Gå til innhold

zyprexa

Anbefalte innlegg

Gjest zyprexaa

Legger en på seg uansett??. Jeg bruker 2,5 dose, og legger på meg uten å overspise. Har ikke gått på noen diett, men spist helt normalt. ca 1500 calorier på ukedagene , noe mer i helgene.

Har det ikke noe med kaloriinntaket å gjøre overhodet??

Flere enn meg som synes det er vanskelig å slutte på zyprexa?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264553-zyprexa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er vrient å slutte på zyprexa. Jeg har gått på den i 5 år nå. Og den er veldig effektiv. Bakdelen av medaljen er at jeg har gått opp 20 kg. Jeg har gått på alt ifra 5- 20 mg og det ser ut som om det ikke har noe å si på vekten. Desverre... Jeg har hørt at man legger på seg pga at zyprexa gjør noe med opptaket av fett fra blodet, så det er det det kommer av, og samtidig øker den appetitten. I usa er det tom vært søksmål pga at folk har fått diabetes 2 av den. Selv kjenner jeg en person som har fått diabetes 2 her i norge. Det kan jo være tilfeldig men noe å tenke på er det jo allikevel. Jeg mener ikke å skremme deg, for det er jo absolutt noe som skjer med kun en liten del av de som går på den.

Jeg er nå 122 kg, det er forferdelig mye. Jeg har lyst til å slutte, men hver gang jeg har sluttet, har jeg blitt dårligere. Og når jeg da har begynt på zyprexa igjenn har jeg lagt på meg noen kilo til. Sålenge jeg går på det fast, virker vekten å ha stabilisert seg. Feks lå jeg lenge på 117 kg, men så prøvde jeg zeldox i steden, og sluttet med zyprexa og da gikk jeg opp til 122 igjenn. og før det byttet jeg til solian og da gikk jeg opp fra 112 til 117 da jeg begynte igjenn.

Synd at en så god medisin som zyprexa skal ha denne bivirkningen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264553-zyprexa/#findComment-2125146
Del på andre sider

Ja, det er vrient å slutte på zyprexa. Jeg har gått på den i 5 år nå. Og den er veldig effektiv. Bakdelen av medaljen er at jeg har gått opp 20 kg. Jeg har gått på alt ifra 5- 20 mg og det ser ut som om det ikke har noe å si på vekten. Desverre... Jeg har hørt at man legger på seg pga at zyprexa gjør noe med opptaket av fett fra blodet, så det er det det kommer av, og samtidig øker den appetitten. I usa er det tom vært søksmål pga at folk har fått diabetes 2 av den. Selv kjenner jeg en person som har fått diabetes 2 her i norge. Det kan jo være tilfeldig men noe å tenke på er det jo allikevel. Jeg mener ikke å skremme deg, for det er jo absolutt noe som skjer med kun en liten del av de som går på den.

Jeg er nå 122 kg, det er forferdelig mye. Jeg har lyst til å slutte, men hver gang jeg har sluttet, har jeg blitt dårligere. Og når jeg da har begynt på zyprexa igjenn har jeg lagt på meg noen kilo til. Sålenge jeg går på det fast, virker vekten å ha stabilisert seg. Feks lå jeg lenge på 117 kg, men så prøvde jeg zeldox i steden, og sluttet med zyprexa og da gikk jeg opp til 122 igjenn. og før det byttet jeg til solian og da gikk jeg opp fra 112 til 117 da jeg begynte igjenn.

Det er veldig synd. Zyprexa hjalp veldig på tankekjøret mitt.. Men klarte ikke mer.. Spiste sykelig mye og ble sjuk av det.. Kunne spise et halvt brød hver kveld og bare pålegg,majones..ALT spiste jeg som jeg kom over.. var grusomt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264553-zyprexa/#findComment-2125180
Del på andre sider

Gjest cyprexaa

Jeg fikk den fordi jeg fikk en kraftig deprejson som reaskjon på å slutte med et AD som ellers virket dårlig, Skulle være stemnings stabiliserende, og ingen nevnte at det kunne være vanskelig å slutte med den, eller at jeg kom til å ese ut i vekt. Hva skjer om jeg slutter med den. jeg har prøvd å trappe ned to ganger, men blir helt rar. abstinenser?? Min diagnose er somatisert angst og nå også depresjon.

