Gå til innhold

Efaringer, brev til behandler, Nhd og andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har skrevet brev til behandleren? Hva slags erfaringer har dere med det? Har det vært til hjelp i videre behandling, virket oppklarende på noe vis? Hvordan har behandleren reagert?

Og NHD, hva synes du om at pasienter skriver brev? Er det bare mas, eller kan det ha noe for seg? Kan det være til nytte i den videre behandlingen?

Skrevet

Jeg har skrevet noen kilo brev. For det meste er dette blitt mottatt svært bra av behandlere jeg har vært i kontakt med. Det gir dem, såvel som meg, et godt utgangspunkt for samtalen. Jeg slipper å bekymre meg for å glemme vesentligheter, og klarer kanskje også å fremme saker det er vanskelig å få frem verbalt.

Jeg er svært takknemmelig for at disse behandlerne har møtt behovet jeg har hatt for å "bryte isen" ved hjelp av brev.

Stort sett har de lest brevene selv, andre har lest brevene høyt opp for oss begge. I enkelte tilfeller har jeg blitt bedt om selv å lese brevene opp, men det har ikke vært så vellykket.

Man er så forskjellige, og jeg synes det er flott at behandlere har plass til forskjelligheter!

Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com
Skrevet

Hei!

Jeg skriver mail til min behandler mellom timene. Skriver alt det jeg ikke klarer å ordlegge i timene. Jeg er flink til å vite hva jeg skal og bør si, men når jeg er der faller ordene bort.

Å sende mail er kjempe konstruktivt i forhold til behandlingen. Når jeg har sendt en mail leser vi denne opp i begynnelsen av neste time og snakker rundt temaet jeg har tatt opp. PÅ denne måten klarer jeg å snakke om det som er vanskelig og min psykolog kan få ta del av det jeg slter med. Når jeg gjør det på denne måten klarer jeg å være dønn ærlig og si alt det skumle på en litt mindre skummel måte.

Psykologen min synes også dette funker bra. Jeg velger iallfall å tro det siden han oppfordrer meg til å fortsette med det. =)

Håper det kan funke for deg også, og at du har en like bra behandler som jeg har. =)

Beste hilsner fra Liljen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes det er meget nyttig.

Gjest dessverre
Skrevet

Jeg har bare dårlige erfaringer. Nesten. På Innherred da jeg var innlagt hadde det noe for seg, og de satte pris på det, men senere har jeg bare fått kjeft for det og behandlere har lest det utroligste ut av brev. Så jeg klarer ikke anbefale noen å skrive brev. Dessverre.

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring.

Jeg skriver et brev til min psykiater som jeg leverer når jeg kommer for time. Det blir utgangspunktet for vår samtale.

Jeg fører også "loggbok" mellom hver gang. Det er meget nyttig. Da ser man hvordan det egentlig står til. Og da vet jeg også hva jeg skal skrive i brevet.

Skrevet

skriver endel email til psyk.sykepleier, ting jeg ikke klarer og si, og alt mulig annet nesten.. vannskelig og stoppe meg når jeg først starter.

tror hun har fått en bedre forståelse av meg ut av det. Også kan hun ta opp ting som jeg ikke klarer og starte snakke om når vi møtes.

Gjest skrikløe
Skrevet

gjør det noen ganger. Så snakker vi gjerne rundt innholdet etterpå. Tror behandler synes det er greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...