Gå til innhold

BPII folk (ev. NHD) kan dere svare? Lamictal "- for alle første gang smak

Anbefalte innlegg

Gjest bipolar II jeg...visst

Har fått bipolar II diagnose, og skal derfor starte opp på Lamictal. Hentet medisinen på apoteket i stad. De sa jeg måtte tygge de og at de skulle smake nøytralt. Men jeg synes de smakte blåbær (solbær?) - GRUSOMT! Brakk meg da jeg svelget den ned, holdt nesten på å kaste opp... Er det noen her som har erfaringer som meg eller er jeg litt overfølsom for smak? De sa jo det skulle gå helt fint å tygge den, trodde det jeg også.. Hva skjer om jeg svelger de hele når de egentlig skal smelte på tunga eller tygges? Vil de ikke virke da?

Alle tips tas imot med stor takk. Er litt fortvila nå. Vil ikke forstyrre utrederen på poliklinikken, så spør her først.

Fortsetter under...

Gjest milliee

Det er nettopp det som er problemet med lamictal og det har jeg skrevet flere ganger...

Den smaker helt grusomt (solbærsmak, som er der for å dekke over en helt annen kvalmere smak. Med et heller magert resultat)

Skjønner ikke hvorfor apoteket sier du skal tygge dem? Det har jeg aldri hørt noe om! Den løser seg jo opp kjempelett uansett, dessverre-er jo derfor man merker smaken så godt. Litium-tabletten smaker jo ikke akkurat så godt den heller, men den er solid og lett å svelge, så du merker det ikke. du må liksom suge på den for å merke smaken.

Jeg ville spurt apoteket hvorfor i all verden de kommer med slik feilinformasjon.

Eneste måten å få ned lamictal på er å legge i munnen mens man holder pusten og så svelge med drikke, helst cola hehe...

Det går an å søke om å få lamictal uten smak, da må det importeres fra utlandet og det er et realt styr.

Gjest milliee

Det er nettopp det som er problemet med lamictal og det har jeg skrevet flere ganger...

Den smaker helt grusomt (solbærsmak, som er der for å dekke over en helt annen kvalmere smak. Med et heller magert resultat)

Skjønner ikke hvorfor apoteket sier du skal tygge dem? Det har jeg aldri hørt noe om! Den løser seg jo opp kjempelett uansett, dessverre-er jo derfor man merker smaken så godt. Litium-tabletten smaker jo ikke akkurat så godt den heller, men den er solid og lett å svelge, så du merker det ikke. du må liksom suge på den for å merke smaken.

Jeg ville spurt apoteket hvorfor i all verden de kommer med slik feilinformasjon.

Eneste måten å få ned lamictal på er å legge i munnen mens man holder pusten og så svelge med drikke, helst cola hehe...

Det går an å søke om å få lamictal uten smak, da må det importeres fra utlandet og det er et realt styr.

ps. du bør spise noe med mye karbohydrater etter å ha tatt lamictal ellers kan du bli kvalm.

Ps! Prøv å holde for nesen før og mens du svelger tabletten! Det går faktisk lettere da.

Gjest bipolarII jeg....visst

Ps! Prøv å holde for nesen før og mens du svelger tabletten! Det går faktisk lettere da.

:P Takk for rådene fra dere alle 3 milliee, Cilien og NHD. Spent på hvordan det blir i morgen, men skal både holde for nesen, ha cola parat - ikke tygge/suge på de, men svelge hele (hååååper bare de ikke løser seg opp i munnen før jeg får svelga).

Personlig er det den EKLESTE opplevelsen mht smak jeg har hatt i hele mitt liv. Var verre enn tran som man gulper opp en hel dag etterpå. Hmmm men må man så man.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...