Gå til innhold

Ja, hva ER tidenes beste rockeband?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hehe. Vel, da sier jeg, både objektivt og subjektivt, at Frank Zappa i et musikkhistorisk perspektiv er som en fjert i grisebingen. Med andre ord, han gjorde ikke så stor forskjell.

Det blir som å diskutere hvorvidt Beatles var berømte eller ikke.

"Hehe. Vel, da sier jeg, både objektivt og subjektivt, at Frank Zappa i et musikkhistorisk perspektiv er som en fjert i grisebingen."

Vel, da tror jeg nok mange vil være uenig med deg, but who cares?

http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Zappa

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• musikeren

25

• Velouria

7

• morsan

5

• nøffgakkmøbææ

5

Skrevet

"Hehe. Vel, da sier jeg, både objektivt og subjektivt, at Frank Zappa i et musikkhistorisk perspektiv er som en fjert i grisebingen."

Vel, da tror jeg nok mange vil være uenig med deg, but who cares?

http://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Zappa

Er det egentlig noe annet enn Bobby Brown han huskes for?

Skrevet

Joe's garage!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mannen har vært inspirator for, og hatt innflytelse på svært mange musikere. At ikke du husker noe annet enn Bobby Brown sier vel mer om hvor godt du kjenner til Zappa enn det sier om Zappa selv.

Skrevet

Var det det jeg spurte om? Er det SÅ vanskelig?

Du må bare godta at folk ikke nødvendigvis er så interessert i å finne et objektivt svar på spørsmålet, rett og slett fordi det ikke er mulig!

Hadde du spurt hvem som var mest betydningsfull, kanskje, men "beste" må nødvendigvis bare være subjektivt.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Joe's garage!

Nettopp! Det var min begynnelse når det gjaldt Zappa. Samme året kom Sheik Yerbouti, Sleep Dirt og Orchestral Favorites. Litt av en prestasjon med tanke på at Joe's Garage var trippelalbum og Sheik Yerbouti dobbetalbum.

Skrevet

Du må bare godta at folk ikke nødvendigvis er så interessert i å finne et objektivt svar på spørsmålet, rett og slett fordi det ikke er mulig!

Hadde du spurt hvem som var mest betydningsfull, kanskje, men "beste" må nødvendigvis bare være subjektivt.

Hehe. Må jeg? Jeg må ingenting Jeg er musikeren.

Og når jeg definerer et sett kriterier burde det ikke være så jævlig vanskelig å forholde seg til dem, egentlig. Men det er klart det uansett er vanskelig å være 100 prosent objektiv.

Skrevet

Mannen har vært inspirator for, og hatt innflytelse på svært mange musikere. At ikke du husker noe annet enn Bobby Brown sier vel mer om hvor godt du kjenner til Zappa enn det sier om Zappa selv.

JEG husker mer enn Bobby Brown. Og Zappa har helt klart inspirert mange. Blant annet verdens kuleste gitarist.Men han har ikke inspirert SÅ mange heller. Til det har han vært for sær. Og spør du meg så synes jeg mye av det han har prestert er dørgende kjedelig. Men det er subjektivt sett, og her var det meninga å prøve å være litt objektiv. Det virker det som om er litt vanskelig for deg.

Skrevet

Hehe. Må jeg? Jeg må ingenting Jeg er musikeren.

Og når jeg definerer et sett kriterier burde det ikke være så jævlig vanskelig å forholde seg til dem, egentlig. Men det er klart det uansett er vanskelig å være 100 prosent objektiv.

Det hjelper ikke akkurat på folks iver til å diskutere med deg at du kjefter dem ut fordi de ikke er med på ditt forhåndsbestemte opplegg! ;-) Ble veldig mye bruk av "er det så jævla vanskelig" og slikt;-)

Bare et velmenende tips!

hidi, the scorpion
Skrevet

For meg har Rolling Stones vært større enn Beatles. Men hvis jeg skal plukke frem det beste, så klarer jeg ikke å stoppe med ett band/artist.

1. Stones, fordi de fortsatt holder det gående, noe som egentlig burde vært umulig med tanke på narko og alkohol.

2. Beatles, betydde mye for utbredelsen av pop/rock og var trendsettere.

3. Led Zeppelin, de gav rocken en fornyelse på 70-tallet.

4. Deep Purple, som Led Zeppelin...

5. Bob Dylan, still going strong! En utrolig artist men uten den største stemmen.

Bod Dylan har kanskje ikke verdens vakreste stemme, men for en musiker! Stemmen og tekstene hans er tilsammen Bob Dylan, noe som gjør det vakkert....

nøffgakkmøbææ
Skrevet

Ja, du var jo en intelligent liten kvikkas.

haha...fordi jeg synes marillion er harry??

det er jeg vel neppe alene om.

