Gå til innhold

Bytter alle nick for hvert innlegg de svarer på??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker at de fleste gjør dette og husker for noen år siden da jeg gjorde dette selv.. Da fikk jeg nærmest"kjeft" av alle her inne.. fordi nå måtte jeg VIRKELIG bestemme meg for hvilket nick jeg skulle bruke..*litt forvirret*

Skrevet

Nei, jeg skriver med hemmelig nick med mange måneders mellomrom, kanskje bare en gang i året eller to. De gangene jeg har gjort det, har det vært i forbindelse med en mulig graviditet og i forbindelse med noe på sex-forum som jeg ikke ville skulle bli koplet til mitt nick.

Ellers står jeg for det jeg skriver, og synes det er mye ryddigere å forholde seg til kjente nick. Men at forlk skriver anonymt når det er en litt vanskelig eller ømfintlig sak, er helt OK for meg!

Skrevet

Jeg har aldri byttet nick, jeg har aldri brukt noe annet enn nicket mitt og aldri skrevet anonymt.

Greit nok å bruke et anonymt nick hvis det skrives noe som man ikke ønskes å bli gjenkjent på.

Det bør ikke brukes flere forskjellige nick i samme tråd.

I tillegg bør det ikke brukes anonyme nick hvis du skal kritisere andre, det er altfor feigt og sier mer om personene som gjør det, enn den som kritiseres. Såpass må vi tørre å stå for, hvis ikke bør man heller holde kjeft.

hare1365380455
Skrevet

Jeg har aldri byttet nick, jeg har aldri brukt noe annet enn nicket mitt og aldri skrevet anonymt.

Greit nok å bruke et anonymt nick hvis det skrives noe som man ikke ønskes å bli gjenkjent på.

Det bør ikke brukes flere forskjellige nick i samme tråd.

I tillegg bør det ikke brukes anonyme nick hvis du skal kritisere andre, det er altfor feigt og sier mer om personene som gjør det, enn den som kritiseres. Såpass må vi tørre å stå for, hvis ikke bør man heller holde kjeft.

Jeg trodde du av og til var Mr. Bond... :D

Skrevet

Bruker nesten alltid dette nicket, med mindre jeg kommer med opplysninger som jeg regner med kan identifisere meg,- om det er noen her inne jeg kjenner...

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Bruker nesten alltid dette nicket, med mindre jeg kommer med opplysninger som jeg regner med kan identifisere meg,- om det er noen her inne jeg kjenner...

Det samme med meg...

Skrevet

Jeg trodde du av og til var Mr. Bond... :D

Hehe, jeg har aldri brukt det som nick.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg gjør det ikke.

Men jeg har full forståelse for at noen endrer nick da de vil snakke/spørre om personlige ting.

Men det er lettere og prate med faste nick, man føler mer at man "kjenner" de. Med det tenker jeg på prating, ikke svaring på spørsmål.

Skrevet

Nei, jeg skriver med hemmelig nick med mange måneders mellomrom, kanskje bare en gang i året eller to. De gangene jeg har gjort det, har det vært i forbindelse med en mulig graviditet og i forbindelse med noe på sex-forum som jeg ikke ville skulle bli koplet til mitt nick.

Ellers står jeg for det jeg skriver, og synes det er mye ryddigere å forholde seg til kjente nick. Men at forlk skriver anonymt når det er en litt vanskelig eller ømfintlig sak, er helt OK for meg!

Jeg er enig med deg, og har selvsagt forståelse for det du sier, men lurer på hvorfor folk er nødt til å pirre nysgjerrigheten vår unødig ved da å kalle seg "tør ikke skrive nicket nå", eller noe slikt.

Er det for å tiltrekke seg oppmerksomheten og dermed få flere svar? Antyde at man egentlig tilhører "den indre krets"?

Eller hva kan det komme av, tro?

For saken er jo at enten man vil det eller ei, prøver man automatisk å gjette hvem det kan være, hvis det står "doler som ikke tør å si navnet sitt".

Men hvis det står dundrex, tenker man ikke over hvem det kan være.

Og man skulle vel tro at hvis hensikten er å være helt anonym, er det dumt å bidra til det motsatte.

Skrevet

Jeg er enig med deg, og har selvsagt forståelse for det du sier, men lurer på hvorfor folk er nødt til å pirre nysgjerrigheten vår unødig ved da å kalle seg "tør ikke skrive nicket nå", eller noe slikt.

Er det for å tiltrekke seg oppmerksomheten og dermed få flere svar? Antyde at man egentlig tilhører "den indre krets"?

For saken er jo at enten man vil det eller ei, prøver man automatisk å gjette hvem det kan være, hvis det står "doler som ikke tør å si navnet sitt".

Og man skulle vel tro at hvis hensikten er å være helt anonym, er det dumt å bidra til det motsatte.

