Gå til innhold

Hvor lenge må jeg piske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal piske krem i morgen. Mixmastern min har tatt kvelden etter et fall i gulvet, og jeg akter ikke å kjøpe ny med det første ettersom jeg har brukt den ca. en gang i året siden jeg fikk den.

Samboeren min er borte og jeg må altså piske kremen for hand, selv. Kremen skal være ferdig til klokken 17. Når bør jeg begynne å piske? Kl. 11? 14? 16? 16.45? Jeg har rett og slett ikke snøring om hvor lang tid jeg bør sette av.

Skrevet

Aner ikke hvor lang tid det tar, men du kan i alle fall regne med å bli støl... ;)

Jeg hadde nok heller tatt turen til fx Europris eller en annen billigbutikk og kjøpt en mixer til en drøy hundrelapp fremfor å piske krem for hånd.

Skrevet

Jeg tror jeg har en skitten, skitten fantasi. Trodde innlegget ditt dreide seg om noe helt annet enn krem :-)

Men du må nok satse på å bruke noen timer, dessverre. Hadde det vært meg, hadde jeg nok sjekket mulighetene for å få lånt en håndmikser av en nabo f.eks.

Skrevet

Da spørs det om fløten blir for varm sånn at den går direkte fra å være fløte til å bli smør.

Skrevet

Jeg ville for sikkerhets skyld begynt et par timer før kremen skal være ferdig, men det skal ikke ta så lang tid.

Sett skålen i iskaldt vann npr du pisker, så ikke fløten blir for varm.

Kanskje føten kan stå en kort stund i fryseren før du pisker? Har aldri prøvd det selv (hadde ikke fryser da jeg pisket for hånd).

Skrevet

Jeg tror jeg har en skitten, skitten fantasi. Trodde innlegget ditt dreide seg om noe helt annet enn krem :-)

Men du må nok satse på å bruke noen timer, dessverre. Hadde det vært meg, hadde jeg nok sjekket mulighetene for å få lånt en håndmikser av en nabo f.eks.

*ops* nok en gang tenkte vi likt....;-)

Skrevet

Jeg så Ingrid Espelid vispe krem med hjulvisp en gang, og det gikk unna gitt!

Med vanlig håndvisp har jeg ikke snøring.

Men pass på så du ikke får smør;-)

Skrevet

Jeg trodde et øyeblikk innlegget ditt hadde havna på feil forum *fnis*

Skrevet

*ops* nok en gang tenkte vi likt....;-)

Hehe, så bra ;) Jeg er nordlending, hva er din unnskyldning? ;)

Skrevet

Hehe, så bra ;) Jeg er nordlending, hva er din unnskyldning? ;)

Jeg tror jeg bare må holde meg til "skitten fantasi-teorien" ;-)

Skrevet

Jeg tror jeg bare må holde meg til "skitten fantasi-teorien" ;-)

Du går for brutal ærlighet, med andre ord :-) Jeg bruker mer bortforklaring for å ro meg unna at jeg egentlig hører til i samme kategorien ;)

Skrevet

Du går for brutal ærlighet, med andre ord :-) Jeg bruker mer bortforklaring for å ro meg unna at jeg egentlig hører til i samme kategorien ;)

*he he* "Skitten fantasi" kan jo være rene hedersbetegnelsen, dét;-)

Skrevet

*he he* "Skitten fantasi" kan jo være rene hedersbetegnelsen, dét;-)

Jeg vil gjerne dit der det er en hederstittel!! :D

Skal lete på norwegian.no etter billetter ;)

Skrevet

Jeg trodde et øyeblikk innlegget ditt hadde havna på feil forum *fnis*

Hehe, synes jeg ser det. "Hvor lenge må jeg piske samboeren?", liksom. ;-)

Skrevet

Jeg har fått broren min til å komme hit i morgen. Han tar flere ganger min vekt i benkpress, så å piske litt krem bør være lett match. Og piske skal han, enten han vil eller ikke. Så kan jeg konsentrere meg om marsipanlokket. Hjelpes...

Skrevet

Jeg har prøvd, men jeg husker ikke hvor lang tid det tok. En halv time kanskje. Hvor mye skal du piske?

Skrevet

Jeg har prøvd, men jeg husker ikke hvor lang tid det tok. En halv time kanskje. Hvor mye skal du piske?

1 pakke fløte.

Skrevet

Kan du ikke kjøpe en hjulvisp?

Det kunne jeg vel ha gjort. Men er det noen som selger det mer da? Kanskje slike kjøkkenutstyrsbutikker. Men den koster sikkert rundt 100 kr. Og da kan jeg vel liksågodt kjøpe en mixmaster på Rema til sammen prisen. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...