Gå til innhold

50 timer uten søvn - hva nå?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Så søvn er oppskrytt, ja...

Det sies jo at det er folk nedi Nepal bl a som sitter og mediterer og aldri spiser. Ekspertene skjønner heller ikke her hvordan de overlever.

Om det er sant eller bare skrøner er ikke lett å si.

En kar som mange trodde var reinkarnasjonen av Buddha var var jo i nyhetsbildet i fjor. Men er det så vanskelig å finne ut om det stemmer eller ikke da? Det er jo bare å filme han konstant i noen dager og se om han spiser eller ikke!

De aller fleste av oss trenger søvn for å fungere. Vi kan bli syke av for lite søvn, men så finnes det jo noen unntak.

Ikke å spise høres suspekt ut! Kanskje han har matlager på do, ingen vil vel bli filmet der...

Man kan vel leve sånn ca 20-30 dager totalt uten mat, men vann må de ha.

Jeg mener å huske at den søvnløse mannen er i fra Asia en plass...

Skrevet

De aller fleste av oss trenger søvn for å fungere. Vi kan bli syke av for lite søvn, men så finnes det jo noen unntak.

Ikke å spise høres suspekt ut! Kanskje han har matlager på do, ingen vil vel bli filmet der...

Man kan vel leve sånn ca 20-30 dager totalt uten mat, men vann må de ha.

Jeg mener å huske at den søvnløse mannen er i fra Asia en plass...

Energi må man ha i hvert fall. Så hvis han ikke får det gjennom mat må det være gjennom andre kilder. Troende budhister mener han får energien gjennom meditasjon.

hidi, the scorpion
Skrevet

Energi må man ha i hvert fall. Så hvis han ikke får det gjennom mat må det være gjennom andre kilder. Troende budhister mener han får energien gjennom meditasjon.

Pluss litt ris...

Buddister er gode mennesker, tror jeg. De lever ikke i overflod, kan man si.

Skrevet

Er 8 kopper kaffe om dagen farlig?

Jeg drikker vanligvis maks en kopp, så dette er et enkelttilfelle.

Jeg drakk 25 på 6 timer for en russeknute, og det verste som skjedde var at jeg spydde og ble jævli dårlig.

Skrevet

Er 8 kopper kaffe om dagen farlig?

Jeg drikker vanligvis maks en kopp, så dette er et enkelttilfelle.

Farlig er det nok ikke, men du kommer til å bli rigelig skjelven å rastløs.

hare1365380455
Skrevet

Hvorfor har du vært våken så lenge?

Sov godt..

Gjest trultemor26
Skrevet

Sov godt..

Han har sittet og skrevet nye tråder og innlegg på dol vel..

;)

hare1365380455
Skrevet

Han har sittet og skrevet nye tråder og innlegg på dol vel..

;)

Hihi...

Skrevet

Sov godt..

døgna to døgn, litt for å presse, litt for å klare å sto pp. legger meg nå,

Skrevet

Selv om du har vært våken så lenge, klarer ikke kroppen å kompensere for søvntapet.

Du vil nok muligens sove lenger enn normalt, men ikke i flere døgn.

Selv har jeg perioder med svært lite eller ingen søvn, tror maks har vært 37 timer uten søvn...Og det merkes på kroppen og hjernen.

Og jeg er som deg, hvis jeg hadde sovet tre timer, for så å stå opp, er det omtrent som å være himla fyllesyk...Forferdelig følelse!

Da er det bedre å holde seg våken.

Etter en fyllekule klarer jeg meg fint med tre timers søvn.

ilene1365380268
Skrevet

Det gjør du overhodet ikke! Har du ikke lest om mannen som aldri sover, og han er gammel... Frisk som en fisk i tillegg!

Å bekymre seg, er mye verre, lev livet og kos deg!

Ikke rart at han ser gammel ut...Søvn holder deg ung ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Etter en fyllekule klarer jeg meg fint med tre timers søvn.

Litt opp og ned hos meg. Noen ganger sover jeg leenge, og andre ganger er jeg og fuglene oppe samtidig...

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke rart at han ser gammel ut...Søvn holder deg ung ;-)

Vær forsiktig hvem du skriver sannheter til...! Er 43 år og sover altfor lite, men drikker lite kaffe.

*lol*

ilene1365380268
Skrevet

Vær forsiktig hvem du skriver sannheter til...! Er 43 år og sover altfor lite, men drikker lite kaffe.

*lol*

Sorry! KUnne selvsagt ikke vite det....Men beklager :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...