Jeg er egentlig enig med deg, når jeg tenker etter. Neste gang jeg skla være anonym, skal jeg hete dundrex :-)

Det at jeg skrev "anonym i kveld" eller liknende (husker ikke helt) gjorde jeg fordi jeg ikke hadde lyst til å bli gjenkjent. Særlig med den graviditetssaken, så var folk nysgjerrige (det er jo jeg også når noen anonyme skriver inn), og det endte med at jeg outa meg selv, delvis med vilje etterhvert.

Hvis en bruker et vanlig nick-navn når en skriver anonymt, ser det ikke så anonymt ut, og fok blir ikke så nysgerrige på det. Stemmer nok det, ja, har bare ikke tenkt over det!

Gjest Aviaana
Skrevet

Årsaken til at folk velger nick som "anonym nå i kveld" kan også være at de ikke ønsker at folk skal oute dem. Det betyr ikke at de ikke forstår at andre vet hvem de er, men det er heller for å appelere til folk om å ikke hinte om det.

Hvis jeg hadde underskrevet med Dumpexia12 så kunne jeg risikert at de som kjente igjen meg begynte å spørre om ting som kunne oute meg.

Jeg skriver ofte under anonymt nick, ikke fordi det jeg skriver om her så fryktelig hemmelig. Men fordi jeg ikke aner hvem andre jeg kjenner som vanker på dol, så tar jeg mine forholdsregler. om de kjenner seg igjen i det jeg skriver så vil de søke opp nicket- og jeg er avslørt.

Men at andre dolere kan gjette hvem jeg er synes jeg er helt greit- bare de ikke sier det.

Skrevet

Årsaken til at folk velger nick som "anonym nå i kveld" kan også være at de ikke ønsker at folk skal oute dem. Det betyr ikke at de ikke forstår at andre vet hvem de er, men det er heller for å appelere til folk om å ikke hinte om det.

Hvis jeg hadde underskrevet med Dumpexia12 så kunne jeg risikert at de som kjente igjen meg begynte å spørre om ting som kunne oute meg.

Jeg skriver ofte under anonymt nick, ikke fordi det jeg skriver om her så fryktelig hemmelig. Men fordi jeg ikke aner hvem andre jeg kjenner som vanker på dol, så tar jeg mine forholdsregler. om de kjenner seg igjen i det jeg skriver så vil de søke opp nicket- og jeg er avslørt.

Men at andre dolere kan gjette hvem jeg er synes jeg er helt greit- bare de ikke sier det.

Men tror du ikke at de som er såpass innvidd og oppegående at de kjenner igjen folk, vil vise diskresjon uansett?

Og kan ikke grunnen også være at de gjerne ser at de blir gjenkjent (men ikke outet) - slik at de vil bli møtt med forståelse og støtte uansett hva de har funnet på og uansett hvor mye de overdramatiserer og problematiserer?

Dette siste var kanskje ikke en særlig flatterende teori for dem det gjelder, men det er samtidig menneskelig at man henvender seg til sine "venner" og antatte støttespillere først og fremst.

Særlig når man er fortvilet eller i krise, slik tilfellet ofte er hvis de skriver anonymt.

Skrevet

"Ellers står jeg for det jeg skriver, og synes det er mye ryddigere å forholde seg til kjente nick. Men at forlk skriver anonymt når det er en litt vanskelig eller ømfintlig sak, er helt OK for meg!"

Ditto!

Skrevet

He he, godt poeng egentlig!

Men en grunn til at folk etter "anonym" slenger på "i kveld" eller "for andledningen" osv kan jo rett og slett være at "anonym" av en eller annen grunn er registrert som et nick. Man må altså slenge på noe ekstra for å få trykket på "send".

Jeg tror grunnen likegjerne kan være det som at folk vil si at "egentlig så er jeg med i gjengen, altså".

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nei, jeg bruker dette nicket hele tiden. Unntatt hvis jeg skal spørre om noe pinlig. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

He he, godt poeng egentlig!

Men en grunn til at folk etter "anonym" slenger på "i kveld" eller "for andledningen" osv kan jo rett og slett være at "anonym" av en eller annen grunn er registrert som et nick. Man må altså slenge på noe ekstra for å få trykket på "send".

Jeg tror grunnen likegjerne kan være det som at folk vil si at "egentlig så er jeg med i gjengen, altså".

Det er jo millionvis av andre anonyme nick som ikke nødvendigvis signaliserer at man er anonym.

Hvis jeg skal være anonym, tar jeg et nick som passer til innlegget, f.eks. "rennaræv", eller finner på et tulleord som "plopp", "kongen på haugen", "gulvteppe". Da er man fortsatt anonym, men ikke skrytete-anonym, som Babette antyder. :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg bruker et, plus hundre andre til forskjellige spørsmål eller temaer.

Kommer an på om jeg ønsker å være mer "anonym" enn ved mitt vanlige nick.

Hva folk mener om det blåser jeg en lang masj i.

Skal jeg kneldre til noen gjør jeg det med mitt faste nick, det er litt ok synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...