Gå til innhold

Lamictal - høyere dose?

Anbefalte innlegg

Stemmer det at den brukes mot bipolar 2, og ikke mot vanlig depresjon? Eller er det naturlig å anta at tilbakevendende depresjoner er en del av en bipolar lidelse?

I høst/vinter var jeg veldig deprimert med mye selvmordstanker. Jeg var i den forbindelse i kontakt med fastlegen bl.a. for å høre om det kunne være aktuelt å endre noe på medisinene. Det mente hun det ikke var. Jeg går på lamictal, 200 mg, og hver gang jeg sjekker konsentrasjonen får jeg vite at jeg ligger "litt lavt", men jeg vet ikke hvor lavt det da er snakk om. Jeg orket ikke diskutere det meg henne da, men nå i ettertid lurer jeg på om det ikke hadde vært lurt å øke dosen. Kunne det ha hindret/redusert depresjonen? Og vil det fortsatt hjelpe på det som henger igjen av den? Og vil det redusere risikoen for nye episoder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264961-lamictal-h%C3%B8yere-dose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mange med gjentatt (recurrent) depresjon har egentlig en lidelse i det bipolare spekter. Derfor er det fornuftig å forsøke Lamictal.

Når effekten er utilstrekklig, er det fornuftig å øke dosen. Siden du også ligger litt lavt på prøvene, er det enda større grunn til å øke dosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...