Gå til innhold

Er sønnen min (10) normalt engstelig?

Anbefalte innlegg

Gjest mvh engstelig mor

Hei, jeg vil ikke blåse dette opp om det er normalt. Mulig jeg som er for engstelig.

Han er rolig av seg. Han har mange venner, han er bl.a ikke redd for å bli kjent med nye og ligger foran i fag.

Men jeg synes han virker så engstelig. HAn tyr lett til tårer og kan også fare opp i sinne men ikke ofte. Han tåler lite.

Han liker ikke å si hva som plager seg om det er noe. Han plages endel med magen, og jeg har snakket med han om han gruer seg eller tenker på noe. Men han nekter. Det er heller ikke noe fysisk galt med magen.Dette er sjekket hos lege. Han er litt for voksen i mine øyne, han tar på seg litt for mange oppgaver. Eller er det normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264372-er-s%C3%B8nnen-min-10-normalt-engstelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tanker om det

Det du skriver om magen får meg til å tenke at det er noe psykisk. Det er viktig at dere snakker mye med ham og prøver å få ham til å åpne seg.

Hvis han tar på seg flere oppgaver enn han bør, hvem er det som gir ham disse oppgavene?

Gjest mvh engstelig mor

Det du skriver om magen får meg til å tenke at det er noe psykisk. Det er viktig at dere snakker mye med ham og prøver å få ham til å åpne seg.

Hvis han tar på seg flere oppgaver enn han bør, hvem er det som gir ham disse oppgavene?

Det er han selv. Har snakket med ham og forklart ham at det ikke er hans ansvar etc. Han er en omsorgsfull gutt. Det virker som han liker å ha litt ansvar også. Skal iallefall prate mer med ham om dette.

Gjest Tanker om det

Det er han selv. Har snakket med ham og forklart ham at det ikke er hans ansvar etc. Han er en omsorgsfull gutt. Det virker som han liker å ha litt ansvar også. Skal iallefall prate mer med ham om dette.

Viktig at dere prater tror jeg, ellers kan han lett bli for omsorgsfull og ikke ta hensyn til seg selv.

Gjest mvh engstelig mor

Viktig at dere prater tror jeg, ellers kan han lett bli for omsorgsfull og ikke ta hensyn til seg selv.

Hei, Var selv hos legen i går og da fikk jeg vite at gutten er allergisk mot to typer matsorter, og at han vil ha han utredet for cøliaki. Trodde alt var ok siden vi ikke hadde hørt mer fra legen:)

Men skal snakke med gutten om dette mer ansvar osv. Takker for råd!

Gjest Tanker om det

Hei, Var selv hos legen i går og da fikk jeg vite at gutten er allergisk mot to typer matsorter, og at han vil ha han utredet for cøliaki. Trodde alt var ok siden vi ikke hadde hørt mer fra legen:)

Men skal snakke med gutten om dette mer ansvar osv. Takker for råd!

Hei, så bra at dere fant i alle fall én forklaring på det med magen. Tror ikke det er grunn til å engste seg for mye over at det skal være cøliaki, trenger ikke være det fordi om han reagerer på to typer matsorter. :-)

Jeg snakker av erfaring når det gjelder det å ta på seg for mye ansvar og være for pliktoppfyllende osv. Det er gode egenskaper å inneha, men også fort gjort å bli utbrent og utnyttet av andre.

Lykke til i alle fall!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...