mezzy Skrevet 5. mai 2001 Del Skrevet 5. mai 2001 hei. har et lite sp mål.. er ganske slapp og uopplagt for tiden.. spiser ikke så mye pga vanskelig forhold til mat tror kanskje dette kan ha noe med det å gjøre.. hvilke vitaminer eller vitamintillskudd bør jeg ta for å bli litt mer opplagt? er det forresten kcal i vitaminer? tusen takk hvis dere svarer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 6. mai 2001 Del Skrevet 6. mai 2001 ikke kalorier i vitaminer! anbefaler at du tar 1 vitamineral 2 møllers dobbel 500 mg kalsium det er jeg anbefalt av ernæringsfysiolog! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Hei mezzy Det er ikke kalorier i vitaminer, mineraler eller sporstoffer. I noen kosttilskudd kan det være noen få kalorier fordi de inneholder laktose eller andre sukkerstoffer som bindemiddel/smakstilsetning. Dette er så små mengder energi at det ikke har noen betydning for vekten din. Dersom du spiser lite mat over tid har du nytte av å bruke kosttilskudd. Jeg anbefaler 2 trankapsler annenhver dag og 1 multivitamin- og mineraltablett annenhver dag. Da får du tilført essensielle fettsyrer, vitamin D og andre vitaminer og mineraler som er viktig for kroppen din. Dersom du bruker lite melk og melkeprodukter bør du også ta 500-1000 mg kalsium som tilskudd hver dag. Velg et kalsiumtilskudd uten vitamin D (du får D-vitamin fra de andre tilskuddene). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.