Gjest Elextra
Skrevet

Poenget her er ikke hvem DU persolig mener er best. Isåfall hadde JEG trukket fram Pink Floyd. Poenget var å prøve og diskutere på et litt objektivt grunnlag.

Ikke dermed sagt at det ikke er interessant hva folk mener.

*knis* du tror vel ikke det er mulig å angi hvilket rockeband som var objektivt best? I så fall hadde det vært faslått for lengst.

Skrevet

Det hjelper ikke akkurat på folks iver til å diskutere med deg at du kjefter dem ut fordi de ikke er med på ditt forhåndsbestemte opplegg! ;-) Ble veldig mye bruk av "er det så jævla vanskelig" og slikt;-)

Bare et velmenende tips!

Tssss. Såpass får de tåle når de ikke kan lese.

Men er faktisk DU som sitter med fasiten på hvordan en god diskusjon skal være, altså. Jaja. Det må da føles godt?:-)

Skrevet

*knis* du tror vel ikke det er mulig å angi hvilket rockeband som var objektivt best? I så fall hadde det vært faslått for lengst.

Jeg trur vel faktisk at vi HAR slått fast hvilket band som objektivt sett er tidenes beste. Men dette gjelder kun for de av oss som forstår hva ordet "objektivt" betyr, da.

Skrevet

haha...fordi jeg synes marillion er harry??

det er jeg vel neppe alene om.

Fordi du enten a)ikke klarer å lese, eller b)til tross for at du klarer å lese rett og slett ikke skjønner spørsmålet. Hvilket leder meg til å tru at du muligens har knekt stavekoden, men at meningsinnhold fremdeles er litt vanskelig for deg.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

Ja. Det gorde jeg, men i likhet ned mange andre her som har svart ga jeg deg et kort svar om hvilket rockeband jeg ser på som tidenes beste.

Ut over det har jeg ingen flere innspill.

han her har vært skikkelig kvalm i svarene sine, og jeg legger inn en melding på webmaster.......idiot.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

Fordi du enten a)ikke klarer å lese, eller b)til tross for at du klarer å lese rett og slett ikke skjønner spørsmålet. Hvilket leder meg til å tru at du muligens har knekt stavekoden, men at meningsinnhold fremdeles er litt vanskelig for deg.

du er skikkelig kvalm i svarene dine, både til meg og andre.

jeg har lagt inn et innlegg på deg i webmaster, og selv om mange her inne er noe sleivete i både spørsmål og svar så tar bare du kaka.

istedetfor å be oss andre lese innlegget ditt bedre bør du lære deg litt normal folkeskikk.

Skrevet

du er skikkelig kvalm i svarene dine, både til meg og andre.

jeg har lagt inn et innlegg på deg i webmaster, og selv om mange her inne er noe sleivete i både spørsmål og svar så tar bare du kaka.

istedetfor å be oss andre lese innlegget ditt bedre bør du lære deg litt normal folkeskikk.

Hehe, det er bra gutt!

Men faktisk, vil bli tatt alvorlig er det en god start å kunne lese og å kunne formulere seg. Kort sagt å framstå som nogenlunde oppegående.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

Hehe, det er bra gutt!

Men faktisk, vil bli tatt alvorlig er det en god start å kunne lese og å kunne formulere seg. Kort sagt å framstå som nogenlunde oppegående.

for det første er jeg ikke gutt. for det andre gidder jeg ikke diskutere argumentasjonsteori med deg.

jeg vil bare minne deg på at du selv spurte om dine rangeringer var fornuftige, og når du da igjen får kommentarer på det av andre så må du kunne svare på en måte som ikke er nedlatende.

dessuten, hvis du har tenkt å bli kløpper på å argumentere bør du kunne faktisk bryte ned noens argumentajon logisk sett - og droppe arrogansen.

jeg lar meg ikke fornærme av irrasjonelle uttalelser.

håper forresten ikke du har så liten grad av sosiale antenner i det virkelige livet, da kan det ikke være mange som trives i ditt selskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...