Gå til innhold

Hvilken studie?

Gjest Little miss sunshine:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

Hvilken studie bør jeg velge ettersom jeg vil jobbe innenfor bank bransjen. Har hatt lyst til å jobbe i en bank siden 18 års alderen, and don`t ask me why.

Jeg kan nevne at jeg er utdannet som regnskaps og lønnsmedarbeider. Og har tenkt å ta et års studie i økonomi. Men det blir deltid for meg i og med at jeg jobber.

Takk for at dere gadd å lese mitt innlegg:) Nå håper jeg at jeg kan få fornuftige svar også:P

Gjest Princess Peach
Skrevet

En venninne av meg studerte finans på TØH, hun jobber nå i bank.

Det er sikkert mye annet man kan studere også, det er vel ingen spesiell "bankarbeiderutdannelse".

Skrevet

Hvis du har tenkt å begynne som kasserer i bank er det ikke noen spesiell utdannelse men personlig egnethet.. Det du har burde holde. Så tror jeg bankene har spesielle opplæringsstiger - i hvertfall var det sånn for 10 år siden :o)

Skrevet

Jeg ville forsøkt å søke på ledige jobber i bank. Så kan du ta gratis utdanning i Bankakademiet, eller hva det nå heter.

Skrevet

Jeg ville forsøkt å søke på ledige jobber i bank. Så kan du ta gratis utdanning i Bankakademiet, eller hva det nå heter.

Oi interessant, bankakademiet. Vet du noe mer om dere?

Skrevet

BI Bank og Finans kanskje?

Finnes det et eget fag som heter det?

Skrevet

Hvis du har tenkt å begynne som kasserer i bank er det ikke noen spesiell utdannelse men personlig egnethet.. Det du har burde holde. Så tror jeg bankene har spesielle opplæringsstiger - i hvertfall var det sånn for 10 år siden :o)

Hva slags jobb gjør en kasserer?

Skrevet

Nei, jeg vet ikke noe om bankakademiet. har bare hørt flere bankansatte se at de tar videreutdanning der.

Skrevet

Hva slags jobb gjør en kasserer?

Er kundebehandler i en bankfilial. Utfører transaksjoner, gir råd om opprettelse av kontoer etc..

Skrevet

Bankakademiet, opprettet 1965 som en fortsettelse av Bankskolen (fra 1929) og Den høyere Bankskole (fra 1948). Er fra 1994 en del av nåv. Handelshøyskolen BI.

Skrevet

Er kundebehandler i en bankfilial. Utfører transaksjoner, gir råd om opprettelse av kontoer etc..

Går deg sikkert på nervene løs..må bare spørre..må man så må man:P Du får smøre deg med litt tålmodighet:)

Altså hvis man har tenkt å jobbe som kundebehandler i en bank..hvor skal man henvende seg for å få jobb der?

Gi en interesse søknad eller oppsøke vikarbyråer?

Skrevet

Går deg sikkert på nervene løs..må bare spørre..må man så må man:P Du får smøre deg med litt tålmodighet:)

Altså hvis man har tenkt å jobbe som kundebehandler i en bank..hvor skal man henvende seg for å få jobb der?

Gi en interesse søknad eller oppsøke vikarbyråer?

Neida, du går meg ikke på nervene :o)

Jeg kjenner noen som har fått jobb i bank via vikarbyrå. Altså først ansatt gjennom vikarbyrå, deretter ble han fast ansatt av banken. Så var det visst muligheter for å få intern kursing videre for å stige i gradene.

Skrevet

Neida, du går meg ikke på nervene :o)

Jeg kjenner noen som har fått jobb i bank via vikarbyrå. Altså først ansatt gjennom vikarbyrå, deretter ble han fast ansatt av banken. Så var det visst muligheter for å få intern kursing videre for å stige i gradene.

Okay...last question..hvilken utdannelse hadde han??

Du er så snill så:)

Skrevet

Okay...last question..hvilken utdannelse hadde han??

Du er så snill så:)

Vanlig artium.. Ikke noen utdannelse innen økonomi eller noe sånt.

Skrevet

Vanlig artium.. Ikke noen utdannelse innen økonomi eller noe sånt.

Tusen takk for svaret :)

Skrevet

Bli pilot! Sikret jobb, bra pensjonsordning og kjempelønn!

Eller ingeniør. Sikret jobb da også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...