Gå til innhold

venninne med samme behandler

Anbefalte innlegg

Har ei venninne / medpasient, som nå får samme behandler som meg. Sikkert ikke uvanlig det, men kjenner at det kan komme til å bli et problem.

Vi (altså jeg og hun jenta) snakker mest på sms, men svært ofte er fokuset på psykiske ting.

Det skjer ofte endel ting både med og rundt denne jenta som jeg er nødt til å lufte med noen, men kan jo ikke gjøre det nå lengre med behandleren min, det vil jo sette henne i en utrolig vanskelig situasjon.

Jeg har på ingen måte enerett på behandleren, men føler at det nå blir enda flere begrensninger, og det kjennes ikke greit ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264495-venninne-med-samme-behandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com

Jeg opplevde dette engang og behandleren mente det var ugunstig for oss begge. De fixa sånn at min venninnne fikk byttet behander. Dette lot seg kanskje gjøre fordi hun var så tidlig i behandlingen der. Hun hadde nettopp begynt og jeg hadde gått der lenge. Både jeg og venninnna mi syntes det var greit. Vi pratet litt om det, men tror nok det var jeg som ble mest glad.

Hvis du må snakke med behandleren om denne venninnen din behøver du jo ikke nevne navn. Bare omtale henne som en venninne.

Da slipper du jo å sette både behandleren din og venninnen din i en vanskelig situasjon.

Venninner bør ikke ha samme behandler. Ta det opp med behandleren. Det kan ødelegge et potensielt bra vennskap mellom dere. Sjalusi er en viktig faktor.

Jeg opplevde dette engang og behandleren mente det var ugunstig for oss begge. De fixa sånn at min venninnne fikk byttet behander. Dette lot seg kanskje gjøre fordi hun var så tidlig i behandlingen der. Hun hadde nettopp begynt og jeg hadde gått der lenge. Både jeg og venninnna mi syntes det var greit. Vi pratet litt om det, men tror nok det var jeg som ble mest glad.

Det hadde vært det mest ideelle, men går ikke i denne situasjonen. Venninna mi har gått til denne behandleren før, så det er naturlig at hun får komme til en som kjenner henne.

Annonse

Hvis du må snakke med behandleren om denne venninnen din behøver du jo ikke nevne navn. Bare omtale henne som en venninne.

Da slipper du jo å sette både behandleren din og venninnen din i en vanskelig situasjon.

Kan ikke se at noe jeg sier vil kunne sette venninnen min i en vanskelig situasjon, tenker mer på behandleren min. Behandleren vil jo ikke kunne svare tilbake siden hun vet hvem det gjelder. Og nei, det er ikke mulig å la være å si hvem denne venninnen er, hun er for lett gjenkjennelig.

Venninner bør ikke ha samme behandler. Ta det opp med behandleren. Det kan ødelegge et potensielt bra vennskap mellom dere. Sjalusi er en viktig faktor.

Skal snakke med behandleren min om dette, så får jeg se hva hun sier.

Mulig dette setter stopper for vennskapet (utover vanlig "skravling" på sms).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...