Gå til innhold

FOLD HENDENE før du leser videre!

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

4

• Sofline

3

• Line

2

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Merkelig fenomen. Jeg har høyre tommel øverst. Har prøvd med venstre, men det går da ikke an! :-)

Feil. Høyre går da ikke an! :-)

Skrevet

Feil. Høyre går da ikke an! :-)

Pøh, du tar feil, for jeg vet jeg har rett! :-)

Skrevet

Pøh, du tar feil, for jeg vet jeg har rett! :-)

Jeg er enig med Sofline. Venstre skal det være, høyre går ikke an!

To mot en, så, ædda bædda!!

Skrevet

Jeg er enig med Sofline. Venstre skal det være, høyre går ikke an!

To mot en, så, ædda bædda!!

*juble*

Gjest milliee
Skrevet

Jeg har også hørt at høyre hjernehalvdel styrer venstre side og vise versa.

det stemmer

Skrevet

Høh.

*S*

*Stiller meg solidarisk, skulder ved skulder med org* Selvfølgelig er det totalt umulig å ha venstre tommel øverst!

Skrevet

Venstre øverst. Det stemmer kanskje det der med språk... synes det er spennende, og snakker to fremmedspråk utover engelsk.

Skrevet

Venstre øverst. Det stemmer kanskje det der med språk... synes det er spennende, og snakker to fremmedspråk utover engelsk.

Tysk og spansk flytende?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det blir jo omvendt hvis du har venstre tommel øverst. Høyre hjernehalvdel styrer venstre side av kroppen og omvendt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Du gir jo oppgaven helt feil -jeg legger høyre tommel øverst -du siker ikke noe om hvilken hjernehalvdel den viser til at jeg bruker - jeg mener at den viser til venstre.

Du har rett, flisa. :)

Skrevet

Høyre øverst.

Mnen jeg ser at det er uenighet om hvilken hjernehalvdel som styrer hvilken side av kroppen...så da er vi vel like langt da.?

Skrevet

Høyre øverst.

Mnen jeg ser at det er uenighet om hvilken hjernehalvdel som styrer hvilken side av kroppen...så da er vi vel like langt da.?

Venstre øverst=dominant høyre hjernehalvdel.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Høyre øverst.

Det er ingen uenighet om det.

Venstre hjernehalvdel styrer høyre side av kroppen og omvendt. Det er derfor man kan bli lam på høyre side hvis man har hjerneblødning/slag i venstre side av hjernen.

Fakta, ikke spekulasjoner. Les en anatomibok. :)

Skrevet

Det er ingen uenighet om det.

Venstre hjernehalvdel styrer høyre side av kroppen og omvendt. Det er derfor man kan bli lam på høyre side hvis man har hjerneblødning/slag i venstre side av hjernen.

Fakta, ikke spekulasjoner. Les en anatomibok. :)

Ok, da er et jo greit da. :-)

Skrevet

Venstre tommel havner øverst. Så da er min høyre hjernehalvdel dominant?

Skrevet

Tysk og spansk flytende?

Snakker ikke helt flytende, men gjør meg godt forstått ja.

Hvordan visste du det?

Skrevet

Venstre tommel havner øverst. Så da er min høyre hjernehalvdel dominant?

ja

Skrevet

Snakker ikke helt flytende, men gjør meg godt forstått ja.

Hvordan visste du det?

Tenkte det var sannsynlig.

Jeg kan litt tysk og spansk selv, men merkelig nok har jeg begynt å blande inn spanske ord i tysken etter at jeg lærte meg litt spansk i fjor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...