Gå til innhold

50 timer uten søvn - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, nå skal jeg sove!

Legger ut denne tråden nå, da jeg regner med at jeg ikke vil ha sjangs når jeg kommer hjem.

Hvor mange timer søvn vil eg trenge etter 50, ja det blir vel faktisk 51 timer uten søvn?

http://snappoll.com/poll/168506.php

Gjest Sov godt, Zakko
Skrevet

Kanskje du våkner på lørdag morgen?

Skrevet

7-8 timer, sier du? Blir nok mer!

Skrevet

Er 8 kopper kaffe om dagen farlig?

Jeg drikker vanligvis maks en kopp, så dette er et enkelttilfelle.

Gjest Sov godt, Zakko
Skrevet

7-8 timer, sier du? Blir nok mer!

Trodde du skulle sove nå. Men kanskje du våkner på mandag? Ille å sove bort hele helgen.

Gjest Sov godt, Zakko
Skrevet

Ikke farlig. Bare de med høyt blodtrykk (tror jeg) trenger å tenke på det.

Gjest zzzakkoo
Skrevet

Trodde du skulle sove nå. Men kanskje du våkner på mandag? Ille å sove bort hele helgen.

Jeg kommer til å bli jævlig drita hvis jeg skal ut i morra i hvert fall.

Men hva gjør du oppe så seint egentlig?

Gjest Sov godt, Zakko
Skrevet

Jeg kommer til å bli jævlig drita hvis jeg skal ut i morra i hvert fall.

Men hva gjør du oppe så seint egentlig?

Leser. Men nå er det sengetid her i hvertfall.

Skrevet

Ikke farlig. Bare de med høyt blodtrykk (tror jeg) trenger å tenke på det.

Det var da enda godt!

Trenger sårt denne kaffen nå.

Men jeg har hørt kaffe ikke er særlig bra for hjertet. En kopp kaffe i ny og ne er bra for hukommelsen, men det er både dehydrerende, sliter på hjertet, ødelegger tenna, gir dårlig ånde...

Best å ikke drike kaffe, kanskje?

Skrevet

Leser. Men nå er det sengetid her i hvertfall.

Hva leser du?

hidi, the scorpion
Skrevet

Du er ung, så 8 kopper kaffe om dagen vil ikke skade deg en plass. Hvis ikke du har tenkt å drikke slike mengder hver dag resten av livet....

Hvorfor skulle du holde deg våken, sa du?

Skrevet

Du er ung, så 8 kopper kaffe om dagen vil ikke skade deg en plass. Hvis ikke du har tenkt å drikke slike mengder hver dag resten av livet....

Hvorfor skulle du holde deg våken, sa du?

Jeg har forelesning snart. Kommer meg aldri opp hvis jeg legger meg nå.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har forelesning snart. Kommer meg aldri opp hvis jeg legger meg nå.

Det skjønner jeg, men hvorfor har du vært våken så lenge?

Skrevet

Det skjønner jeg, men hvorfor har du vært våken så lenge?

Ble hekta på musikknedlasting i går. I dag har jeg vært opptatt med en øving som jeg må ha klar til i morra.

Så jeg er veldig spent på hvor mye søvn jeg trenger. Tenk 51 timer!

hidi, the scorpion
Skrevet

Ble hekta på musikknedlasting i går. I dag har jeg vært opptatt med en øving som jeg må ha klar til i morra.

Så jeg er veldig spent på hvor mye søvn jeg trenger. Tenk 51 timer!

Selv om du har vært våken så lenge, klarer ikke kroppen å kompensere for søvntapet.

Du vil nok muligens sove lenger enn normalt, men ikke i flere døgn.

Selv har jeg perioder med svært lite eller ingen søvn, tror maks har vært 37 timer uten søvn...Og det merkes på kroppen og hjernen.

Og jeg er som deg, hvis jeg hadde sovet tre timer, for så å stå opp, er det omtrent som å være himla fyllesyk...Forferdelig følelse!

Da er det bedre å holde seg våken.

Skrevet

Selv om du har vært våken så lenge, klarer ikke kroppen å kompensere for søvntapet.

Du vil nok muligens sove lenger enn normalt, men ikke i flere døgn.

Selv har jeg perioder med svært lite eller ingen søvn, tror maks har vært 37 timer uten søvn...Og det merkes på kroppen og hjernen.

Og jeg er som deg, hvis jeg hadde sovet tre timer, for så å stå opp, er det omtrent som å være himla fyllesyk...Forferdelig følelse!

Da er det bedre å holde seg våken.

Ja. 51 timer er ganske ekstremt.

Klarer nok ikke å kompensere for søvntapet noengang. Får bare håpe jeg ikke får varige skader.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja. 51 timer er ganske ekstremt.

Klarer nok ikke å kompensere for søvntapet noengang. Får bare håpe jeg ikke får varige skader.

Det gjør du overhodet ikke! Har du ikke lest om mannen som aldri sover, og han er gammel... Frisk som en fisk i tillegg!

Å bekymre seg, er mye verre, lev livet og kos deg!

Skrevet

Det gjør du overhodet ikke! Har du ikke lest om mannen som aldri sover, og han er gammel... Frisk som en fisk i tillegg!

Å bekymre seg, er mye verre, lev livet og kos deg!

Hehe, ja det er en bra innstilling!

Men har ikke hørt om mannen som aldri sover? Er det et eventyr eller fra virkeligheten?

Akkurat nå koser jeg meg med synth rock "The River is Wild" av The Killers!

Noe for deg? Jeg tror faktisk jeg gir den 9 fra 1-10.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hehe, ja det er en bra innstilling!

Men har ikke hørt om mannen som aldri sover? Er det et eventyr eller fra virkeligheten?

Akkurat nå koser jeg meg med synth rock "The River is Wild" av The Killers!

Noe for deg? Jeg tror faktisk jeg gir den 9 fra 1-10.

Mannen som ikke sover er virkelig, det har vært intervjuer og ekspertene skjønner ikke helt hvordan han overlever uten søvn. Og det var ikke en mann som lå på latsiden, han var storlig fornøyd med å kunne jobbe 24 timer i døgnet...

Nei, den musikken faller nok ikke i min smak. Er rett og slett for gammel...!

Skrevet

Mannen som ikke sover er virkelig, det har vært intervjuer og ekspertene skjønner ikke helt hvordan han overlever uten søvn. Og det var ikke en mann som lå på latsiden, han var storlig fornøyd med å kunne jobbe 24 timer i døgnet...

Nei, den musikken faller nok ikke i min smak. Er rett og slett for gammel...!

Så søvn er oppskrytt, ja...

Det sies jo at det er folk nedi Nepal bl a som sitter og mediterer og aldri spiser. Ekspertene skjønner heller ikke her hvordan de overlever.

Om det er sant eller bare skrøner er ikke lett å si.

En kar som mange trodde var reinkarnasjonen av Buddha var var jo i nyhetsbildet i fjor. Men er det så vanskelig å finne ut om det stemmer eller ikke da? Det er jo bare å filme han konstant i noen dager og se om han spiser eller ikke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...