Gå til innhold

Rasool og den ekte muslim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rasool er en pakistansk torpedo og voldsape. Sitter i fengsel.

Han kom i skade for å røpe noe som han ikke burde.

En ekte muslim er kun den som er født av muslimske foreldre. En konvertitt er ikke ekte. Man kan altså ikke "bli muslim", man må være det fra fødselen av. Dette er en oppfatning som brer seg over hele verden.

Å være kafir (et verb, ikke tro på Allah), eller være en kuffar (subst. en vantro) er arabisk og betyr å være (en) vantro.

En kuffar er født kuffar og er det hele sitt liv. En muslim er født muslim hele sitt liv. En kuffar kan ikke bli muslim. En muslim som blir kuffar skal dø.

Rasool sa også: "mine døtre skal ikke gifte seg med en kuffar". Sjarmerende?

Hvor er toleransen det snakkes om? Nei - Rasool er ikke alene om denne oppfatningen. Han er heller ikke representativ for fler enn ca 10-20 tusen i Oslo.

En uoffisiell gjennomgang av viede pakistanere viser at ingen pakistanere har giftet seg med nordmenn hittil i år. Ca 550 ble gift med landsmenn/kvinner. Integrasjon? Neppe.

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• gripp

20

• keinstein

17

• kamazi

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest oppmerksomhetssøker?
Skrevet

Nå har heller ikke Rasools barn muslimske foreldrE, da.

Så hvor dypt det stikker, kan man spørre seg om.

Skrevet

Nå har heller ikke Rasools barn muslimske foreldrE, da.

Så hvor dypt det stikker, kan man spørre seg om.

Hm.

Hvem er han gift med? Har barn med?

En pakistaner jeg kjente satte barn på ei venninne, for så vidt greit, men gifte seg kan de ikke ("umulig" i flg den stolte far). Men at de omskar den stakkars guttungen kunne jeg ikke akseptere. Når guttungen ikke er en ekte muslim, hvorfor da omskjære han?

Skrevet

Hm.

En pakistaner jeg kjente satte barn på ei venninne, for så vidt greit, men gifte seg kan de ikke ("umulig" i flg den stolte far). Men at de omskar den stakkars guttungen kunne jeg ikke akseptere. Når guttungen ikke er en ekte muslim, hvorfor da omskjære han?

Han har tre barn med en norsk, kristen jente. De var ikke gift.

Hun kom seg unna ham.

Skrevet

Du skriver: "Rasool er en pakistansk torpedo og voldsape. Sitter i fengsel."

Og han velger du som sannhetsvitne, for å definere hva islam er!

Ja, for hvis Rasool sier det, så tror du selvsagt det er slik!

Skrevet

Hm.

...og for å legge til:

Mannen er av de få personer jeg vet om som jeg uten å nøle vil bruke p-ordet om.

Han er som han er pga personligheten sin, ikke pga religionen, som åpenbart ikke stikker så veldig dypt.

Skrevet

...og for å legge til:

Mannen er av de få personer jeg vet om som jeg uten å nøle vil bruke p-ordet om.

Han er som han er pga personligheten sin, ikke pga religionen, som åpenbart ikke stikker så veldig dypt.

Rasool er ikke god.

Men hvorfor gifter absolutt INGEN seg med norske? Desidamer er da hverken mindreverdige eller stygge. Jeg syns de er flotte med sort glinsende hår og mange er ganske så skarpe og velutdannet.

Skrevet

Du er passe skrudd, du, keinstein.

Det handler ikke om meg nå heller.

Skrevet

Det handler ikke om meg nå heller.

Nei, det handler om idiotretorikk. Forbindelsen til deg er nær.

Greit at du er skeptisk til islam, det er forsåvidt jeg også. Men argumentasjonen din henger særdeles sjelden på greip. Hva en voldsdømt torpedo har å si om islam er vel omtrent like relevant for religionen som hva David Toska måtte mene bibelen egentlig handler om er for kristendommen som religion.

Skrevet

Nei, det handler om idiotretorikk. Forbindelsen til deg er nær.

Greit at du er skeptisk til islam, det er forsåvidt jeg også. Men argumentasjonen din henger særdeles sjelden på greip. Hva en voldsdømt torpedo har å si om islam er vel omtrent like relevant for religionen som hva David Toska måtte mene bibelen egentlig handler om er for kristendommen som religion.

Du har ikke forstått poenget har.

Skrevet

Du har ikke forstått poenget har.

Jo, vi har forstått at ditt "poeng" er å ta én kriminell, og prøve å få ham til å se ut som representativ for muslimer flest.

Lett å avsløre. Synd for deg.

Skrevet

Ok. Forklar?

Ingen pakistanere gifter seg med nordmenn eller omvendt, hvorfor?

Jeg får bare høre: "Det er umulig". Men hva er det som gjør det "umulig"?

Jeg lanserte Rasools utspill som en mulighet til årsak.

Skrevet

Ingen pakistanere gifter seg med nordmenn eller omvendt, hvorfor?

Jeg får bare høre: "Det er umulig". Men hva er det som gjør det "umulig"?

Jeg lanserte Rasools utspill som en mulighet til årsak.

Aner ikke, men har pakistanere en slags hevd på islam? Jeg kjenner ikke så mange pakistanere, men plenty av muslimer - hvorav flere er gift med ikke-konverterte norskinger. Så er det islam eller pakistanere du vil sutre over?

Og jeg ser ikke helt hvordan denne fengslede voldsmannens uttalelser bør tillegges noe større vekt, bare fordi pakistanere ikke gifter seg med norskinger.

Skrevet

Aner ikke, men har pakistanere en slags hevd på islam? Jeg kjenner ikke så mange pakistanere, men plenty av muslimer - hvorav flere er gift med ikke-konverterte norskinger. Så er det islam eller pakistanere du vil sutre over?

