Gå til innhold

NHD: Catapresan på blå resept.

Anbefalte innlegg

liljensverden

Hei!

Jeg har fått utskrevet catapresan på blå resept i snart et halv år. Jeg har PTSD, EUPF og migrene.

Legen, hvor jeg en gang var innlagt, skrev denne ut som en medisin for PTSD'en som jeg forsto det. Epikrisen ble sendt fastlegen min og hun skulle skrive ut reseptene etter utskrivning.

Hun skrev resepten på blå resept, men da jeg skulle hente den ut på apoteket på fredag ville ikke apoteket utlevere medisinen på blå resept fordi lege hadde skrev "punkt 18" som grunnlag. De så at jeg hadde fått den under "punkt 36" (tror jeg, hvis jeg ikke husker feil) tidligere, men kunne ikke gi meg medisinen. 18 er det migrene? 36 PTSD?

Hvilket punkt må den ev. skrives under for at jeg skal kunne få den på blå resept, slik jeg har hatt i et halvt år?

Nå har jeg plutselig fått et ufrivillig opphold med medisiner, fordi jeg var hlet tom og legen hadde gått for dagen da apoteket ringte. Jeg må gå uten medisiner hele helgen, noe som jeg fort merker er ugunstig.

Hvilket punkt må legen skrive som grunnlag for at catapresan ska lkunne gis ut på blå resept?

Ble klanskje mye rot her, og en del gjentagelser, men håper du kan svare meg?

MVH, Liljen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264920-nhd-catapresan-p%C3%A5-bl%C3%A5-resept/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...