Lillemus Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 http://www.pepper-spray.no/ Er denne virkelig lovlig? Noen som har prøvd den og kan bekrefte at den funker? Fikk nettopp reklame for den på fax på jobben og stusset litt, det er liksom ikke akkurat det vi pleier å få reklame for. ) 0 Siter
willow Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Jeg vet ikke om akkurat den er lovlig, men vi selger en på Clas som er lovlig om man er over atten. Det er ikke Pepperspray dog, "bare" forsvarsspray som irriterer og etterlater farge. 0 Siter
keinstein Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Spray basert på capsaicin, dvs chilipepper er lovlig. Militær CS-gass er ikke. Det eneste pepper gjør, er å distrahere et øyeblikk så du får stukket av. Mange tåler pepper svært godt, og du må treffe i øynene. Desverre er enkelte overfallsmen i utlandet begynt å bruke vernebriller. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. februar 2007 Forfatter Skrevet 9. februar 2007 Jeg vet ikke om akkurat den er lovlig, men vi selger en på Clas som er lovlig om man er over atten. Det er ikke Pepperspray dog, "bare" forsvarsspray som irriterer og etterlater farge. Det er vel noe sånt denne sprayen er også går jeg ut fra, det er jo ikke den originale pepper-sprayen. Men hvis den selges på Clas Ohlson så drar jeg like gjerne dit, den er sikkert billigere også der. ) 0 Siter
vanilje Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 For ikke så lenge siden var jeg i Stockholm, kom da med fly fra Gardermoen. Når vi kom dit og skulle hente bagasjen, måtte vi forbi store søppeldunker med _store_ skilt om at all pepperspray måtte legges igjen der fordi det var ulovlig i Sverige. 0 Siter
Gjest tippsiii Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Det er vel noe sånt denne sprayen er også går jeg ut fra, det er jo ikke den originale pepper-sprayen. Men hvis den selges på Clas Ohlson så drar jeg like gjerne dit, den er sikkert billigere også der. ) På Clas Ohlson har de også en overfallsalarm! Liten nøkkelring der du kan dra ut en plugg slik at den uler skremmende høyt, nesten som en bilalarm. Trygg å ha hvis man føler at noen følger etter eller kommer for nært innpå deg! Koster bare femti kroner God å ha i hånda når man går alene hjem om kvelden! 0 Siter
Gjest Ståle Stil Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 På Clas Ohlson har de også en overfallsalarm! Liten nøkkelring der du kan dra ut en plugg slik at den uler skremmende høyt, nesten som en bilalarm. Trygg å ha hvis man føler at noen følger etter eller kommer for nært innpå deg! Koster bare femti kroner God å ha i hånda når man går alene hjem om kvelden! Jeg kjøpte en sånn en for moro skyld for et par år sida. Den bråkte som et HEL****! Bodde da i studentby, og lyden minte veldig om brannalarmen.. En gang mista jeg utløseren på gulvet, fant den ikke igjen og begynte å bli rimelig desperat da naboene mine kom fullt påkledd på vei ut.. Fikk til slutt tak i en hammer og klinte til den to ganger, da stoppa den. Konklusjon: den vekker i alle fall oppmerksomhet 0 Siter
willow Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Det er vel noe sånt denne sprayen er også går jeg ut fra, det er jo ikke den originale pepper-sprayen. Men hvis den selges på Clas Ohlson så drar jeg like gjerne dit, den er sikkert billigere også der. ) 149,- 0 Siter
willow Skrevet 9. februar 2007 Skrevet 9. februar 2007 Jeg kjøpte en sånn en for moro skyld for et par år sida. Den bråkte som et HEL****! Bodde da i studentby, og lyden minte veldig om brannalarmen.. En gang mista jeg utløseren på gulvet, fant den ikke igjen og begynte å bli rimelig desperat da naboene mine kom fullt påkledd på vei ut.. Fikk til slutt tak i en hammer og klinte til den to ganger, da stoppa den. Konklusjon: den vekker i alle fall oppmerksomhet Haha. Kult. Godt at de fungerer. Jeg hadde en som ikke fungerte en gang. Er en del folk som kjøper både den og overfallssprayen nå om dagen (i Oslo). Kanskje pga "voldektsbølgen"? 0 Siter
Gjest Ståle Stil Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Haha. Kult. Godt at de fungerer. Jeg hadde en som ikke fungerte en gang. Er en del folk som kjøper både den og overfallssprayen nå om dagen (i Oslo). Kanskje pga "voldektsbølgen"? Der har du et eksempel på hvor effektivt det kan være å spille på frykten for å manipulere folk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.