Gå til innhold

Artikkel helt på trynet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bipolar II jeg ....visst

"tilbakevendende lavgradige depresjoner med en eller noen få oppstemte episoder"

- dette stemmer i hvert fall ikke på meg... men jeg har fått bpII diagnose...

Har ikke bare få oppstemte perioder, det har jeg hatt vært år siden jeg var 20. Depresjon hadde jeg første gang som 19-åring, og i starten kan den kanskje betegnes slik det står i artikkelen. Men etter ganske kort tid, kanskje halvannet år eller så, så ble depresjonsperioden mer langvarig og også dypere. I fjor hadde jeg en så dyp depresjon at jeg hadde det grusomt vondt. Denne depresjonen kom etter en periode på nesten 5 måneder der jeg hadde vært hyper og veldig produktiv... (hypoman)

Synes ikke artikkelen er dekkende slik jeg opplever sykdommen, mht depresjonsdybde...

Men det som derimot står om det årsrelaterte kjenner jeg meg igjen i. OM høsten er jeg hypoman og fra nyttår og frem til ca mars-april er det depresjon.

Også det som står at det er en folkesykdom som mange vet at de ikke har, stemmer i alle fall her på meg. Har hatt dette her i 11 år, men først nå jeg har fått diagnosen. Ble først feildiagnostisert av fastlege med utbrenthet og fikk antidepressiva. Men det var ikke behandlingen jeg trengte, ei heller diagnosen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...