Gå til innhold

Hvordan avise en fryser så fort som mulig?

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Gjør det! Jeg mener det er et hakk i bakkant på den nederste skuffen hos meg, er ikke hjemme nå så jeg får ikke sjekket. :) Burde ha aviset fryseskapet mitt jeg også forøvrig...

Jeg også. Jeg pleier å avise fryseskapet når det er kuldegrader ute. Setter da bare alt som er i fryseren ut på verandaen i poser så de ikke begynner å tine. Får da vasket skuffene også. 

Fortsetter under...

8 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg også. Jeg pleier å avise fryseskapet når det er kuldegrader ute. Setter da bare alt som er i fryseren ut på verandaen i poser så de ikke begynner å tine. Får da vasket skuffene også. 

Her er det plussgrader nå, burde jo gjort de de første 2-3 ukene i januar, da var det skikkelig kaldt. Til helgen meldes det kaldt, men da er jeg ikke hjemme.

Tror ikke det tar mer enn en times tid å avise den digre fryseboksen min. Da jeg gjorde det like før jul, lot jeg bare varene stå i poser tett sammen inne. Gikk fint det. Jeg setter ei bøtte med glovarmt vann oppi og lukker lokket. Når isflakene løsner , løfter jeg dem utav og hiver dem i vasken.

På 1.2.2018 den 9.21, påskelilje skrev:

Tror ikke det tar mer enn en times tid å avise den digre fryseboksen min. Da jeg gjorde det like før jul, lot jeg bare varene stå i poser tett sammen inne. Gikk fint det. Jeg setter ei bøtte med glovarmt vann oppi og lukker lokket. Når isflakene løsner , løfter jeg dem utav og hiver dem i vasken.

Min frys hadde stått med full av is i årevis. Men det å sitte en kokende kanne inni og lukke igjen døren funket. Hårføner var ingen god idé. Forsøkte det og. :)

På 31.1.2018 den 22.14, Lillemus skrev:

Gjør det! Jeg mener det er et hakk i bakkant på den nederste skuffen hos meg, er ikke hjemme nå så jeg får ikke sjekket. :) Burde ha aviset fryseskapet mitt jeg også forøvrig...

Joda, det var et sånt lokk som på bildet du la ut. Åpnet det, og da ble det til en slisse vannet kan renne ut av. 

Hjertelig takk for tipset! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...