Gå til innhold

Cluster B.

Anbefalte innlegg

Gjest dumsnilla
Skrevet

Regnes ustabil pf. for å være en alvorlig pf. Den går jo under cluster B. Synes det er så mange som har denne diagnosen og de fleste virker jo ganske oppegående og "normale".

Gjest stabilt ustabil
Skrevet

Den regnes innen cluster B ja. Det er veldig mange måter å ha en slik personlighetsforstyrrelse på. Bare noen av en liste med kriterier skal være til stede før diagnose stilles, og da kan det bli veldig mange ulike kombinasjoner.

Gjest inniiaa
Skrevet

jeg synes det virker som om 90 % av unge kvinner som kommer under psykiatrien får diagnosen ustabil personlighetsforstyrrelse.

Det de har til felles er bulimi og selvskading.

Men er ikke til å legge under en stol at diagnosen kan være ekstremt alvorlig, kjenner ei som er inn og ut av sykehus med overdoser paracet og aspirin, i et par år nå. Kommer jo til å dø ved en feilberegning til slutt. Og hun kommer i konflikt med folk overalt hvor hun ferdes, så hun blir jo aldri frisk for alt er andres skyld når noe går galt.

Skrevet

jeg synes det virker som om 90 % av unge kvinner som kommer under psykiatrien får diagnosen ustabil personlighetsforstyrrelse.

Det de har til felles er bulimi og selvskading.

Men er ikke til å legge under en stol at diagnosen kan være ekstremt alvorlig, kjenner ei som er inn og ut av sykehus med overdoser paracet og aspirin, i et par år nå. Kommer jo til å dø ved en feilberegning til slutt. Og hun kommer i konflikt med folk overalt hvor hun ferdes, så hun blir jo aldri frisk for alt er andres skyld når noe går galt.

Jeg hadde EUPF. Jeg kjenner meg igjen med selvskading og det å være så ustabil at man kan skifte fra himmel til helvete og tilbake til himmelen igjen på en og samme dag.

Men jeg var ikke sånn at jeg kom i konflikter med andre og har alltid hatt bra innsikt i min egen situasjon, noe som jeg ser er typisk for denne diagnosen.

Fikk jeg kanskje feil diagnose? (Hadde også PTSD som jeg i hvert fall vet stemmer) Eller var det innsikten min som fikk meg til å bli en emosjonelt stabil person med fred i sinnet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...