Gå til innhold

Hvordan få opp blodsukkeret uten å spise sukkerholdig mat?

Anbefalte innlegg

Gjest uten sukker
Skrevet

Jeg har kraftige mensblødninger og blir ofte blodfattig og svimmel i den perioden.

jeg har funnet ut at kroppen min ikke tåler noe sukker, derfor skal jeg forsøke å kutte det ut en tid for å se hvordan det fungerer for meg.

Hva kan jeg spise for å få opp blodsukkeret?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Grovbrød med sukkerfritt syltetøy.

Gjest Honningkrukka
Skrevet

Det finnes forskjellige typer sukker. Regner med det bare er vanlig sukker du ikke tåler. Hvis du tåler fruktsukker, så kan du jo bruke det. Det finnes også i frukt. Honnong tåler du vel kanskje også?

Skrevet

Spis ofte for at blodsukkeret skal holde seg jevnt. Hver 3. time er bra.

Skrevet

Kunne du forklare meg sammenhengen med blodsukker? Du plages vel med lavt blodtrykk, vil det si lavt blodsukker?

Skrevet

Druer øker blodsukkeret effektivt :-)

Vitsen er vel ikke å får blodsukkeret kjempehøyt ved å spise druesukker el.l. Da går det bare rett ned igjen.

Det gunstigste er å holde blodsukkeret stabilt. Da bør en unngå sukker og ikke minst druesukker. Fruksukker har ikke samme ugunstige virkning på blodsukkeret.

Skrevet

Man trenger ikke å spise sukker for å få opp blodsukkeret. Den mest effektive måten å få opp blodsukkeret er selvsagt å spise sukker, men det er også den mest effektive måten å få det raskt ned igjen også.

Spis grovt å grønt. Da går blodsukkeret rolig oppover og holder seg stabilt lenge. Det må jo være det beste.

Banan øker blodsukkeret raskt. Så musli med litt banan får opp blodsukkeret raskt, og holder det stabilt lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...