Gå til innhold

Sjokolade

mark

Anbefalte innlegg

Må ha litt sjokolade en gang iblant selv om jeg slanker meg, håper ikke det ødelegger alt?

Lurte bare på om det er bedre å spise f. eks. kvikk lunsj enn vanlig melkesjokolade? Eller om det finnes noen andre sunnere sjokolader? Noen som vet kalori innholdet i kvikk lunsj?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Det er visst bedre å spise sjokolade med skum, gele eller lakris som f.eks. troika, hobby, bamsemums, nero, kokosboller eller saftis, yougurtis eller sorbeis. Men det beste er nok å avvenne seg med sjokoladen. Spis heller frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vitelysten

hei!

jeg vet ikke om sunne eller ikke sunne sjokolader, men jeg har et tips!

lær deg å nyt sjokoladen, spis den sakte og la den smelte på tungen før du tar neste bit!!

da virker sjokoladen større og man kan f.eks dele den i to og spise resten en annen gang!

lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei mark

Dersom du slanker deg, men gjerne vil spise litt sjokolade innimellom er det en fordel å velge sjokolade med skum, gele eller lakris som fyll. Eksempler på smarte valg er Hobby, Bamsemums, Skumbananer, kokosboller og New Energy. Husk at mengden er viktig uansett hvilken type du velger. Ikke overdriv inntaket selv om disse er mer gunstige enn nøtte-, kjeks-, karamell- og vanlige sjokolader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...