Gå til innhold

Er man pliktig til å forsørge barn utover 18 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kom den regelen? Han har ikke hatt det så lenge.

Han er ikke alvorlig syk, men har en mindre hjerneskade (ikke noe man legger merke til selv om man kjenner ham). Han jobber en dag i uka, men hadde jobbet fullt hvis han hadde fått jobb (det offentlige som ikke gjør jobben sin -han har nemlig krav på læreplass).

Den tror jeg kom for to år siden men jeg er helt tidsforvirret altså og synes alt er nettopp nå:o)

Men hvis han har en medfødt hjerneskade så får han nok. Jeg vet at folk med cp ikke har noe problemer med verken attføring eller uføretrygd kun pga diagnosen. Det vet jeg fordi jeg kjenner en sosionom med cp som ikke får jobb og lurte på om hun skulle uføretrygde seg for hun er lei av å være blakk.

Skrevet

Den tror jeg kom for to år siden men jeg er helt tidsforvirret altså og synes alt er nettopp nå:o)

Men hvis han har en medfødt hjerneskade så får han nok. Jeg vet at folk med cp ikke har noe problemer med verken attføring eller uføretrygd kun pga diagnosen. Det vet jeg fordi jeg kjenner en sosionom med cp som ikke får jobb og lurte på om hun skulle uføretrygde seg for hun er lei av å være blakk.

Han hadde det i hvert fall ikke for to år siden, har max. hatt de i halvannet år.

Skrevet

Han hadde det i hvert fall ikke for to år siden, har max. hatt de i halvannet år.

Da har de antagelig dårlig samvittighet fordi de ikke har skaffet ham lærlingplass.

Skrevet

Som regel er det riktig å gjøre det men noen ganger synes jeg de kan være strenge.

Men det er ikke så lett som folk tror å få penger på sosialkontoret. Det heter seg at det skal være individuell vurdering men det er det ikke. Det går kun på kroner og øre.

Det er sikkert forskjell fra sted til sted, men de jeg kjenner som jobber på sosialkontor forteller at de legger ned mye tid i oppfølgning og forsøk på å finne egnede løsninger tilpasset den enkelte.

Skrevet

Det er sikkert forskjell fra sted til sted, men de jeg kjenner som jobber på sosialkontor forteller at de legger ned mye tid i oppfølgning og forsøk på å finne egnede løsninger tilpasset den enkelte.

Det hjelper jo ikke hvor mye jobb de legger ned når sjefen er kjip og overlegen og tror hun er bedre enn resten av verden og kjører sitt eget løp og ikke hører på de ansatte.

Skrevet

Det hjelper jo ikke hvor mye jobb de legger ned når sjefen er kjip og overlegen og tror hun er bedre enn resten av verden og kjører sitt eget løp og ikke hører på de ansatte.

Så positiv du er i kveld da... *s*

Kanskje den sjefen du tenker på forlengst har sluttet. Hvem vet?

Etter å ha blitt servert pizza av minstemann, så burde du være blid og glad nå i kveld!

Skrevet

Så positiv du er i kveld da... *s*

Kanskje den sjefen du tenker på forlengst har sluttet. Hvem vet?

Etter å ha blitt servert pizza av minstemann, så burde du være blid og glad nå i kveld!

Den sjefen heter det samme som meg og jeg skal aldri gå dit mer i hele mitt liv.

Etter å ha lest religionslekse i en time med minstemann er jeg matt. Det var interessant du, katolska martyrer med kjempelange, vanskelige navn. Jeg har allerede glemt dem så hvordan skal han huske på dem til i morgen.

Skrevet

Da har de antagelig dårlig samvittighet fordi de ikke har skaffet ham lærlingplass.

Det bør de ha. Han har fått en dag i uka, men da vil det jo ta 10 år før han er utlært.

Skrevet

Det bør de ha. Han har fått en dag i uka, men da vil det jo ta 10 år før han er utlært.

Det er det som er det triste at det tror jeg ikke de har. De kan sitte godt i sine egne jobber men ser ikke at andre trenger jobb de også.

Skrevet

Det er det som er det triste at det tror jeg ikke de har. De kan sitte godt i sine egne jobber men ser ikke at andre trenger jobb de også.

Sannsynligvis er de likeglade ja....

Skrevet

Svaret er nei.

Men har ungdommer under 18 år rett til å flytte vekk fra foreldrene sine uten deres samtykke?

Skrevet

De sier alltid mora. Har aldri hørt de har bedt ungene flytte hjem til faren. Dattera til den ene venninna mi gjorde det altså fordi hun ikke fikk hjelp og mora hadde ikke penger til å ha henne hjemme.

Men mine unger hadde adresse hos faren.

Skrevet

Men mine unger hadde adresse hos faren.

Det hadde dattera til venninna mi også og han stakk av til Sverige og da ble dattera boende hos mora likevel. Hun hadde ikke bodd der på fire år men etter fylte 18 så hadde ikke faren råd å ha henne så han stakk.

Så da satt hun der med fire unger og ett barnebarn og hadde penger til seg og to unger og ingen ville sponse noen ting. Ikke hun med barnet heller for hun trengte pengene til klær og sminke.

Det var litt av et leven en periode.

Skrevet

Det hadde dattera til venninna mi også og han stakk av til Sverige og da ble dattera boende hos mora likevel. Hun hadde ikke bodd der på fire år men etter fylte 18 så hadde ikke faren råd å ha henne så han stakk.

Så da satt hun der med fire unger og ett barnebarn og hadde penger til seg og to unger og ingen ville sponse noen ting. Ikke hun med barnet heller for hun trengte pengene til klær og sminke.

Det var litt av et leven en periode.

Herregud for noen røverhistorier du kommer med ;D

Skrevet

Regler? nei, men samvittigheten tilsier vel at man kommer til å hjelpe sine barn uansett alder...?!

Skrevet

Herregud for noen røverhistorier du kommer med ;D

Her jeg bor er det meste kaos innimellom. Jeg pleier å si at ingen vet hvordan det er å bo i sentrum uten å ha sett Hawaii, Oslo og Schpaa.

Her skjer mye rart bak kulissene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...