordan skal det slås opp?

Selv spiselig sopp er vi i tvil om er sunt, hvordan skal det slås opp?

De fleste "virksomme" (natur-) midler som var i bruk for 100-150 år siden er nå forbudt (fordi de er giftige eller kreftfremkallende), hvordan bør det slås opp?

Røyking blir mer skadelig jo mer det forskes på det, hvordan skal det slås opp?

Selv spiselig sopp er vi i tvil om er sunt, hvordan skal det slås opp?

De fleste "virksomme" (natur-) midler som var i bruk for 100-150 år siden er nå forbudt (fordi de er giftige eller kreftfremkallende), hvordan bør det slås opp?

Man slår opp det man har funent ut så langt selvfølgelig! og kan gjerne komme med kvalifiserte antagelser.

Men det er himmelvid forskjell om sjansen for å få lungekreft av røyking er 1 til 10 eller 1 til 10000. Jeg aner ikke. De opplyser aldri om slikt.

Fra tid til annen kommer det oppslag om at nye undersøkelser viser at mobiltelefonbruk kan være farlig, men det liten rolle, da sjansen for skader uansett er svært, svært liten.

Ta ECT, en behandlingsform jeg flere ganger har vurdert å prøve. Det sier meg overhodet ingenting hvis noen sier at ECT kan være skadelig. Er sjansen for skader 1 til 10000 er det greit for meg, men om sjansen er 1 til 10 står jeg heller over.

Det er farlig å leve. 1 av 1 dør.

Man slår opp det man har funent ut så langt selvfølgelig! og kan gjerne komme med kvalifiserte antagelser.

Men det er himmelvid forskjell om sjansen for å få lungekreft av røyking er 1 til 10 eller 1 til 10000. Jeg aner ikke. De opplyser aldri om slikt.

Fra tid til annen kommer det oppslag om at nye undersøkelser viser at mobiltelefonbruk kan være farlig, men det liten rolle, da sjansen for skader uansett er svært, svært liten.

Ta ECT, en behandlingsform jeg flere ganger har vurdert å prøve. Det sier meg overhodet ingenting hvis noen sier at ECT kan være skadelig. Er sjansen for skader 1 til 10000 er det greit for meg, men om sjansen er 1 til 10 står jeg heller over.

Det er farlig å leve. 1 av 1 dør.

En kjent formulering er at det blir dobbelt så stor risiko for kreft når....

Men sagt på en annen måte så øker sjansen kanskje fra et tilfelle på 10 000 til to tilfeller, eller med 0,01 prosentpoeng. Det høres ikke så illevarslende ut. Det med oble og tredoble høres mye verre ut. Det er godt ment, men troverdigheten svekkes når folk med statistikkunnskaper kommer til. Jeg blir utrolig sliten av folk som nekter å bruke sambandsradioer som utstråler 0,5 watt, men putter øretelefoner i øra med musikk som utgyter enda mer og i tillegg skader hørselen.

Når naturforbundene snakker om krefttilfeller av fremmede stoffer i mat, og samtidig drikker -en- kopp kaffe som inneholder mange ganger mer skadelige stoffer enn de kan få i seg på et år. Eller de tar seg en røyk....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...