Gå til innhold

Å oute seg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en del innlegg her i det siste, der trådstarter bruker et mer eller mindre intetsigende nick istedenfor sitt vanlige - for så å komme i skade for å oute seg selv lenger ned i tråden.

Det jeg syns er litt rart, er at det ofte er en eller annen som iler inn med et "haha - der røpet du deg"-svar.

Er dette greit, syns dere? Syns liksom det blir litt trist når vedkommende har følt behov for å være anonym og så driter på draget (fort gjort!) og noen bare MÅ understreke og kanskje gjøre andre oppmerksomme på det.

Av og til er det vel ikke så nøye, men det har jo vært tråder som har vært temmelig sensitive for den det gjelder. Det kan vel hende at alle legger merke til det uansett, men jeg syns det er litt ubehagelig at noen absolutt MÅ påpeke det.

Synspunkter?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

6

• Glimtipper

4

• Mista nikket

2

• Bassisten

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Syns det er helt unødvendig. Den som outer seg vet det selv. Ingen vits i å gjøre andre oppmerksom på det.

Gjest nicket mitt i dag
Skrevet

Alle bør vel uansett være anonyme og da synes jeg faste nick blir for dumt. Hvorfor kjenne igjen noen liksom? Da kan man jo også fort bli gjenkjent. Nei, bedre å bytte nick, men alltid samme nick i samme tråd da.

Gjest Pontiac
Skrevet

Selv om jeg ikke bruker mye tanker rundt dette, jeg blåser gjerne i at folk outer seg, gjør ikke noe styr utav det, så er jeg enig i det du skriver når jeg nå første skal finne en mening om saken.

Kommer kanskje ann på temaet, men i respekt så hadde det nok være meste korrekt å ikke nevne det.

Hva jeg ikke skjønner er at folk ikke har to kontoer, et med surrenavn til slike tråder, da er det jo umulig å oute seg selv.

Gjest ikke gøy nei
Skrevet

Enig i at det er dårlig gjort å more seg over det. Man burde heller via mail til web be om å få slettet outingen. Men mange har jo allerede rukket å lese det.

Skrevet

Har ikke sett det i det siste, men jeg morer meg litt over det,- sånn for meg selv, uten å skrive noe om det...

Gjest ikke gøy nei
Skrevet

Selv om jeg ikke bruker mye tanker rundt dette, jeg blåser gjerne i at folk outer seg, gjør ikke noe styr utav det, så er jeg enig i det du skriver når jeg nå første skal finne en mening om saken.

Kommer kanskje ann på temaet, men i respekt så hadde det nok være meste korrekt å ikke nevne det.

Hva jeg ikke skjønner er at folk ikke har to kontoer, et med surrenavn til slike tråder, da er det jo umulig å oute seg selv.

Smart forslag!

Skrevet

Jeg har gjort det. Men da i en tråd der trådstarter bare var ute etter å rakke ned på andre.

Jeg har ellers lagt merke til det flere ganger, men holdt klokelig kjeft.

Skrevet

Jeg påpeker det aldri.

Men jeg har en problemstilling til, der jeg av og til lurer på om jeg skal si noe, og det er når jeg kjenner igjen hvem som er det anonyme nicket, uten at vedkommende har kommet til å bruke sitt vanlige.

Av og til lurer jeg på om jeg skal legge inn en melding av typen "du er ikke så veldig anonym", bare for å hinte om at man kanskje bør endre litt på stil eller fakta, men er det også outing?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det har jeg. :)

Så slipper jeg problemet med at folk får opp andres svar til meg.

Skrevet

Folk må påpeke så mye rart. Og henge seg opp i ting som overhodet ikke har med saken å gjøre. Sånn er det visst bare.

Skrevet

Jeg mener at det ikke skal nevnes. Nevnes det er det jo enda flere som vil legge merke til det.

Men det er svært fristende å nevne det også, hehe.

Jeg har ofte lurt på hva som farer rundt i hode på disse når de trykker send og brått husker på at de har glemt å skifte nick. Jeg antar at de trykker vilt på musa på snappe opp innlegget i "lufta"..hehe...fæl følelse...

Skrevet

Forresten så husker jeg at SDD skrev et anonymt innlegg en gang. Det sto jo SDD tilslutt i innlegget, men var underskrevet som "hilsen ukjent" eller noe.....Husker at jeg humret og lo i lang tid etterpå. SDD har kommentert det flere ganger selv i ettertid, hehe.

Men hva han skrev om husker jeg ikke lenger, dette er mange år siden. Tror ikke at han har som vane å skrive anonymt heller.

Skrevet

Det er ikke noe vits å påpeke det. Det skaper bare mere ubehag for personen.Kanskje hun ikke er klar at hun outer seg selv engang. Bedre å leve i utvitenhet.

Det skulle fulgt et slags mailadresse med dol.Slik at man kunne sendt mail til personen og evt påpekt det.

Gjest av og til anonym
Skrevet

Om jeg outer meg selv håper jeg at noen jeg har på msn eller mail sender meg beskjed slik at jeg blir obs.

Skrevet

Jeg reagerte på at det i en tråd nylig var noen som tok den "haha, du outet deg". Jeg kommenterte det ikke for å unngå ytterligere oppmerksomhet. Synes det er veldig dårlig gjort å kommentere det. Tier man stille, så forbigås det kanskje i stillhet og blir ikke lagt merke til av så mange.

Dersom man har en epostadresse til vedkommede, kan man jo sende en mail.

Skrevet

Forresten så husker jeg at SDD skrev et anonymt innlegg en gang. Det sto jo SDD tilslutt i innlegget, men var underskrevet som "hilsen ukjent" eller noe.....Husker at jeg humret og lo i lang tid etterpå. SDD har kommentert det flere ganger selv i ettertid, hehe.

Men hva han skrev om husker jeg ikke lenger, dette er mange år siden. Tror ikke at han har som vane å skrive anonymt heller.

Heh, jeg tror han gjorde det med vilje. Så vidt jeg husker ut i fra hva han sa til meg om det en eller annen gang :)

Skrevet

Heh, jeg tror han gjorde det med vilje. Så vidt jeg husker ut i fra hva han sa til meg om det en eller annen gang :)

Hehe, det er mulig, men jeg er faktisk litt usikker på akkurat det den gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...