Gå til innhold

Forsvars-spray - lovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.pepper-spray.no/

Er denne virkelig lovlig? Noen som har prøvd den og kan bekrefte at den funker? Fikk nettopp reklame for den på fax på jobben og stusset litt, det er liksom ikke akkurat det vi pleier å få reklame for. :o)

Skrevet

Jeg vet ikke om akkurat den er lovlig, men vi selger en på Clas som er lovlig om man er over atten. Det er ikke Pepperspray dog, "bare" forsvarsspray som irriterer og etterlater farge.

Skrevet

Spray basert på capsaicin, dvs chilipepper er lovlig. Militær CS-gass er ikke.

Det eneste pepper gjør, er å distrahere et øyeblikk så du får stukket av. Mange tåler pepper svært godt, og du må treffe i øynene. Desverre er enkelte overfallsmen i utlandet begynt å bruke vernebriller.

Skrevet

Jeg vet ikke om akkurat den er lovlig, men vi selger en på Clas som er lovlig om man er over atten. Det er ikke Pepperspray dog, "bare" forsvarsspray som irriterer og etterlater farge.

Det er vel noe sånt denne sprayen er også går jeg ut fra, det er jo ikke den originale pepper-sprayen. Men hvis den selges på Clas Ohlson så drar jeg like gjerne dit, den er sikkert billigere også der. :o)

Skrevet

For ikke så lenge siden var jeg i Stockholm, kom da med fly fra Gardermoen. Når vi kom dit og skulle hente bagasjen, måtte vi forbi store søppeldunker med _store_ skilt om at all pepperspray måtte legges igjen der fordi det var ulovlig i Sverige.

Gjest tippsiii
Skrevet

Det er vel noe sånt denne sprayen er også går jeg ut fra, det er jo ikke den originale pepper-sprayen. Men hvis den selges på Clas Ohlson så drar jeg like gjerne dit, den er sikkert billigere også der. :o)

På Clas Ohlson har de også en overfallsalarm! Liten nøkkelring der du kan dra ut en plugg slik at den uler skremmende høyt, nesten som en bilalarm. Trygg å ha hvis man føler at noen følger etter eller kommer for nært innpå deg! Koster bare femti kroner :) God å ha i hånda når man går alene hjem om kvelden!

Gjest Ståle Stil
Skrevet

På Clas Ohlson har de også en overfallsalarm! Liten nøkkelring der du kan dra ut en plugg slik at den uler skremmende høyt, nesten som en bilalarm. Trygg å ha hvis man føler at noen følger etter eller kommer for nært innpå deg! Koster bare femti kroner :) God å ha i hånda når man går alene hjem om kvelden!

Jeg kjøpte en sånn en for moro skyld for et par år sida. Den bråkte som et HEL****! Bodde da i studentby, og lyden minte veldig om brannalarmen.. En gang mista jeg utløseren på gulvet, fant den ikke igjen og begynte å bli rimelig desperat da naboene mine kom fullt påkledd på vei ut.. Fikk til slutt tak i en hammer og klinte til den to ganger, da stoppa den. Konklusjon: den vekker i alle fall oppmerksomhet

Skrevet

149,- :)

Skrevet

Jeg kjøpte en sånn en for moro skyld for et par år sida. Den bråkte som et HEL****! Bodde da i studentby, og lyden minte veldig om brannalarmen.. En gang mista jeg utløseren på gulvet, fant den ikke igjen og begynte å bli rimelig desperat da naboene mine kom fullt påkledd på vei ut.. Fikk til slutt tak i en hammer og klinte til den to ganger, da stoppa den. Konklusjon: den vekker i alle fall oppmerksomhet

Haha. Kult. Godt at de fungerer. Jeg hadde en som ikke fungerte en gang. Er en del folk som kjøper både den og overfallssprayen nå om dagen (i Oslo). Kanskje pga "voldektsbølgen"?

Gjest Ståle Stil
Skrevet

Haha. Kult. Godt at de fungerer. Jeg hadde en som ikke fungerte en gang. Er en del folk som kjøper både den og overfallssprayen nå om dagen (i Oslo). Kanskje pga "voldektsbølgen"?

Der har du et eksempel på hvor effektivt det kan være å spille på frykten for å manipulere folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...