Gå til innhold

SSRI - panikkanfall NHD andre

Anbefalte innlegg

Jeg fikk noen merkelige anfall på ssri, som av psykiatikeren ble beskrevet som panikkanfall.

Han sa at en kunne få slike volsdomme kroppslige anfall på denne typen AD. Hadde ikke hatt panikkafall før.

Har og på dette forumet at folk har opplevd det samme, samt blodtrykksfall.

Vil xanor ta bort slike anfall?? evt. blodtrykksfall?

Jeg trenger sårt et AD for jeg er så deprimert, men er så redd for å få igjen disse anfallene. så tenkte om jeg ungikk dem ved samtidig å bruke xanor?

Kan NHD svare meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264959-ssri-panikkanfall-nhd-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du brukt SSRI lenge, eller var det i starten/opptrapping? SSRI kan gi sånne bivirkninger i starten, og da trenger noen beroligende medisiner. Om ikke xanor er det rette i denne sammenhengen, så finnes det andre typer medisiner du kan prøve. Og selv om du har opplevd panikkanfall på ett SSRI er det ikke sikkert du opplever det samme på et annet.

Har du brukt SSRI lenge, eller var det i starten/opptrapping? SSRI kan gi sånne bivirkninger i starten, og da trenger noen beroligende medisiner. Om ikke xanor er det rette i denne sammenhengen, så finnes det andre typer medisiner du kan prøve. Og selv om du har opplevd panikkanfall på ett SSRI er det ikke sikkert du opplever det samme på et annet.

dessuten så finnes det antidepressiva som er vel så bra som ssri, som tilhører en annen gruppe.

Gjest cipra 2

Hei takk for svar. Har du hørt om noen som tåler cipramil når cipralex gav masse bivirkninger. Blant annet panikkanfall.

Hei takk for svar. Har du hørt om noen som tåler cipramil når cipralex gav masse bivirkninger. Blant annet panikkanfall.

Det vet jeg ikke så mye om, men jeg mener at cipralex skal være en forbedret utgave av cipramil, som skal gi færre bivirkninger.

Hvis bivirkningene er verst i starten kan det hjelpe å trappe opp veldig sakte.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...