Gå til innhold

Forbrenning med ergom. sykkel.

Gjest 200 kalorier

Anbefalte innlegg

Gjest 200 kalorier

Jeg er ikke så trenet og kan sikkert ikke skryte. Når jeg har syklet på ergometersykkelen min viser den at jeg har forbrennt ca. 200 kalorier på ca. 40 min.

Er dette veldig lite? Går jeg noe særlig ned i vekt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hørtes lite ut

Ja, det syns jeg var lite. Når jeg sykler på ergometersykkel forbrenner jeg 200 kcal på 20 minutter. Jeg kontrollerer da med pulsklokke og er rimelig sikker på at dette stemmer.

Hvor langt sykler du på denne tiden? Er intensiteten lav, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sykler du ikke særlig fort, det må litt tempo til. Jeg syklet en liten halvtime (12 km) med ganske høy intensitet forleden dag og da viste måleren på sykkelen at ca. 430 kcal var forbrent etterpå.

Og etter det jeg fant på nettet så er ca. 1000 kcal forbrent på en times sykling ved høy intensitet så min ser faktisk ut til å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 200 kalorier

Da sykler du ikke særlig fort, det må litt tempo til. Jeg syklet en liten halvtime (12 km) med ganske høy intensitet forleden dag og da viste måleren på sykkelen at ca. 430 kcal var forbrent etterpå.

Og etter det jeg fant på nettet så er ca. 1000 kcal forbrent på en times sykling ved høy intensitet så min ser faktisk ut til å stemme.

Forstår ikke hvordan du greier det. Jeg greide 400 kalorier i dag på en time så jeg begynner å komme meg. Tok nok mere i når jeg skjønnte det var for slappt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres godt nok vildt ut. Kilder på nettet (iform) sier at man skal veie 127 kilo for å forbrenne 1002 kalorier på en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...