Gå til innhold

Usunt med rødt kjøtt

Gjest heici

Anbefalte innlegg

Leste i Dagbladet for en stund siden at man burde unngå å spise rødt kjøtt, fordi det er ikke bra for kroppen. Hvor alvorlig skal man ta det? Jeg er en ganske aktiv jente som trenger mye næring og å bare spise kylling og fisk kan bli for magert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nøffgakkmøbææ

rødt kjøtt med måte er ikke dumt, inneholder bl.a mye b12. så lenge det er bare 1-2 ganger i uka, så er det ingen fare overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyGangsta

Man trenger jo ikke bli hysterisk, heller.

Det er sikkert veldig usunt å spise masse rødt kjøtt hver eneste dag. Men hvis man spiser en god del fisk og lyst kjøtt, samt frukt, grønnsaker etc., så er jeg helt sikker på at det er sunt med litt rødt kjøtt også.

Det er tross alt proteiner! Og dessuten er det sunt å kose seg... ;-)

Men for personer med spesielle sykdommer, f.x. gikt, kan det være lurt å holde seg helt unna rødt kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Emmi1365380374

Alt er usunt bare du spør forskjellige ernæringseksperter. Så jeg synes ikke du skal ta det så alvorlig.

Jeg har nylig lest ut boka til Allen Carr - Endelig slank. Der står det også at kjøtt (også hvitt kjøtt, melkeprodukter) ikke er nødvendig for oss, og tar hele 20 timer for å presse gjennom tarmene(det gjelder for kjøtt), noe som gjør at man trenger ekstra energi, og ofte blir slapp og trøtt etter et kjøttinneholdende måltid. Jeg har fulgt rådene hans, det å høre på Moder Jord, spise det vi er blitt skapt til å spise (og det er overhodet ikke kjøtt), og føler meg utrolig bra. Kjøttet har jeg ikke kuttet ut ennå, det skal skje gradvis, ikke på en dag, men allerede nå føler jeg meg mye mer energisk, fått penere hud, og har gått ned noen kilo. Men det er nok individuelt. Apropos, boken er absolutt til å anbefale:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les dette her: http://www.vegetar.com/mt/2006/05/hvorfor_vegetarianer.html...

Jeg har i hvert fall mistet lyst til å spise kjøtt...Som du leser, kan du bytte kjøttet ut med mange andre produkter,som ikke bare er mer næringsrike, men også fremstilt på en naturlig og ikke minst human måte.

Jeg tåler ikke rødt kjøtt noe særlig, blir skikkelig ekkel i magen av det. Tungfordøyelig er det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...