Gå til innhold

DOLTINGSVALG 2007

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er ikke så svært mange som forteller at de stemmer sv, og fremdeles kan påregne gode relasjoner med meg :-)

Noen, men ikke mange.

Det er ikke alle som er så modige som meg meg vet du.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

13

• MsSophie

6

• Osiris

4

• Sofline

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg trodde sv'ere var mer i markedet for ømhet, nærhet og levende lys?

Og da blir jo Thailand litt offpist, for å si det slik.

Hun har kanskje behov for å være et sted hun kan få være en anonym person i ferien. Vil tro at det ikke er lett for noen av våre kjendispolitikere å dra på pakketur med en del halvfulle nordmenn som må fortelle dem hva de må gjøre til en hver tid.

Skrevet

Fordi deres politikk ligger nærmest mine meninger.

Du er med andre ord ganske ustabil? Venstre ble jo kalt vinglepartiet.....

Skrevet

Du er med andre ord ganske ustabil? Venstre ble jo kalt vinglepartiet.....

Sikkert....

Skrevet

Hun har kanskje behov for å være et sted hun kan få være en anonym person i ferien. Vil tro at det ikke er lett for noen av våre kjendispolitikere å dra på pakketur med en del halvfulle nordmenn som må fortelle dem hva de må gjøre til en hver tid.

Sant og si så bekymrer det meg ikke noe særlig at KH drar til Thailand..for meg kunne hun gjerne holdt seg der i lengre tid :-)

Husk bare på at de fleste har aktverdige gode grunner til å dra, enten de er kjendiser eller kun er en sliten, solhungrig borger som har bidratt til fellesskapets beste gjennom lang innsats her hjemme...for eksempel...og har behov for sol.

Jeg antar du (som meg) er opptatt av utfordringene knyttet til utslipp som påvirker klimaet. Flytrafikken, og spesielt den "unødvendige" ferietrafikken, er en av verstingene i så måte.

Jeg antar videre at du ser problemene ved at enhver som stundom har bildet sitt i avisen (f.eks. KH), selv skal dra til på ferie til Thailand eller innover der, og samtidig mane den allminnelige sliter til å holde seg hjemme.

Skrevet

Situasjonen akkurat nå:

Jeppjepp!

Doltingsvalg 2007

SV 14

AP 10

V 6

H 6

FrP 6

RV 2

Annet parti 2

KrF 1

SP 0

total votes: 47

Det er morsomt å observere at SV er det største dol-partiet. Ved nærmere ettertanke er det ikke overraskende.

Det er sikkert ikke bare skrivere i Åpent forum som stemmer. Og da vil man også fange opp de allminnelige småpsykoene, de asosiale slarvekjerringer av begge kjønn, lærere, sosionomer og alle de andre særingene som finner et fast holdepunkt i det politisk korrekte..i det hele tatt typiske sv'ere.

Beskrivelsen kan selvsagt utvides, men nu for tiden må man tjene penger som det ekle mennesket og reisende i skattepenger, Erik Solheim, kan ta med seg verden rundt og dele ut i hytt og pine. Og han slipper sikkert ut co2 han også.

Gretten? Ja..men nå er det kaffe..og det fan ikke fair trade.

Skrevet

Sant og si så bekymrer det meg ikke noe særlig at KH drar til Thailand..for meg kunne hun gjerne holdt seg der i lengre tid :-)

Husk bare på at de fleste har aktverdige gode grunner til å dra, enten de er kjendiser eller kun er en sliten, solhungrig borger som har bidratt til fellesskapets beste gjennom lang innsats her hjemme...for eksempel...og har behov for sol.

Jeg antar du (som meg) er opptatt av utfordringene knyttet til utslipp som påvirker klimaet. Flytrafikken, og spesielt den "unødvendige" ferietrafikken, er en av verstingene i så måte.

Jeg antar videre at du ser problemene ved at enhver som stundom har bildet sitt i avisen (f.eks. KH), selv skal dra til på ferie til Thailand eller innover der, og samtidig mane den allminnelige sliter til å holde seg hjemme.

Jeg tror vi får gjort mye mer med miljøet dersom vi setter fokus på det vi gjør i hverdagen, enn det vi gjør på de få ferieturene vi tar. Jeg tar derfor stort sett tog når jeg farter mellom Trondheim og Oslo og bidrar dermed på min måte til å få ned klimautslippene. Det er også mye mer behagelig å ta nattog når man skal på et møte som starter klokka ni eller ti. Men jeg skal ut og fly i påska, og har ikke dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Jeg tror vi får gjort mye mer med miljøet dersom vi setter fokus på det vi gjør i hverdagen, enn det vi gjør på de få ferieturene vi tar. Jeg tar derfor stort sett tog når jeg farter mellom Trondheim og Oslo og bidrar dermed på min måte til å få ned klimautslippene. Det er også mye mer behagelig å ta nattog når man skal på et møte som starter klokka ni eller ti. Men jeg skal ut og fly i påska, og har ikke dårlig samvittighet for det.

Våre utslipp vil ikke endre seg det minste før det blir gitt økonomiske incentiver til å gjøre det.

Ferietrafikken med fly er ikke miljømessig bærekraftig. Vi kan i fremtiden ikke regne med å fly til Spania for under tusenlappen.

Skal man få gjort noe med dette, må det avgifter til..kjempeavgifter. Og de må fastsettes i FN-regi, eller på annen overnasjonal måte.

Særnorske avgifter er selvsagt meningsløst.

For SV er dette problematisk, eller burde være det, siden avgifter fører til at mindre bemidlede må slutte å fly.

Skrevet

Det er morsomt å observere at SV er det største dol-partiet. Ved nærmere ettertanke er det ikke overraskende.

Det er sikkert ikke bare skrivere i Åpent forum som stemmer. Og da vil man også fange opp de allminnelige småpsykoene, de asosiale slarvekjerringer av begge kjønn, lærere, sosionomer og alle de andre særingene som finner et fast holdepunkt i det politisk korrekte..i det hele tatt typiske sv'ere.

Beskrivelsen kan selvsagt utvides, men nu for tiden må man tjene penger som det ekle mennesket og reisende i skattepenger, Erik Solheim, kan ta med seg verden rundt og dele ut i hytt og pine. Og han slipper sikkert ut co2 han også.

Gretten? Ja..men nå er det kaffe..og det fan ikke fair trade.

SV det største? You're history man. Se nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...