Gå til innhold

NHD/alternativ til fluoxetin?

Anbefalte innlegg

Gjest Mechilah

Nå har jeg lagt på meg ti kilo etter jeg begynte på fluoxetin og abilify,abilify er det jo ikke som gjør at jeg blir så sulten HELE TIDEN,klarer ikke stoppe og spise.

Har jo lest at man ikke får "ulvehunger" av abilify,men gjør man det av fluoxetin?

Jeg er desperat nå,skal spørre legen etter slankepiller...

Men jeg lurer på om det finnes noe alternativ til fluoxetin,som man ikke blir så sulten hele tiden av?

Kutter snart ut alt som heter piller,håper du svarer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265201-nhdalternativ-til-fluoxetin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for svar...

Men tror du det er fluoxetinen som gir meg denne sulten?

Umulig å vite før du har prøvd et skifte.

Dette er ulempen med å endre to ting samtidig. Feks begynne samtidig med to ulike medikamenter.

Caloni Makaroni

Da jeg skulle prøve et nytt SSRI etter flere forsøk med andre som ikke lyktes, sjekket jeg spesielt etter de som ikke ville gi vektøkning. Da kom jeg fram til Cipralex og Fluoxetin (og Zoloft, men det hadde jeg allerede forsøkt). Samt Aurorix, men det er ikke et SSRI.

Jeg kan ikke forstå at Fluoxetin kan gi vektøkning, jeg tror ikke det er oppgitt som mulig bivirkning (det er mulig det er det, du kan sjekke på http://www.felleskatalogen.no, jeg orker ikke å gjøre det akkurat nå).

Som NHD sier, det er ulempen med å begynne på to medikamenter på en gang. Jeg begynte med Fluoxetin og Lamictal samtidigl, og ble frisk. Det er uvisst om jeg ville blitt frisk ved å gå på bare et av dem. Men viktigheten av å bli frisk raskest mulig ble sett på som viktigere enn å teste ut muligheten av å bare bruke ett av preparatene.

Annonse

Gjest Mechilah

Da jeg skulle prøve et nytt SSRI etter flere forsøk med andre som ikke lyktes, sjekket jeg spesielt etter de som ikke ville gi vektøkning. Da kom jeg fram til Cipralex og Fluoxetin (og Zoloft, men det hadde jeg allerede forsøkt). Samt Aurorix, men det er ikke et SSRI.

Jeg kan ikke forstå at Fluoxetin kan gi vektøkning, jeg tror ikke det er oppgitt som mulig bivirkning (det er mulig det er det, du kan sjekke på http://www.felleskatalogen.no, jeg orker ikke å gjøre det akkurat nå).

Som NHD sier, det er ulempen med å begynne på to medikamenter på en gang. Jeg begynte med Fluoxetin og Lamictal samtidigl, og ble frisk. Det er uvisst om jeg ville blitt frisk ved å gå på bare et av dem. Men viktigheten av å bli frisk raskest mulig ble sett på som viktigere enn å teste ut muligheten av å bare bruke ett av preparatene.

Har lest i felleskatalogen,og vektøkning er ikke mulig bivirkning,men jeg har alstå en ekstrem sultfølelse hele tiden,og det er etter at jeg begynte med pillene...så jeg tenker det har en sammenheng.

Caloni Makaroni

Har lest i felleskatalogen,og vektøkning er ikke mulig bivirkning,men jeg har alstå en ekstrem sultfølelse hele tiden,og det er etter at jeg begynte med pillene...så jeg tenker det har en sammenheng.

Pussige greier. Hverken Abilify eller Fluoxetin gir vektøkning. Hos Fluoxetin er mulig bivirkning -redusert- matlyst.

Hvem vet, kanskje det er en reaksjon på de medisinene sammen, eller at kroppen din har fått for seg at slike medisiner gir vektøkning, dermed basta? Ikke vet jeg..men du må bare finne ut hva som er best for deg...

Gjest Mechilah

Pussige greier. Hverken Abilify eller Fluoxetin gir vektøkning. Hos Fluoxetin er mulig bivirkning -redusert- matlyst.

Hvem vet, kanskje det er en reaksjon på de medisinene sammen, eller at kroppen din har fått for seg at slike medisiner gir vektøkning, dermed basta? Ikke vet jeg..men du må bare finne ut hva som er best for deg...

Ja det er rare greier...hmf.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...