Gå til innhold

Hvor lenge må jeg piske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kunne jeg vel ha gjort. Men er det noen som selger det mer da? Kanskje slike kjøkkenutstyrsbutikker. Men den koster sikkert rundt 100 kr. Og da kan jeg vel liksågodt kjøpe en mixmaster på Rema til sammen prisen. :-)

Kan man få en mixmaster så billig?

Jeg aner ikke hvor de selger hjulviper.

Et annet tips for å piske så du ikke blir så støl i armen er å helle fløten i en pose, putt en mynt i og rist.

Skrevet

1 pakke fløte.

Hvis du setter av en time skulle du være sikker. Men ha noen å bytte med...

Skrevet

Et annet tips for å piske så du ikke blir så støl i armen er å helle fløten i en pose, putt en mynt i og rist.

Det med mynten var smart. Må selvsagt desinfisere den først, men. ;-) Takk. :-)

Skrevet

Kokende vann og såpe bør gjøre susen.

Skrevet

Og det kan være lurt med i hvert fall to poser utenpå hverandre. Fløte utover hele kjøkkenet er ikke morsomt. :-)

Skrevet

Og det kan være lurt med i hvert fall to poser utenpå hverandre. Fløte utover hele kjøkkenet er ikke morsomt. :-)

Hehe, nei. "Her er sukkerbunn med marsipan. Kremen får dere sleike av kjøkkenveggene".

Skrevet

Hehe, nei. "Her er sukkerbunn med marsipan. Kremen får dere sleike av kjøkkenveggene".

*lol*

Skrevet

Blir man ikke like sliten i armen av å riste på en pose, enn å vispe??

Skrevet

Desse under har har ikkje snøring i det heile tatt... Sette av TIMAR til å piske ein liten kartong krem? Eg ler så eg grin her. Bruk ein slik "hesteskoforma" trådvisp, og kald bolle, så har du krem på maks ti minutt.

Og det seier eg som har fiskebollar i staden for musklar.

Eg piskar ofte kremen for hand, da får du aldri problemet med å overpiske kremen, som så fort kan kome om du er eit sekund uoppmerksom med den elektriske miksaren.

Lykke til, og nam nam :)

Skrevet

Hehe, synes jeg ser det. "Hvor lenge må jeg piske samboeren?", liksom. ;-)

Ja, det er ikke måte på hva man kan få svar på her på dol;-)

Skrevet

Mynten er vel for å høre om kremen er ferdig? Har hørt man kan bruke en sukkerbit også. Eller kanskje også en annen liten plastdings man finner på kjøkkenet?

Skrevet

Desse under har har ikkje snøring i det heile tatt... Sette av TIMAR til å piske ein liten kartong krem? Eg ler så eg grin her. Bruk ein slik "hesteskoforma" trådvisp, og kald bolle, så har du krem på maks ti minutt.

Og det seier eg som har fiskebollar i staden for musklar.

Eg piskar ofte kremen for hand, da får du aldri problemet med å overpiske kremen, som så fort kan kome om du er eit sekund uoppmerksom med den elektriske miksaren.

Lykke til, og nam nam :)

Nå var jo ikke alt i det innlegget så seriøst ment. Vet jo at jeg ikke trenger å begynne nå f.eks. Men trodde da det tok lengre enn ti min. Det tar jo nesten så lang tid med en mixmaster. Men som sagt, jeg slipper. :-)

Skrevet

Mynten er vel for å høre om kremen er ferdig? Har hørt man kan bruke en sukkerbit også. Eller kanskje også en annen liten plastdings man finner på kjøkkenet?

Ja. Det er ikke materialet i mynten som gjør kremen ferdig. Man kan sikkert bruke noe annet.

Skrevet

Blir man ikke like sliten i armen av å riste på en pose, enn å vispe??

Jeg innbiller meg man bruker litt flere muskler når man rister enn når man pisker, eller i alle fall har muligheten til å variere mer.

Skrevet

Nå var jo ikke alt i det innlegget så seriøst ment. Vet jo at jeg ikke trenger å begynne nå f.eks. Men trodde da det tok lengre enn ti min. Det tar jo nesten så lang tid med en mixmaster. Men som sagt, jeg slipper. :-)

Ja eg forstod jo godt at du ikkje seriøst trudde du måtte starte kl 11 :-) Men dei som hadde svart deg hadde ikkje peiling, heller ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...