Gå til innhold

hvilke vitaminer?

mezzy

Anbefalte innlegg

hei.

har et lite sp mål..

er ganske slapp og uopplagt for tiden..

spiser ikke så mye pga vanskelig forhold til mat tror kanskje dette kan ha noe med det å gjøre..

hvilke vitaminer eller vitamintillskudd bør jeg ta for å bli litt mer opplagt?

er det forresten kcal i vitaminer?

tusen takk hvis dere svarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

ikke kalorier i vitaminer!

anbefaler at du tar

1 vitamineral

2 møllers dobbel

500 mg kalsium

det er jeg anbefalt av ernæringsfysiolog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei mezzy

Det er ikke kalorier i vitaminer, mineraler eller sporstoffer. I noen kosttilskudd kan det være noen få kalorier fordi de inneholder laktose eller andre sukkerstoffer som bindemiddel/smakstilsetning. Dette er så små mengder energi at det ikke har noen betydning for vekten din.

Dersom du spiser lite mat over tid har du nytte av å bruke kosttilskudd. Jeg anbefaler 2 trankapsler annenhver dag og 1 multivitamin- og mineraltablett annenhver dag. Da får du tilført essensielle fettsyrer, vitamin D og andre vitaminer og mineraler som er viktig for kroppen din. Dersom du bruker lite melk og melkeprodukter bør du også ta 500-1000 mg kalsium som tilskudd hver dag. Velg et kalsiumtilskudd uten vitamin D (du får D-vitamin fra de andre tilskuddene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...