Gå til innhold

Noen fler som skal ned 30+ kg ?

scara

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt på slanker'n på søndag, og skal ned over 30 kg. Helst 50, men 30 først.

Jeg følger Dr.Atkins filosofi.

Noen som vil slanke seg sammen med meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følger dr. Lindberg og skal ned en 40-50 til.

Hei!

Godt å høre at jeg ikke er alene om dette ;-)

Melder du inn vekta di sammen med slankeklubben på dette forumet, eller holder du det for deg selv?

Har en tynn mann, så det er ikke så mye "støtte" å få - misforstå ikke - han er støttende, men jeg trenger noen i samme sko, hvis du skjønner......

Hvordan har du det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ar også et mål om en gang i tiden å gå ned ca 30-35 kg.

Akkurat nå er jeg ikke så optimistisk siden jeg bare har gått ned 4,5 kg siden 12. desmeber, men er veldig fornøyd med at jeg har klart å etablere gode treningsvaner og et noe bedre kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ar også et mål om en gang i tiden å gå ned ca 30-35 kg.

Akkurat nå er jeg ikke så optimistisk siden jeg bare har gått ned 4,5 kg siden 12. desmeber, men er veldig fornøyd med at jeg har klart å etablere gode treningsvaner og et noe bedre kosthold.

Hei!

Jeg sliter med å få trent fodi jeg har så mye smerter - fibromyalgi - har åzzå pcos og insulinresistens, så jeg legger på meg av "vanlig" mat....

Atkins fungere på meg - blir kanskje lettere¨å trene når vekta går ned - kanskje t.o.m smertene blir bedre av kostholdet....

Skal bli spennende å se :-)

Har forresten gått ned 2 kg siden søndag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Godt å høre at jeg ikke er alene om dette ;-)

Melder du inn vekta di sammen med slankeklubben på dette forumet, eller holder du det for deg selv?

Har en tynn mann, så det er ikke så mye "støtte" å få - misforstå ikke - han er støttende, men jeg trenger noen i samme sko, hvis du skjønner......

Hvordan har du det ?

Nei, jeg har ikke sagt vekta mi på "Uten en tråd"-trådene. Føler det blir litt for privat. Men de som følger med vet at jeg har myyyye jeg skal ned.

Mannen min er heller ikke overvektig og forstår heller ikke helt dette her. Men han støtter meg så godt han kan, selv om det ikke alltid blir på rett måte :)

Jeg tror det bare er oss som er veldig overvektige som kan forstå.

Det er enda et menneske her som skal ned mange, men nå husker jeg ikke nicket hennes. Kanskje du har fått svar fra henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har ikke sagt vekta mi på "Uten en tråd"-trådene. Føler det blir litt for privat. Men de som følger med vet at jeg har myyyye jeg skal ned.

Mannen min er heller ikke overvektig og forstår heller ikke helt dette her. Men han støtter meg så godt han kan, selv om det ikke alltid blir på rett måte :)

Jeg tror det bare er oss som er veldig overvektige som kan forstå.

Det er enda et menneske her som skal ned mange, men nå husker jeg ikke nicket hennes. Kanskje du har fått svar fra henne?

Jeg skal ned 50 - engang! Nå har jeg nesten gått ned 11, nesten 6 siden nyttår, så det går nedover:-)

Jeg følger "Vektklubben" og finner mange tips ov "venner" der. Jeg spiser vanlig mat, teller kalorier, trener (det vil si jeg går og går) og har funnet en form som passer veldig bra. Endelig noe som funker. Har prøvd både atkins og Lindberg, men ble syk av begge to, særlig førstnevnte. Da havnet jeg på sykehuset, så det prøver jeg ikke en gang til. For meg passer vanlig mat best!

Lykke til - vi sees nok igjen.

Godt det er noen flere som virkelig trenger "vektmestring" og ikke de som skal ned 1 - 2 kilo!

Kom igjen - sammen når vi målet engang:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned 50 - engang! Nå har jeg nesten gått ned 11, nesten 6 siden nyttår, så det går nedover:-)

Jeg følger "Vektklubben" og finner mange tips ov "venner" der. Jeg spiser vanlig mat, teller kalorier, trener (det vil si jeg går og går) og har funnet en form som passer veldig bra. Endelig noe som funker. Har prøvd både atkins og Lindberg, men ble syk av begge to, særlig førstnevnte. Da havnet jeg på sykehuset, så det prøver jeg ikke en gang til. For meg passer vanlig mat best!

Godt det er noen flere som virkelig trenger "vektmestring" og ikke de som skal ned 1 - 2 kilo!

Ja, det var dette jeg tenkte med innlegget - at vi kanskje kunne støtte hverandre litt :-)

Vet det er folk som blir dårlige av atkins og fedon - så takk gud for at vi er forskjellige !!!

Fikk diett av ernæringsfysiolog, men gikk opp i vekt av den - er det rart man blir fortvilet.... :-(

Vi får støtte hverandre så godt som rå er - sammen skal vi klare dette!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du, ja! Så flink du er!!! Dette går veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chablise

Hei:)

Jeg skal ned ca 30kg på sikt. Håper å klare 20 fram til sommerferien, så vil absolutt bli med på en slik tråd!

Jeg har dog ikke begynt helt ennå, men det her blir jo et spark bak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg skal ned ca 30kg på sikt. Håper å klare 20 fram til sommerferien, så vil absolutt bli med på en slik tråd!

