Gå til innhold

Medisin, når på døgnet?

Anbefalte innlegg

Jeg trapper opp på Lamictal om dagen. Tar vanligvis 100mg på morgenen, og skal nå ta 50mg på kvelden i tillegg. Er det viktig at de 50mg blir tatt på kvelden og ikke samtidig med de 100mg på morgenen?

Er det forresten bedre å ta all medisinen på kvelden? Vil virkningen være bedre enn om man tar medisinen om morgenen? Er bipolar II og om jeg blir deprimert er det alltid verst om morgenen. Tenkte kanskje at medisinvirkningen/mengden er mindre etter 23t enn etter 6t f.eks. Stemmer det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264808-medisin-n%C3%A5r-p%C3%A5-d%C3%B8gnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lamotrigin

Når du har brukt en dose en stund, kommer du opp i "steady state", der mengde virkestoff i blodet holder seg konstant gjennom døgnet, så da skulle ikke hvilken tid på døgnet man tar dem ha noe særlig å si. Halveringstiden på Lamictal er dessuten hele 29 timer, så jeg tror det holder å ta dem en gang i døgnet, i alle fall som stemningsstab. (usikker når det gjelder epilepsi som indikasjon).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...