Gå til innhold

Ja, hva ER tidenes beste rockeband?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en skal prøve å være litt objektiv, og vurdere ut fra for eksempel kriterier som

1) hvilken påvirkningskraft de har hatt, både som musikalske forbilder og ellers i forhold til hvordan de har påvirka folks holdninger og levevis. I hvilken grad satte de dagsorden?

2) Musikalsk kvalitet... Om det i noen grad går an å være objektiv her.

3) Antall listeplasseringer og solgte album.

4) Levedyktighet. Kommer de til å huskes og lyttes til om hundre år?

5) I hvilken grad de har tilført musikken noe nytt, om de har vært nyskapende.

Var dette brukbare kriterier?

Jeg mener Beatles er the soleklare valget. Selv om både Pink Floyd og Marillion for meg personlig er større. Men det er vurdert ut fra egne musikalske kriterier.

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

25

• Velouria

7

• morsan

5

• nøffgakkmøbææ

5

Skrevet

Før jeg rakk å komme til konklusjonen din, tenkte jeg: Kan det bli noe annet enn Beatles??!! ;-)

Skrevet

Før jeg rakk å komme til konklusjonen din, tenkte jeg: Kan det bli noe annet enn Beatles??!! ;-)

Ut fra personlige kriterier, da? :-)

Skrevet

Utfra personlig smak ville jeg nok sagt Beatles, men ellers Rolling Stones.

Selv om jeg enda mer personlig går for folk som The Pougues og Tom Waits osv, men den innflytelsen har de jo ikke hatt. Black Velvet?

Skrevet

Det samme!! :-D

Skrevet

Vel, sønnen min på 16 er soleklar på at Beatles er best, så de har i hvert fall greid å "overleve" en generasjon!

Annonse

Skrevet

Det må bli Beatles som topper tronen! Rolling Stones en klar toer;)

Skrevet

Må vel si meg enig med deg, selvom jeg langt fra er Beatlesfan.

Pink Floyd og U2 kommer nok høyest på min veldig lite objektive liste. Og Queen da :-)

Skrevet

Beatles er helt klart førstevalg, The Who med den fantastiske Pete Townsend, Stooges bør nevnes syns jeg, Led Zeppelin også. Om disse matcher alle kriteriene er jeg mer usikker på, men de bør nevnes.

Personlig må jeg si Velvet Underground, men det er ikke veldig objektivt ;) De har hatt stor inflytelse på en rekke band og at de var nyskapende er det iallefall ingen tvil om.

Ramones første punkband og beste ever.

Bowie, kongen av Glamrock.

Jeg er fast bestemt på Beatles, men bare må nevne noen flere når vi er igang.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Beatles var et POP band.

Skrevet

Beatles var et POP band.

Hei, nå er du ute å kjøre her.

Beatles er et rockeband, det var utgangspunktet de lekte med andre sjangre hele tiden og tok inn masse inspirasjon fra all verdens musikk. Det er ingen tvivl om at de var populære, men rockeband by heart var de iallefall.

Skrevet

Beatles er helt klart førstevalg, The Who med den fantastiske Pete Townsend, Stooges bør nevnes syns jeg, Led Zeppelin også. Om disse matcher alle kriteriene er jeg mer usikker på, men de bør nevnes.

Personlig må jeg si Velvet Underground, men det er ikke veldig objektivt ;) De har hatt stor inflytelse på en rekke band og at de var nyskapende er det iallefall ingen tvil om.

Asj, Velvet Underground, så klart. Hvor i helsike fikk jeg Black Velvet fra?

*mumle*

Skrevet

Asj, Velvet Underground, så klart. Hvor i helsike fikk jeg Black Velvet fra?

*mumle*

*lol* jeg hadde tenkt å spørre deg om hvilket band dette var, men da trenger jeg jo ikke det. Velvet Underground ruler og ikke minst Lou Reed himself. Var på konserten han hadde i konserthuset for et par årsiden og det var kjempebra, he truly rock my world.

Annonse

Skrevet

Godt skrevet!

Skrevet

Bryr meg lite om hvor mange fans de har eller hvor store de var i sin tid eller hvor mange solgte plater de har. Her er mine favoritter om dagen:

The Killers

Modest Mouse

Pink Floyd

Kent

Skrevet

Er vel hardt å komme utanom beatles, kanskje.

Men for meg er det Pink Floyd 4evah!

Skrevet

Bryr meg lite om hvor mange fans de har eller hvor store de var i sin tid eller hvor mange solgte plater de har. Her er mine favoritter om dagen:

The Killers

Modest Mouse

Pink Floyd

Kent

Spørsmålet her var ikke hva du bryr deg lite om. Poenget var å prøve å være litt objektiv.

Skrevet

Det må bli Beatles som topper tronen! Rolling Stones en klar toer;)

Hm. Må dessverre si at jeg ser på Rolling Stones som et ganske ubetydelig band. Også ut fra nevnte kriterier. De har solgt en del da. Og satte nok dagsorden i sin tid. Men om hundre år vil Rolling Stones ikke være mer enn en bitteliten parentese. Dessverre;-)

Gjest Håvard B.
Skrevet

Led Zeppelin oppfyller alle kriteriene.

Litt The Who. Oppfyller delvis.

Ellers enig i dine kandidater også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...