PorsGutt Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Hei! Er en gutt på 16, snart 17 år. I Romjulen smalt jeg kneet i gulvet, da vi trente fotball inne i en hall.. Jeg kjente da en smerte i kneet, men fortsatte å trene. Først 1mnd senere begynte jeg å få problemer med kneet. Etter treninger fikk jeg en smerte rundt kneskålen. Jeg tok det da med ro 1 ukes tid, før jeg trente igjen. Så fort jeg begynte å løpe kom smertene igjen. Og sånn fortsatte det. Smerten går bort når jeg tar det med ro et par dager, og kommer igjen når jeg begynner å jogge/løpe. Jeg tror jeg kan ha fått Jumpers Knee, men er litt usikker. Og er det noe jeg evt. kan gjøre for å trene bort denne skaden? Trener fotball 5-6 dager i uken, så er det noe alternativ trening jeg kan drive med som kan gjøre kneet bedre? Takker for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Dine plager høres ikke ut som typiske for jumpers knee. Disse smertene pleier sitte mer i underkant av kneskjellet ned mot den kulen du kjenner ca. 5 cm. nedenfor kneskjellets spiss. Det virker mer som uhellet du hadde, kan ha ført til en skade av brusken under kneskjellet. La legen din titte på dette, evt. med en MR undersøkelse i tillegg. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.