Gå til innhold

hmmmmm

Gjest matmann

Anbefalte innlegg

Gjest matmann

Hei.

Jeg har brukt litt efedrin før jeg trener den siste tiden. mellom 25 og 50 mg + ca 300 mg koffein for å få opp konsentrasjonen litt.

Helsetilstanden min er tipp topp. Var og tok en leverenzymprøve og hormonprøve hos legen for litt siden og de var kjempe gode. Er ellers i meget god form.

Det jeg lurer på er om jeg kan få noen problemer ved bruk (langtidseffekter). Får ikke noe deppresjon eller prostataproblem (eller noe annet problem) av bruken (som som sagt begrenser seg til 3 g uken, noen ganger 2.)

Vil denne bruken kunne skade meg på noen måte? (Jeg pleier å ta en pause etter ca 6 uker på to uker hvor jeg har helt fri for koffein og efedrin. Drikker heller ingen koffeinholdige drikker utenom treningsdagene) Har forhørt meg litt rundt og der og lest sinnsykt mye info om emnet, men vil gjerne høre deres mening også!!!

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Effedrin er vel ikke spesielt skadelig for levern, så sånn for den skulle det ikke være noe problem

Når det gjelder prostataproblemer så vil effedrin forstørre prostataen din VOLDSOMT veldig raskt! Fakisk er effedrin langt hardere på prostataen enn AS.

Men dette er forbigående bivirkninger. Når du slutter effedrinbruken vil ting gå tilbake til normalt så vidt jeg vet..

Om det at prostatakjertelen stadig vekk forstørres aner jeg ikke om kan få noen langtidseffekter for jeg har ikke funnet noe informasjon om det, men jeg synes ihvertfall at effedrin har blitt litt "skremmende" å bruke etter at jeg hørte dette. Jeg merker selv ved inntak av effedrin over en tid at prostataen ikke er som den skal, og man føler at man må pisse stadig vekk uten at det kommer rare greine ut...

Som sagt synes jeg dette er litt skremmende, og mitt bruk er derfor redusert drastisk det siste året.

Effedrin forhøyer også blodtrykket ditt kraftig.

Jeg ville også anbefalt deg å bare bruke dette noen få ganger i uken. F.eks. max 3-4 ganger for at effekten ikke skal reduseres.

Dessuten ville jeg hatt like lange av-perioder som på, altså 6 uker istedet for 2 uker.

Egentlig ville jeg heller ikke anbefalt bare 6 uker av, men heller at du totalt er på 2-3 sånn 6 ukers perioder i året.

Effedrin brukt i veldig lang tid tror jeg også kan føre til at man blir avhengig av det på den måten at man blir veldig slapp når man slutter å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

skjønner ikke vitsen med efedrin og koffein. Topp resultater og ytelse trenger en i konkurranse, ikke på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sean

Jeg drikker veldig skjelden, røyker ikke og spiser meget sundt!

Effedrin og koffein i store mengder kan foere til nervoesitet, rastloeshet og depresjoner. De er begge sentralstimulerende midler som vil ha en saakalt 'rebound-effekt' nar midlene gar ut av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...