Gå til innhold

Rasool og den ekte muslim

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Holmenkollsøndag er det ikke en eneste en å se på TV blant publikum. Heller ikke en eneste i Oslomarka. Knapt eneste av dem kan svømme. Nesten ingen har hittil vært å se på kino i Oslo.

Ingen jenter på byen, ingen i svømmehallen og nesten ingen på T-banen.

De er hjemme hos familien alle sammen. En kolonisttilværelse.

Artig at du nevner det. Når man tar seg frem i Oslo tidlig på morgenen, er det fan ikke en eneste muslim å se.

Hvis man forsøker å forsere et par kvartaler på sen kveldstid, er det ikke annet.

Har flere lagt merke til det?

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

31

• gripp

20

• keinstein

17

• kamazi

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest undres bare
Skrevet

Jeg kommer på noen "lover" som vil fremme integrasjonen - slutte å mase om påståtte forskjeller hele tiden.

Man oppnår ingenting godt ved å feie noe under teppet. Jeg ønsker ingen konflikter eller (halv-)rasistiske uttrykk. Skal man unngå slikt, må man ta ulikheter på alvor og ikke insinuere mindreverdi for noen mennesker. Å ta vare på mennesker med ulikt statsborgerskap og ulike kulturelle og etniske bakgrunner fordrer handlinger som tar hensyn til ulike mennesker. Å nekte for forskjeller, er det samme som å hindre diskusjon og nekte/begrense mulighet til interasjon.

Skrevet

Jeg kan ikke minnes å ha skrevet at noen er "dumme", (selv om det sikkert er en riktig observasjon).

Neida, og derfor skrev jeg det i anførselstegn. Poenget er at stort sett alt det du skriver går på hvor "dumme de er", uten selvinnsikt nok til å forstå at med de holdningen du, Morsk, keinstein fremviser så er det jo ikke til å undre seg over at "de" holder seg vekke.

Det blir som å klage over at "innvandrerene tar jobbene våre" for så å si "de går på arbeidsledighetstrygd".

Bli litt mer seriøs.

Skrevet

Om så var, så er det da like mye nordmennene (som ikke gifter seg) sin "skyld"?

LOL..ja i den tåkeverden du lever i så er det sikkert norske foreldre som stenger døttrene sine inne, tvangsgifter dem med fettrene, og æresdreper de som måtte velge en vantro..

Du er hakke gal, og besitter ikke ett fnugg virkelighetsorientering.

Skrevet

Pakistan har innført en skatt på inntekter på 7%, som de med doble statsborgerskap skal betale, f eks av sine inntekter i Norge. Da får de et "pendlerpass" som gjør at de kan reise ut og inn som de vil uten å søke reisevisa. Når vi ser på at bare 2% av Pakistans borgere betaler skatt, så er det ganske unikt.

Forresten så står det i reisebrosjyra at Pakistan er "et helvete for kvinner og funksjonhemma", "det er farlig for kvinner å gå alene", "siden Afganistan-krigen har fundamentalistisk islam økt dramatisk, med store negative følger for kvinnene". "Funksjonhemmet barn er en stor skam for hele familien...".

Hjelp. jeg skal ikke reise dit :o)

Skrevet

Man oppnår ingenting godt ved å feie noe under teppet. Jeg ønsker ingen konflikter eller (halv-)rasistiske uttrykk. Skal man unngå slikt, må man ta ulikheter på alvor og ikke insinuere mindreverdi for noen mennesker. Å ta vare på mennesker med ulikt statsborgerskap og ulike kulturelle og etniske bakgrunner fordrer handlinger som tar hensyn til ulike mennesker. Å nekte for forskjeller, er det samme som å hindre diskusjon og nekte/begrense mulighet til interasjon.

Jeg nekter ikke for forskjeller mellom individer.

Jeg påpeker at hele "oss" og "dem" dikotomiseringen forhindrer integrasjon. Det er langt, langt flere likheter enn forskjeller, men man fokuserer knapt på likhetene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Trodde det bare var Iran som var så rar. Men Pakistan også da. Det forklarer mye, f.eks. hvorfor noen så lett veksler mellom Norge og Pakistan.

Nyere norske regler setter begrensing på doble statsborgerskap. (Dobbelt norsk-svensk eller norsk-dansk akseptes til en viss grad).

Aner ikke hva de gjør det når folk allerede har dobbelt statsborgerskap. Kjenner en familie med dobbelt statsborgerskap (vesteuropeisk). De har fått beholde sitt doble.

Exen min har to han, et greskt og et norskt statsborgerskap og to pass. Eller hvor mange pass han har nå aner jeg ikke, det er minst 10 år siden han har vært her i landet som jeg vet i hvert fall.

