Gjest ferri Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg skjønner alt for godt hva du mener. Hva er positivt med å klare noe som egentlig burde være en selvfølge? Ofte ender jeg med å bli sint på meg selv fordi det er vanskelig, i stedet for å være fornøyd med at jeg klarte det til tross for vanskelighetene. Men det å gå i en butikk har vært veldig vanskelig for deg, og nå kan du klare det (selv om det kanskje ikke går hver dag, da.) Men det er et stort skritt fremover, og jeg er sikker på at det har kostet deg masse. Så, der har du to positive ting med en gang; du står på selv om det er vanskelig, og du kommer videre. Hvordan har det gått med den legetimen du ikke rakk? Har du fått en ny time, eller til og med vært hos legen? Yes, Orio snuppa! Det er det jeg ser, der traff du Alt får en bakside på en måte, også tar baksiden over for hva som kunne være noe godt... Fikk "streng" beskjed fra webmaster om og ikke skravle her inne Men har ny time om 2 uker!! Så denne gangen må det gå!! Var helt nede i gropa etter at jeg gikk glipp av forje time og ville gi opp, men tror at psyk.sykepleier har fått rettet litt på smørja mi Nå må jeg bare holde stabil døgnrytme dagene før... skal gå! Takkkerrrrrr!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264500-hjemme-lekse-skrive-ned-positive-ting/page/2/#findComment-2130819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ferri Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Tror du må gjøre det sånn. Sammenlign med deg selv og ingen andre. La det telle som noe positivt at du var i butikken, hvis dette er noe du har opplevd som vanskelig. Hvis du har problemer med å se at noe overhodet er positivt slik du har det nå, skriv ned det som vanligvis ville vært positivt. Tenker du på alt du ikke har fått gjort, så snu det og list opp det du faktisk _har_ gjort. Hei, takk skal du ha:) Nå går jeg litt imot det du sier bare ved og skrive dette, men... Det er ingenting som er vanligvis positivt med meg, ingenting jeg ser. Livet har stått så stille lenge at.. ja. det stoppet opp. og jeg er vel forvirret blitt på mange ting.. Skal tenke mere på alt dette.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264500-hjemme-lekse-skrive-ned-positive-ting/page/2/#findComment-2130820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ferri Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Massevis av positive ting!! Masse! Men det er utifra hva andre hadde syntes vært positivt. Problemet er jo nettopp at jeg ikke klarer å glede meg over dette. Men det blir vel en slags "læring" å gjenta og omprogramere seg selv å gjenta og gjenta: jeg er glad, jeg har det bra. Hipphurra. Gudbedre i dag er jeg jaggu i slaget. Heheh, Psyk av alt der fikk du meg til og smile Men ja, skal man ikke kunne glede seg over positive ting, er det ikke egentlig et krav også? jeg vet ikke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264500-hjemme-lekse-skrive-ned-positive-ting/page/2/#findComment-2130821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ferri Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg som ikke sliter med angst eller annet tenker også slik som: "I dag var det bra jeg i hvertfall fikk satt på den klesvasken, selvom jeg ikke gjorde NOE annet fornuftig i dag" "I dag var jeg flink til å spise frokost". "bra jeg ringte veninna mi". Altså små ting som er helt selvfølgelige for mange, men som ikke alltid er det for meg. Det kan være ting som er mer eller mindre vanskelige alltid (som skikkelig husvask), eller i perioder (som frokost, trening), bagateller (bruke tanntråd, ta vitaminpille, rydde bort én ting). Jeg syns ikke det er rart å tenke/skrive/si at det er posetivt at man gjør "vanlige" ting når man har angst! Det er jo posetivt man gjør noe så nødvendig og nyttig som å gå i butikken. Det er uhyre sjeldent jeg kan si til meg selv. "så posetiv at jeg fullførte det digre& vanskelige prosjektet på jobben" eller "gifta meg" eller "I dag har jeg løpt en maraton, det var posetiv". det er de små tingene som gjelder for alle. Hei, tusen takk du hmm.. kanskje jeg har for store krav til hva som kan være positivt.. men det... nei, jeg vet ikke helt.. kjempefint svar, takk igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264500-hjemme-lekse-skrive-ned-positive-ting/page/2/#findComment-2130822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ferri Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei ferri! forsøk å tenk på at ikke alle er like flinke i alt. Det som føles vanskelig for andre, kan være lett for deg og omvendt. Jeg nekter å tro at du ikke har noen fine egenskaper! Og tenk hvor kjedelig det hadde vært om vi alle var likedan og like flinke i alt.. Det er positivt av deg å gå i butikken når angsten herjer.Du består med dette en "prøve", som for noen er en lett oppgave men som for andre igjen(bl.a deg) er en vanskelig oppgave. Er ikke det flott??! Vet du, jeg beundrer deg for dette. Det viser at du har mot og vilje. Klem:-) . Hei! Jeg har i allefall ingen egenskaper noen ville synes det er noe og sammle på dessverre.. det er det jeg synes er realistisk, og blir jo ganske deppa av det... Jeg HÅPER jo at jeg bare er forvirra.. men hva om det ikke er en sykdom, hva om det jeg føler er virkelig. Ja, der ser du kanskje litt om hvordan hjernen min "jobber" alt blir snudd og vridd på i det uendelige.. Jo, det er vel egentlig bra at jeg "klarer" noen ting som jeg var "redd" for før.. Men det...nei, dette er for vannskelig for meg og forklare akuratt nå.. *Lusekofte klem forran peisen, mens det snør utenfor til deg Jente31* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264500-hjemme-lekse-skrive-ned-positive-ting/page/2/#findComment-2130824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ferri Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hva med å skrive ned positive ting som du før har opplevd eller ting du har likt å drive med før? Det kan kanskje være en bra begynnelse. Hei! Takk. MMMM, nicket ditt minner meg om en iskrem, movenpik eller hvordan det skrives:) har min yndlings iskrem, nam nam! Kay, kan prøve, men det er mange sure minner.. Nå som jeg tenker på fortiden, så tror jeg kanskje at det er best jeg lar den ligge idag.. men skal prøve en gang, takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264500-hjemme-lekse-skrive-ned-positive-ting/page/2/#findComment-2130825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ferri Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Kanskje det handler litt om at angst og de vanskene du har hatt, det er noe du kjenner til. Og uansett hvor ille noe kjent kan være, så er det på en måte en trygghet i det allikevel, bare fordi det er kjent. Noe man er vant til å forholde seg til. Mens det som er ukjent, som for deg å ikke få et angstanfall i en bestemt situasjon, det er fremmed, nytt, og dermed skummelt - for DEG - fordi du må lære deg å forholde deg til slike situasjoner på nytt. Når ting ikke er som vi forventer, så må vi mentalt omstille oss. Og det er noe vi mennesker ikke alltid er så flinke til. Det kjente er tryggere, lettere, selv om det kanskje er vondere, hvor rart det enn er. Dæggern du er smart Gemini Hmm.. tror du har rett. Når angsten er der, så er jeg jo veldig opptatt med og være nærvøs, og dette har vært så "normalt" - forutsigbart. Også er det merkelig og fylle hulrommet som ligger igjen. Gjør så godt og få skrevet ned litt, takk for at du er her 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264500-hjemme-lekse-skrive-ned-positive-ting/page/2/#findComment-2130827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei jubalong70 Takk, ja jeg er ellers frisk og rask ja, i think Men er alt dette VIRKELIG positive ting er det jeg lurer på, for alt ser ut som det har en bakside for meg. Skal prøve og dra deg inn i en eviglang sammtale altså, men jeg skjønner bare ikke dette helt, enda.. Takk IGJEN!!! Alt har jo en ulempe. Men cluet er å fokusere på det som faktisk er bra. Det å være så heldig at man har en jobb kan man se på som negativt fordi man mister fritid. Det at du klarer å gå i butikken kan du jo se på som negativt fordi det liksom skal være så normalt for alle. Faktum er jo at det er mange som sliter med akkurat det. Og det er mange som ikke får det til. Du klarte det!!! Prøv å se bort i fra det som kan være negativt. Og så fokuserer du på det som er positivt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/264500-hjemme-lekse-skrive-ned-positive-ting/page/2/#findComment-2130901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.