Og jeg ser ikke helt hvordan denne fengslede voldsmannens uttalelser bør tillegges noe større vekt, bare fordi pakistanere ikke gifter seg med norskinger.

Det er jo nesten ingen som gifter seg med etnisk norske, men du kjenner sikkert alle sammen.

http://www.rights.no/sent_stat_gen/hrs_80.00_050519_102.htm

hidi, the scorpion
Skrevet

Rasool er ikke god.

Men hvorfor gifter absolutt INGEN seg med norske? Desidamer er da hverken mindreverdige eller stygge. Jeg syns de er flotte med sort glinsende hår og mange er ganske så skarpe og velutdannet.

Jeg vil da ikke at min datter skal gifte seg med en muslimsk mann!

Integrering kan vel skje uten at vi må gifte oss med dem. Makan!

Jentungen har en muslimsk venninne, som oppfører seg som tenåringer flest. Og de har mye moro sammen. Hva som skjer når hun blir eldre, aner jeg ikke, men foreldrene virker ganske tolerante.

Men om denne jenta en dag bestemmer for å gifte seg med en muslim, så er det vel hennes sak, og ikke min....

Skrevet

Jeg vil da ikke at min datter skal gifte seg med en muslimsk mann!

Integrering kan vel skje uten at vi må gifte oss med dem. Makan!

Jentungen har en muslimsk venninne, som oppfører seg som tenåringer flest. Og de har mye moro sammen. Hva som skjer når hun blir eldre, aner jeg ikke, men foreldrene virker ganske tolerante.

Men om denne jenta en dag bestemmer for å gifte seg med en muslim, så er det vel hennes sak, og ikke min....

Da pakistanerne kom til Norge, reket de gatelangs som fant, uten hus og penger. Avisene var fulle av det. Men ingen empati eller vilje til å hjelpe dem, unntatt Bymisjonen. Det var mye snakk om at de er muslimer. Bymisjonen har litt dårlige erfaringer med slike.

Så ble de importert for å skaffe arbeidskraft, de mest velutdannete. Så ble det innvandringsstopp i 1975 på SV og Aps inititativ. Da begynte snakket om integrering, siden det oppsto massive sosiale problemer. Da det ble klart på 80-tallet at de ikke lot seg integrere, så begynte snakket om et fargerikt fellesskap, det havnet jeg midt oppi.

Det snakket bråstoppet da de stilte 4-5 tusen og drapstruet nordmenn for Rushdie-boka, til og med på Blindern ble det dørgende stille.

Nå nylig er de kjent for taxi-skandalen og nær 4 tusen mafia/gjengmedlemmer i Oslo, pluss en kjempeopprulling med uføreforsikringer og svindel som pågår nå.

Sånn har det utviklet seg.

Ingen fra taxinæringen eller fra de andre aktivitetene er ennå blitt arrestert, nesten alle går frie rundt. Noen har over tusen saker på seg og i den forbindelse truer vitner så intenst og organisert at Tinghuset i Oslo har opprettet en "vitnehjelpavdeling" i fjor høst.

Ingen turde vitne mot Rasool i førsten. Men da det var tydelig at han ville bli dømt, så stilte vitnene seg i køer for å sikre at han ble borte så lenge som mulig.

Nå kommer han snart ut, og da står hevnen for døra. Mange gamle vitner har pakket sekken for å flykte hjem eller gjort klar våpen for krig.

Det er uklart i hvilken grad Rasool er big boss, men det vil vise seg fort.

Alle folkegruppene har sin historie i ulike tidsepoker fra 1960 til nå. Deres respektive kulturer setter voldsomt preg på hvordan de innretter seg og i hvilken grad de deltar i verdiskapningen her. Det mest sjokkerende i den forbindelse er at arbeidsdeltagelsen generelt nå synker under 50%. I 1985 trodde vi at den skulle være 85% i 2005. Trygdeunderskuddet passerte svimlende 85 mrd i år. Det burde vært halvparten.

Pakistanere som giftet seg med nordmenn var ca 7-8% i 1985. I dag er det nær null.

Giftermål er et meget godt mål på integrering. I USA etter 70 år med immigrasjon av jøder fra f eks Tyskland i 1930-åra, der gifter jøder seg med jøder i 95% av tilfellene. Det er det samme over hele verden.

Poenget er å klarlegge at vi har minst en folkegruppe som selv mener de ikke hører til i Norge. En regelrett koloni av godt gammelt merke, som inderne er "berømt" for i hele verden i hundrevis av år. India og Pakistan var et land i 1948.

Gjest undres bare
Skrevet

Det er jo nesten ingen som gifter seg med etnisk norske, men du kjenner sikkert alle sammen.

http://www.rights.no/sent_stat_gen/hrs_80.00_050519_102.htm

Mange ganger har jeg lurt på et hypotetisk spørsmål (uten å påstå det er etisk aktverdig eller ikke):

Tenk deg en lov som gav tap av norsk statsborgerskap for de som giftet med en utenlands statsborger. Ville norske muslimer da fortsette å gifte seg med muslimer fra sitt hjemland?

Skrevet

Mange ganger har jeg lurt på et hypotetisk spørsmål (uten å påstå det er etisk aktverdig eller ikke):

Tenk deg en lov som gav tap av norsk statsborgerskap for de som giftet med en utenlands statsborger. Ville norske muslimer da fortsette å gifte seg med muslimer fra sitt hjemland?

Hvor mange nordmenn (ja, du vet sånne ariske, hvite med blå øyne) ville da giftet seg?

Jeg fascineres av hvor opphengt folk er i hvem "de" gifter seg med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...