Gå til innhold

Er det lurt å trosse energimangelen ved depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest mer energi!

Hei! Jeg er deprimert og jeg lurer på hvor lurt det er å trosse denne tiltaksløsheten og energimangelen som følger en depresjon. Man må jo motarbeide kroppen sin med viljens kraft.

Selv har jeg forsøkt å unngått sofaen, men den lokker mer og mer, og jeg er redd den snart vil seire..

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er det aller beste du kan gjøre.

Forkning har vist at aktivitet er bedre enn både medisiner og psykoterapi.

Selvsagt skal alt skje med måte. Men en times rask gange hver dag gjør godt for alle.

Gjest mer energi!

Selvsagt skal alt skje med måte. Men en times rask gange hver dag gjør godt for alle.

Tusen takk for et meget nyttig svar! Jeg har nemlig lurt på om man på sikt kan bli verre av å motarbeide kroppen sin på den måten.

Gjest uten energi

En times rask gange?? hadde aldri orket. Et kvarter er alt jeg greier for tiden, det er derfor jeg har spurt om hvor energiløs det går an å bli av angst og depresjon. For jeg må inn å ligge på sofaen en stund etter det kvarteret. Derfor jeg har lurt på om jeg egentlig lider av CFD?i tillegg til angst/dep. Kroppen er som bly for tiden. Og har vært det i mange år, men aldri så ille som nå.

Kan NHD svare om det er valig å bli så utslått?? Det er ille nok å gå oppreist i huset. Sitte ved et bord, prate mmm. .

Men er fullstendig klar over at ingen blir friskere av å ligge på sofaen hele dagen. Så tvinger meg til å bevege med det lille jeg gjør, og ligger etterpå. Mådet på grunn av svimmelhet og utmattelse, blir glodvarm og.

ER dette helt utenfor normalen?

Fastlegen har ikke noe svar, da aller prøver som er tatt er OK.

Annonse

Sammenhengende eller kan man dele turene opp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...