20 mg er ikke det mye, jeg blir veldig trett og har trøbbel med å våkne om morgenen av 2,5 mg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264553-zyprexa/#findComment-2125220
Del på andre sider

Gjest xyprexaa

Det er veldig synd. Zyprexa hjalp veldig på tankekjøret mitt.. Men klarte ikke mer.. Spiste sykelig mye og ble sjuk av det.. Kunne spise et halvt brød hver kveld og bare pålegg,majones..ALT spiste jeg som jeg kom over.. var grusomt..

Men jeg spiser ikke mer enn ellers. så har ikke fått denne veldige hungeren, men har heller ikke gått på diett. Vanlig spising, og enda legger jeg på meg. og så verste klarer ikke slutte. Blir depr. får svimmelhet etc.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264553-zyprexa/#findComment-2125222
Del på andre sider

Men jeg spiser ikke mer enn ellers. så har ikke fått denne veldige hungeren, men har heller ikke gått på diett. Vanlig spising, og enda legger jeg på meg. og så verste klarer ikke slutte. Blir depr. får svimmelhet etc.

huff..Ja da er det noe i selve pillene også som øker vekten. Jeg har aldri vært borti sånn sykelig spising som jeg drev med før..*skummelt*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264553-zyprexa/#findComment-2125246
Del på andre sider

Annonse

Gjest zyprexaa

Jeg begynte med cipralex for mine mangeårige psykosomatsike plager. Enden på visa ble 7 kg opp i vekt mens jeg brukte dem. Flere panikkanstanfall/blodtrykksfall??, et h. av en seponering med påfølgende deprejson som endte med innleggelse. På sykehuset fikk jeg xanor og zyprexa for å stille angstanfallene og depresjonen. Har lagt på meg ytterligere 4 kg på xyprexa.

Så nå sliter jeg fortsatt med mine psykosomatiske plager, har fått angst for panikkanfall slik at det virkelig hemmer meg for jeg tør ikke kjøre bil, deprejonen vil ikke gi seg, blitt avhengig av xanor og zyprexa og 11 kilo tyngre.

Dyrkjøpt erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264553-zyprexa/#findComment-2125286
Del på andre sider

Gjest zyprexaa

fikk du og veldig hunger eller bare kom kiloene på??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264553-zyprexa/#findComment-2125289
Del på andre sider

Gjest zyprexaa

Jeg tror at i motsetning til mange andre medisiner som en kan legge på seg av, så kan Zyprexa føre til en forandring i stoffskfitet, så ja.., en _kan_ legge på seg selv om en ikkej spiser mer enn før.

huff. Verste er at når jeg kom i kontakt med psykitikeren min etter innleggelsen,(han har desverre sluttet sin privatpraksis nå), så sa han at det ikke på noen måte var nødvendig for meg å bruke AP for mine plager,så han anbefalte meg å slutte jo før jo heller. Men det var lettere sagt enn gjort. Har prøvd flere ganger. Men det har vel satt en skikkelig skrekk i meg denne cipralex seponeringen, så merker jeg økt svimmelhet og uvelhet så får jeg helt hetta. Første gang jeg prøvde å slutte med zyprexa var etter et par mnd bruk og da fikk jeg depresjonen tilbake. Men da var jeg ikke "forutintatt" for psykiatikeren sa det ikke var noe problem å slutte med denne medisinen.Men er nok blitt forutintatt!!. Zyprexa hjalp meg nok endel på det verste i seponerings depresjonen. Men jeg har hatt tilbakefall på deprejon tross zyprexa, så nå hjelper de ikke mere. Fikk et skikkelig svimmelhetsanfall med påfølgende deprejonm her før jul da jeg tok mindre, men vet ikke om det hadde noe med zyprexa å gjøre, men desverre relaterer jeg det dit.???

Jeg har dårlig samvittighet for å spise, etter som jeg ser at kiloenen bare øker på.Så ender vel opp med spise forstyrrelser snart. Så spørs om jeg bare må innta horisontalen og få sluttet.Bli i senga et par tre uker. Vet ikek hvor lenge slikt tar. ,men det er vel en 3-4 uker kanskje før hjernen har vandt seg til å være foruten.Huff.

Men spykiatikerne min sa før han sluttet at jo mindre dose jo mindre bivirkning?? Så han mente at dosen hadde noe å si på vektøkningen også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264553-zyprexa/#findComment-2125444
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...