Jeg har dog ikke begynt helt ennå, men det her blir jo et spark bak:)

Ja,tenkte kanskje det var lettere å støtte hverandre når man var flere som skulle ned såpass - man kan jo bli nedstemt av de som "bare" skal ned 5-6 kg, men de plages jo likevel ;-)

Vi får støtte hverandre, og kanskje skrive inn nedgangen hver mandag....? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ned 35 kilo.

Vil gjerne ha noen å "dele" det med. Skal vi ha noen form for rapportering?

Hadde vært kjempebra !

Kanskje vi skulle kalle oss "klubb30+"...???? - forslag taes imot med takk ;-)

Og veie oss hver mandag, eller søndag...?

Jeg veide meg idag - tatt av 3,5 kg siden forrige søndag, og det er MED mensen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes voldsomt ambisiøst ut! Husk å sette deg delmål underveis så du ikke går lei!

Ikkeno problem - jeg går ikke lei.

Slipper å spise greier jeg ikke liker :-)

Denne kuren er genial for mine sykdommer/plager ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Har faktisk drevet og snuset på Dr Atkins de siste årene, boka er innkjøpt og jeg skal i gang, har endelig funnet tiltaket.

Skal vel ned ca 30 kg, tenker jeg. Vet egentlig ikke, har faktisk ikke badevekt.

Hva spiser du i løpet av en typisk Atkinsdag? Tenkte jeg skulle sette opp meny for en uke, handle ut fra den. :)

Har jo lest lista over hva som er greit og ikke, men skulle gjerne hatt noen flere tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! Har faktisk drevet og snuset på Dr Atkins de siste årene, boka er innkjøpt og jeg skal i gang, har endelig funnet tiltaket.

Skal vel ned ca 30 kg, tenker jeg. Vet egentlig ikke, har faktisk ikke badevekt.

Hva spiser du i løpet av en typisk Atkinsdag? Tenkte jeg skulle sette opp meny for en uke, handle ut fra den. :)

Har jo lest lista over hva som er greit og ikke, men skulle gjerne hatt noen flere tips :)

Det kommer helt an på - har brukt å kjøpe sånn 5 pskning med frokostbar, den med sjokolade.

Egg i alle varianter - beste er egg og bacon til frokost :-)

En skinke/kylling salat til lunch. Med creme fraiche som dressing. Du kan blande i litt vanlig dressing, men les godt på karbo innhold !!!! Jeg bruker selskapsdressing - 4+ karbo pr 100 g.

Andre er oppi 18 (!)

Middag - fisk, kjøtt, wok (bruk kun grønnsaker på lista), bruker endel kokosmelk i wok'en, kun 0,5 karbo på 100 g.

Kjøper også inn litt advantage bar - sjokolade - som jeg gumler hvis jeg har lyst på noe godt.

Sprøstekt baconsvor er tillat (yeay) - heimdal sukkerfri gele er snadder, også godt som fromasj - spesielt bringebær :-)

Anbefaler deg å kjøpe kokeboken, der er mange gode oppskrifter :-)

Ble du litt klokere, eller mer forvirra....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på - har brukt å kjøpe sånn 5 pskning med frokostbar, den med sjokolade.

Egg i alle varianter - beste er egg og bacon til frokost :-)

En skinke/kylling salat til lunch. Med creme fraiche som dressing. Du kan blande i litt vanlig dressing, men les godt på karbo innhold !!!! Jeg bruker selskapsdressing - 4+ karbo pr 100 g.

Andre er oppi 18 (!)

Middag - fisk, kjøtt, wok (bruk kun grønnsaker på lista), bruker endel kokosmelk i wok'en, kun 0,5 karbo på 100 g.

Kjøper også inn litt advantage bar - sjokolade - som jeg gumler hvis jeg har lyst på noe godt.

Sprøstekt baconsvor er tillat (yeay) - heimdal sukkerfri gele er snadder, også godt som fromasj - spesielt bringebær :-)

Anbefaler deg å kjøpe kokeboken, der er mange gode oppskrifter :-)

Ble du litt klokere, eller mer forvirra....?

Nei, dette var supert :) Omtrent sånn som jeg hadde tenkt, men enda mer konkret :)

Ser at creme fraich er ok, antar kremfløte også er ok, siden du nevner fromasj. Hvor får du kjøpt den geléen? Kan ikke huske å ha sett den noe sted.

Jeg må jo forresten være godt i gang siden naboen i sted kommenterte at jeg hadde gått ned :) *fornøyd*

Tusen takk for svar :)

Forresten - vet du noe om hva slags plager folk har pådratt seg av den dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette var supert :) Omtrent sånn som jeg hadde tenkt, men enda mer konkret :)

Ser at creme fraich er ok, antar kremfløte også er ok, siden du nevner fromasj. Hvor får du kjøpt den geléen? Kan ikke huske å ha sett den noe sted.

Jeg må jo forresten være godt i gang siden naboen i sted kommenterte at jeg hadde gått ned :) *fornøyd*

Tusen takk for svar :)

Forresten - vet du noe om hva slags plager folk har pådratt seg av den dietten?

Jeg kjøper geleen på coop obs - bare spør på butikken din å hør om de evt kan ta den inn.

Her jeg bor har vi en liten "landhandel" i lønne kjeden, og t.o.m de har tatt den inn :-D

Når det gjelder plager, så aner jeg ikke - men kan tenke meg det er fordi folk ikke har spist karbo i det hele tatt....

Selv om grensa er 15-20 g pr. dag, så bør du ikke gå under dette. Heller ikke spise for sjeldent eller for lite, for da stopper nedgangen - jeg vet.... :-(

Vi får støtte hverandre vettu :-)

Send gjerne mail [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...