Gå til innhold

Lamictal og p-piller igjen... hjelp...

Anbefalte innlegg

Begynte på p-piller etter å ha vært stabil på 200 mg Lamictal. Serumverdiene har gått ned. Legen min sier at jeg da må slutte på p-piller. Det går ikke an å øke Lamictal, fordi dosen da blir for høy i den pillefrie uken, sier hun. Men det er da folk her som har den kombinasjonen?

Fikk til slutt tigget meg til at legen skulle ringe DPS. Har avtale med psykiateren som startet opp Lamictal at vi kunne ringe han for medisin-spørsmål. Håper det her går bra...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265273-lamictal-og-p-piller-igjen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest milliee

Det legen din sier er noe stort TULL!

Det er ikke noe problem å bruke p-piller når du bruker lamictal, men du må øke dosen!

Dosen blir ikke for høy i den pillefrie uken!

Beklager alle utropstegnene, men jeg blir veldig oppgitt over at leger kommer med slik feilinformasjon...

En gang for lenge siden brukte jeg lamictal samtidig med yasmin. Apoteket styrte verre for å finne ut om disse to gikk sammen, noe de gjorde fordi yasmin visstnok ikke er like "sterke" (?) som andre typer p-piller.

Men...det at det ikke vil fungere med doseøkning pga den pillefrie uka er bare tull. Rart at legen din ikke vet om det. Har du mulighet til å ta kontakt med et apotek som kan sjekke ut med de som produserer lamictal og den typen p-pille du bruker?

En gang for lenge siden brukte jeg lamictal samtidig med yasmin. Apoteket styrte verre for å finne ut om disse to gikk sammen, noe de gjorde fordi yasmin visstnok ikke er like "sterke" (?) som andre typer p-piller.

Men...det at det ikke vil fungere med doseøkning pga den pillefrie uka er bare tull. Rart at legen din ikke vet om det. Har du mulighet til å ta kontakt med et apotek som kan sjekke ut med de som produserer lamictal og den typen p-pille du bruker?

Jaaa... apoteket vet sikkert sånt. Takk ska du ha!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...