Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Såvidt jeg vet, har dette ingen sammenheng. Når man blir eldre, hender det ofte at man bruker mange forskjellige typer medisin, så det kan jo være at det er andre medisiner som gjør dette.Det er mange medisiner som er sterke for magen, så sjekk dette opp for hver eneste tablett. Hvis du finner ut hvilken det kan være, så be legen om å få prøve ut noe annet, da det er altfor ubehaglig å ha magesvie.

Såvidt jeg vet, har dette ingen sammenheng. Når man blir eldre, hender det ofte at man bruker mange forskjellige typer medisin, så det kan jo være at det er andre medisiner som gjør dette.Det er mange medisiner som er sterke for magen, så sjekk dette opp for hver eneste tablett. Hvis du finner ut hvilken det kan være, så be legen om å få prøve ut noe annet, da det er altfor ubehaglig å ha magesvie.

Jeg tror faktisk at det er en sammenheng mellom selv astmaen og magesyren også... I perioder med mye tetthet, virker det som slimet fra lungene påvirker magesyren, det merkes både i forhold til syreplager og i forhold til endret avføring. Magen tåler jo selvsagt slimet, men det virker som det forsurer miljøet i magen allikevel.

I tillegg så virker teofyllinpreparater syredannende, og kortikosteroider likeså. Om det står nevnt i legemiddelkatalogen vet jeg ikke, men jeg har selv sett klar og utvetydig sammenheng der.

Kanskje har stresset i forbindelse med astmaen en del og si også?

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...