Gå til innhold

Gangsperr....

Gjest nanneklump

Anbefalte innlegg

Gjest nanneklump

Hei,

Jeg er en utrent jente som trente en time styrke/aerobic på onsdag. Jeg tøyde godt ut etterpå, ca 20 minutter. Likevel regnet jeg med å få litt gangsperr siden det er ganske lenge siden jeg har trent. Men jeg var ikke forberedt på 3 dager med smerter! Dagen etter klarte jeg knapt å gå, på jobben måtte jeg ta heisen hele tiden fordi lårene knakk sammen i trappen. Den andre dagen var nesten verre, det var flere som kommenterte gangen min, jeg klarte jo ikke å løfte beina...Og idag gjør det også vondt, men det har gitt seg littegranne.

Jeg lurer på om dette er normalt? Jeg trente situps, armhevinger, kneløft osv, alle muskelgrupper. Jeg hadde tenkt å begynne å trene styrke 3 ganger i uken, men nå vet jeg ikke lenger. Skulle på trening igjen igår, tenkte det var greit med en dag imellom, men jeg kunne jo knapt bevege meg! Nå har jeg bestemt meg for å vente med neste treningstime til mandag, men er redd for at det blir like vondt da. Jeg blir jo skikkelig hemmet i hverdagen...Men samtidig vet jeg selvsagt at dette er noe jeg må gjennom for å øke muskelmassen min. Jeg visste bare ikke at det skulle bli så voldsom gangsperr...Noen råd/tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, nanneklump! Du er nok helt normal, du. Kroppen din fikk visst et lite sjokk når den ble utsatt for en belastning den ikke var vant til, men dette vil gi seg etter hvert. Før jeg begynte å trene litt mer systematisk, kunne jeg ha vondt i kroppen i nesten en uke etter at jeg hadde trent muskler jeg ikke var vant til å bruke. Tøyingen gjør nok ikke så mye fra eller til. La kroppen få hvile til de verste smertene har gitt seg og ta en ny treningsøkt etter det.

Lykke til og god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nanneklump

Hei, nanneklump! Du er nok helt normal, du. Kroppen din fikk visst et lite sjokk når den ble utsatt for en belastning den ikke var vant til, men dette vil gi seg etter hvert. Før jeg begynte å trene litt mer systematisk, kunne jeg ha vondt i kroppen i nesten en uke etter at jeg hadde trent muskler jeg ikke var vant til å bruke. Tøyingen gjør nok ikke så mye fra eller til. La kroppen få hvile til de verste smertene har gitt seg og ta en ny treningsøkt etter det.

Lykke til og god bedring

Takk for svar!

Du har nok rett, jeg får bare bite tennene sammen og vente på at det bedrer seg. Det er jo på en måte litt deilig også, å føle at jeg har brukt kroppen min liksom... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

helt normalt etter en litt for hard påkjenning. Treningsverk i 3 dager er forsåvidt lite. Mange utøvere har det hver uke. Går treningsverken over 7 døgn begynner det å røyne på. Over 11-12 dager, og du er like i nabolaget av en belastningsskade.

Bare ta det med ro noen dager, så er du like fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...