Gå til innhold

Fine sennepsglass - med lim

Anbefalte innlegg

Gjest yeah-yeah
Skrevet

Legg i vann og skrubb med sånn svamp som er farget på den ene siden og grov på den andre siden.

Prøvde det, turte bare ta den blå og ikke den grønne. Den blå er jo til glass.

Altså blått med hvitt, ikke gul med grønt.

Gjest yeah-yeah
Skrevet

Oppvaskmaskina gjør det bare verre pga den varme tørkinga...

At jeg ikke tnekte på det da.. sukk!

Skrevet

Men fortsatt mulig å lette i bløt! :-) Gjerne natta over

Skrevet

*fyller opp rødvinsglasset en gang til*

Gjest yeah-yeah
Skrevet

Ettersom du har fått flere motstridende tips, må jeg presisere hvem av dem som er det "riktige" :-):

Legg glass i "bløt" i _kaldt_ vann, og pirk deretter lappen av.

OK! Ny lærdom. Heretter sakl jeg bruke kaldt vann. Jeg som var sikker på at jo varmeere jo bedre. Hva dere dolere ikke vet er ikke verdt å vite :)

Gjest yeah-yeah
Skrevet

*fyller opp rødvinsglasset en gang til*

Hehe... skål! Jeg har nok fantasi til å forstå trykkleifer, er ivrig tilhenger av leif selv...

Skrevet

Hehe... skål! Jeg har nok fantasi til å forstå trykkleifer, er ivrig tilhenger av leif selv...

De to tastene er jo veldig nære hverandre, da;-)

Gjest yeah-yeah
Skrevet

Neglelakkfjerner eller plasterfjerner.

Det blir kaldt vann, neglelakkfjerner, olje... i den rekkefølgen tror jeg. Takk for tips:)

Skrevet

OK! Ny lærdom. Heretter sakl jeg bruke kaldt vann. Jeg som var sikker på at jo varmeere jo bedre. Hva dere dolere ikke vet er ikke verdt å vite :)

Det tar noen år å samle opp alle kjerringrådene, vettø! ;-) Ikke uten grunn at de kalles nettopp _kjerring_råd *he he*

Gjest yeah-yeah
Skrevet

De to tastene er jo veldig nære hverandre, da;-)

Ja ikkesant! Og jeg er fæl til å bytte om, skrive først med høyre eller venstre, den hånden som er ledig og har en bokstav som står for tur, hvis du skjønner..

Gjest yeah-yeah
Skrevet

Det tar noen år å samle opp alle kjerringrådene, vettø! ;-) Ikke uten grunn at de kalles nettopp _kjerring_råd *he he*

Hmm.. ja samlet har dolere en anselig alder, men alle er da ikke så gamle. Jeg føler meg som en olding her!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hmm, tusen takk, hva er krystallsoda? Kan det brukes til noe annet nyttig også? Tror du sitronsyre er omtrent det samme? Hvis du gidde svare ;)

Nei, tror ikke sitronsyre er omtrent det samme.

Tja, hva er krystallsoda? Det er i alle fall i pappeske og ser ut som grovsalt. Eneste jeg har brukt det til utenom å ta vekk etiketter er å vaske vinflasker til å ha hjemmelaga vin i.

Gjest yeah-yeah
Skrevet

Nei, tror ikke sitronsyre er omtrent det samme.

Tja, hva er krystallsoda? Det er i alle fall i pappeske og ser ut som grovsalt. Eneste jeg har brukt det til utenom å ta vekk etiketter er å vaske vinflasker til å ha hjemmelaga vin i.

Ok, takk. Sitronsyre er også pulver, som man kan kjøre oppvaskmaskinen med av og til, det renser opp. Så kanskje det ikke er så ulikt krystallsoda.

Uansett, takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...