Gå til innhold

Ja, hva ER tidenes beste rockeband?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet her var ikke hva du bryr deg lite om. Poenget var å prøve å være litt objektiv.

LOL!

Det går ikke an å være objektiv! Som om det finnes et objektivt svar på hva som er bra musikk, lol!

Men etter dine kriterier er det selvfølgelig Beatles som er vinneren. Diskusjon slutt.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

25

• Velouria

7

• morsan

5

• nøffgakkmøbææ

5

nøffgakkmøbææ
Skrevet

marillion hahahaha.....det er jo sååå kjipt.

jeg synes kriterie 3 ikke er godt. listeplasseringer sider ikke noe om kvalitet, men om låta er kommersiell.

og kommers er ikke ekvivalent med god kvalitet.

rock for meg er i den litt hardere sjangeren, så jeg holder en knapp på helt andre ting.

Skrevet

Takker og bukker. :)

Såg forøvrig at The Who kommer til Norge i sommer, skal spille på Quarten.

Skrevet

marillion hahahaha.....det er jo sååå kjipt.

jeg synes kriterie 3 ikke er godt. listeplasseringer sider ikke noe om kvalitet, men om låta er kommersiell.

og kommers er ikke ekvivalent med god kvalitet.

rock for meg er i den litt hardere sjangeren, så jeg holder en knapp på helt andre ting.

Ja, du var jo en intelligent liten kvikkas.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Om Frank Zappa var et band ville jeg gått inn for ham. :-)

Beatles har aldri gått inn hos meg, strekt oppskrytt band.

Gjest ChiengMai
Skrevet

For meg: U2!

Jeg er i grunnen enig med deg, jeg!

Skrevet

Beatles er helt klart førstevalg, The Who med den fantastiske Pete Townsend, Stooges bør nevnes syns jeg, Led Zeppelin også. Om disse matcher alle kriteriene er jeg mer usikker på, men de bør nevnes.

Personlig må jeg si Velvet Underground, men det er ikke veldig objektivt ;) De har hatt stor inflytelse på en rekke band og at de var nyskapende er det iallefall ingen tvil om.

Ramones første punkband og beste ever.

Bowie, kongen av Glamrock.

Jeg er fast bestemt på Beatles, men bare må nevne noen flere når vi er igang.

The Who!!? Makan til kjedelig og standard band skal en vel leite lenge etter. Mer forglemmelig blir det neppe. Og Led Zeppelin... Trur du virkelig noen kommer til å huske hvem The Who og Led Zeppelin er om hundre år?

Nei, ærlig talt.

Skrevet

For meg har Rolling Stones vært større enn Beatles. Men hvis jeg skal plukke frem det beste, så klarer jeg ikke å stoppe med ett band/artist.

1. Stones, fordi de fortsatt holder det gående, noe som egentlig burde vært umulig med tanke på narko og alkohol.

2. Beatles, betydde mye for utbredelsen av pop/rock og var trendsettere.

3. Led Zeppelin, de gav rocken en fornyelse på 70-tallet.

4. Deep Purple, som Led Zeppelin...

5. Bob Dylan, still going strong! En utrolig artist men uten den største stemmen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, nå var jo liksom poenget at en skulle prøve å være litt objektiv her... Men det er kanskje vanskelig.

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=objektiv&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

OK, rent objektivt så sier jeg Frank Zappa and the Mothers of Invention.

Selv om jeg nå vet hva objektivt betyr (blæh) så syns jeg, rent objektivt, at The Beatles må være tidenes mest oppskrytte band.

Skrevet

OK, rent objektivt så sier jeg Frank Zappa and the Mothers of Invention.

Selv om jeg nå vet hva objektivt betyr (blæh) så syns jeg, rent objektivt, at The Beatles må være tidenes mest oppskrytte band.

Hehe. Vel, da sier jeg, både objektivt og subjektivt, at Frank Zappa i et musikkhistorisk perspektiv er som en fjert i grisebingen. Med andre ord, han gjorde ikke så stor forskjell.

Det blir som å diskutere hvorvidt Beatles var berømte eller ikke.

Skrevet

For meg har Rolling Stones vært større enn Beatles. Men hvis jeg skal plukke frem det beste, så klarer jeg ikke å stoppe med ett band/artist.

1. Stones, fordi de fortsatt holder det gående, noe som egentlig burde vært umulig med tanke på narko og alkohol.

2. Beatles, betydde mye for utbredelsen av pop/rock og var trendsettere.

3. Led Zeppelin, de gav rocken en fornyelse på 70-tallet.

4. Deep Purple, som Led Zeppelin...

5. Bob Dylan, still going strong! En utrolig artist men uten den største stemmen.

Poenget her er ikke hvem DU persolig mener er best. Isåfall hadde JEG trukket fram Pink Floyd. Poenget var å prøve og diskutere på et litt objektivt grunnlag.

Ikke dermed sagt at det ikke er interessant hva folk mener.

Skrevet

Poenget her er ikke hvem DU persolig mener er best. Isåfall hadde JEG trukket fram Pink Floyd. Poenget var å prøve og diskutere på et litt objektivt grunnlag.

Ikke dermed sagt at det ikke er interessant hva folk mener.

Du misforstår, musikeren:-)

!. Stones, ikke nødvendigvis fordi JEG mener de er best, men fordi de har klart å holde det gående i 150 år sånn omtrent. De var endel av 60-tallets kultur og vil aldri bli glemt.

2. Beatles, av de samme grunner som stones, men gav seg i 1970. Musikken vil aldri bli glemt.

3. Led Zeppelin, fordi de gav rocken noe nytt, sammen med Purple og Pink Floyd.

4. Da får jeg sette Dylan her. En svært viktig artist som aldri vil bli glemt, selv om han har en stemme med klare svakheter!

Skrevet

Du misforstår, musikeren:-)

!. Stones, ikke nødvendigvis fordi JEG mener de er best, men fordi de har klart å holde det gående i 150 år sånn omtrent. De var endel av 60-tallets kultur og vil aldri bli glemt.

2. Beatles, av de samme grunner som stones, men gav seg i 1970. Musikken vil aldri bli glemt.

3. Led Zeppelin, fordi de gav rocken noe nytt, sammen med Purple og Pink Floyd.

4. Da får jeg sette Dylan her. En svært viktig artist som aldri vil bli glemt, selv om han har en stemme med klare svakheter!

Personlig liste:

1. Zeppelin

2. Purple

3. Stones

4. Cat Stevens !!!

5. Greatful Dead

(Som du ser, en viss forskjell fra den andre listen.)

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Hei, nå er du ute å kjøre her.

Beatles er et rockeband, det var utgangspunktet de lekte med andre sjangre hele tiden og tok inn masse inspirasjon fra all verdens musikk. Det er ingen tvivl om at de var populære, men rockeband by heart var de iallefall.

Du kan umulig ha hørt mye rock. Zeppelin er rock. Purple er rock. Sabbath er rock. Who er rock. Velvet er rock. Beatles er pop.

Skrevet

Beatles, Stones, Purple og Queen. + kanskje Led Z. og Pink Floyd...

(hvis man ikke regner Elvis som et band da...)

Skrevet

Du kan umulig ha hørt mye rock. Zeppelin er rock. Purple er rock. Sabbath er rock. Who er rock. Velvet er rock. Beatles er pop.

Og du er en sopp. Dvergsopp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...