Skrevet

Neida, og derfor skrev jeg det i anførselstegn. Poenget er at stort sett alt det du skriver går på hvor "dumme de er", uten selvinnsikt nok til å forstå at med de holdningen du, Morsk, keinstein fremviser så er det jo ikke til å undre seg over at "de" holder seg vekke.

Det blir som å klage over at "innvandrerene tar jobbene våre" for så å si "de går på arbeidsledighetstrygd".

Bli litt mer seriøs.

Etter at muslimers holdninger til demokrati og likestilling gradvis blir avdekket, er det ikke rart at de fleste arbeidsgivere er skeptisk.

Det er sikkert noen som deler våre basale forestillinger om demokrati og frihet, men sannsynligheten for det motsatte er meget stor.

Det er synd selvsagt, men helt som forventet.

Skrevet

Etter at muslimers holdninger til demokrati og likestilling gradvis blir avdekket, er det ikke rart at de fleste arbeidsgivere er skeptisk.

Det er sikkert noen som deler våre basale forestillinger om demokrati og frihet, men sannsynligheten for det motsatte er meget stor.

Vi har akkurat ansatt en muslim.

Han har funnet en leverandør i Israel som han vil vi skal importere utstyr fra.

Ikke alle er så trangsynte og fordomsfulle som du er.

Skrevet

Merkelig fenomen dette. Men "fordommene" mot muslimsk kultur og levesett ser ut til å bre om seg i takt med kunnskapene om den..

Kan det skyldes at det ikke er snakk om fordommer, men om fakta?

Skrevet

Merkelig fenomen dette. Men "fordommene" mot muslimsk kultur og levesett ser ut til å bre om seg i takt med kunnskapene om den..

Faktisk så er det slik at jo mer kontakt nordmenn har med utlendinger, desto mer like vi dem.

Derfor er fordommene mot muslimer størt i bygdene hvor det ikke er noen muslimer.

Skrevet

Det er veldig positivt. Og dette vil kanskje tilta, hvis de slutter med å denge konene sine , tvangsgifte døtrene sine og slutter med å predike predike sharia-lover.

Så..ja, positivt. Bra, sør!

Skrevet

Bare for ordens skyld..du ville vel ikke ansatt en muslim som forfektet sharialover og kvinners underlegenhet.

Skrevet

Det er veldig positivt. Og dette vil kanskje tilta, hvis de slutter med å denge konene sine , tvangsgifte døtrene sine og slutter med å predike predike sharia-lover.

Så..ja, positivt. Bra, sør!

Den eneste jeg ser babler om sharia er keinstein, og deg.

Men dere holder vel opp dere også, en dag?

Skrevet

Artig at du nevner det. Når man tar seg frem i Oslo tidlig på morgenen, er det fan ikke en eneste muslim å se.

Hvis man forsøker å forsere et par kvartaler på sen kveldstid, er det ikke annet.

Har flere lagt merke til det?

På politiskolen avvises de fleste minoritetselever pga av at de ikke kan svømme. Mange tror det er rasisme.

Syns du kravet burde droppes av den grunn? Så de ikke blir mistenkt for rasisme i politiet?

Skrevet

"Kan det skyldes at det ikke er snakk om fordommer, men om fakta? "

Det kalles avdekking. Visse saker og ting tar seg best ut tildekket, og blir litt for grelt i dagslys. Media har ubgrenset med dekningsmateriale.

Jo mer du får vite om de ulike kulturene, jo mer stiger antipatien.

Jeg visste ikke hvor vanvittige holdningene mot funksjonshemma, homofile og kvinner virkelig var. Stakkars mennesker.

Skrevet

Bare for ordens skyld..du ville vel ikke ansatt en muslim som forfektet sharialover og kvinners underlegenhet.

Jeg ville ikke akseptert at han gjorde det på jobb. Arbeidsmiljøloven sier jo at man må ansette folk uavhengig om de støtter Frp, sharia eller Stalin.

Skrevet

Jeg ville ikke akseptert at han gjorde det på jobb. Arbeidsmiljøloven sier jo at man må ansette folk uavhengig om de støtter Frp, sharia eller Stalin.

AML får si hva den vil.

Selv ikke du ville ansatt en gammeldags patriarkisk muslim som attpå til ville innføre sharilover i Norge. Man er ikke ett menneske i fritida, og et annet på jobb.

Skrevet

AML får si hva den vil.

Selv ikke du ville ansatt en gammeldags patriarkisk muslim som attpå til ville innføre sharilover i Norge. Man er ikke ett menneske i fritida, og et annet på jobb.

Mener du jeg skal bryte loven?

Vi har da Frp-folk ansatt også. Det er ikke så forskjellig.

Skrevet

Mener du jeg skal bryte loven?

Vi har da Frp-folk ansatt også. Det er ikke så forskjellig.

*host*..ja, de har jo ansatt deg også, så det firmaet ditt tar vel unna det meste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...