Gå til innhold

Asma

alffa1365381063

Anbefalte innlegg

alffa1365381063

Har piping i brystet spesielt når jeg legger meg. Får ikke noe særlig opp ved hosting. Er 60. Føler meg ellers frisk. Kan dette være asma og kan den kureres med medisin eller noe annet. Røyker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Astma sykdommen kan starte i barneårene og det kan starte når vi blir eldre. Piping i brystet kan være et astma-symptom men det kan også være mer bagatellaktige ting som irritasjon i luftveiene.

Er det astma vil man gjerne merke at pusten blir hørbar og dårligere når man anstrenger seg og når man om natten har sovet en stund.

Dette bør du la legen din vurdere nærmere, bl.a. med pusteprøver (respirasjons-målinger). Blir resultatet astma, er det idag for de fleste svært så god behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...