Gå til innhold

Dette lærer man om amerikanske fødsler på film og TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen starter alltid med at vannet går.

Veene kommer straks etterpå.

Veene som kommer er pressveer, for den kommende mor kjenner fort hodet mellom bena.

Fødselen er overstått på maksimum fem minutter.

Det er veldig vanlig på føde i bilen eller andre ikke-sykehussteder.

Hvis fødselen mot formodning skulle vare mer enn fem minutter, også selv om veene ikke har startet engang.

*filosofisk*

Skrevet

Heh, stemmer ofte. Men i Friends holdt vel Rachel på i godt over 40 timer eller noe. Og Friends er brabra.

Skrevet

Har ikke så mye erfaring med fødsler, men det er jo sånn det fremstilles.

Bortsett fra i Friends, når Rachel får Emma.

Skrevet

Heh, stemmer ofte. Men i Friends holdt vel Rachel på i godt over 40 timer eller noe. Og Friends er brabra.

hehe, du var 1 minutt før meg :-)

Skrevet

40 timer?! Jeg har sett den episoden mange ganger, men kan ikke huske at man får vite hvor lang tid det tar...

Skrevet

Har ikke så mye erfaring med fødsler, men det er jo sånn det fremstilles.

Bortsett fra i Friends, når Rachel får Emma.

Hmm... Hvorfor kan jeg ikke huske at den fødselen mer enn normalt lang tid...? Jeg har sett den episoden flere ganger.

Skrevet

Hmm... Hvorfor kan jeg ikke huske at den fødselen mer enn normalt lang tid...? Jeg har sett den episoden flere ganger.

Episoden med fødselen varer jo bare 22 minutter da.

Men hun ligger jo der, og den ene etter den andre trilles inn på rommet og ut igjen, mens hun ligger der. Tilslutt kommer Janice.

Så de gjør så mye ut av det at det er en lang fødsel som det er mulig i løpet av 1 episode.

Skrevet

40 timer?! Jeg har sett den episoden mange ganger, men kan ikke huske at man får vite hvor lang tid det tar...

Chandler sier noe sånt som: "Hun (Emma)... og 40 timer senere er hun her"

Skrevet

Han sier "Så rart. I det ene øyeblikket er hun inni deg. Og så, 40 timer senere, er hun her...". Jeg tror jeg kan serien utenat. Har sikkert sett hver episode over ti ganger. Over mange år selvsagt, men dog. Blir aldri lei.

Skrevet

Han sier "Så rart. I det ene øyeblikket er hun inni deg. Og så, 40 timer senere, er hun her...". Jeg tror jeg kan serien utenat. Har sikkert sett hver episode over ti ganger. Over mange år selvsagt, men dog. Blir aldri lei.

Det var det ja... Har også sett den mange ganger, synes den serien er den beste angstdempende "medisinen" jeg kan få

Skrevet

OK.

Skrevet

Episoden med fødselen varer jo bare 22 minutter da.

Men hun ligger jo der, og den ene etter den andre trilles inn på rommet og ut igjen, mens hun ligger der. Tilslutt kommer Janice.

Så de gjør så mye ut av det at det er en lang fødsel som det er mulig i løpet av 1 episode.

Nå husker jeg det ja... :-)

Skrevet

Det var det ja... Har også sett den mange ganger, synes den serien er den beste angstdempende "medisinen" jeg kan få

Ja, den hjelper mot det meste. Jeg var sykemeldt en periode. Da kjøpte jeg min første sensong. Etter det gikk det slag i slag og ikke lenge etterpå hadde jeg alle. Det hjalp virkelig på humøret da jeg var sengeliggende i nesten to måneder.

Skrevet

Ja, den hjelper mot det meste. Jeg var sykemeldt en periode. Da kjøpte jeg min første sensong. Etter det gikk det slag i slag og ikke lenge etterpå hadde jeg alle. Det hjalp virkelig på humøret da jeg var sengeliggende i nesten to måneder.

Helt genial serie, kan ikke få sagt det nok ganger :-)

Skrevet

Da en uvitende venninne spurte dengang høygravide meg om det var slik at fødsel alltid startet med at vannet går, smilte jeg og sa at hun nok hadde sett for mange amerikanske filmer der vannet går mens de er på restaurant eller noe slikt.

Vel, jeg var riktignok ikke på restaurant, men det var i middagsselskap.....;-)

Skrevet

Helt genial serie, kan ikke få sagt det nok ganger :-)

Jepp. Har du noen yndlinsscene? Tror min er den hvor Chandler har vært hos skredderen og skredderen beføler ham. Joey sier at det er jo slik skredderen jobber. Chandler henvender seg til Ross og spør om det er tilfelle, hvor Ross svarer: "Ja, det er det... I fengselet!". Uttrykket til Ross der er ubetalelig.

Skrevet

Jepp. Har du noen yndlinsscene? Tror min er den hvor Chandler har vært hos skredderen og skredderen beføler ham. Joey sier at det er jo slik skredderen jobber. Chandler henvender seg til Ross og spør om det er tilfelle, hvor Ross svarer: "Ja, det er det... I fengselet!". Uttrykket til Ross der er ubetalelig.

Min tror jeg må være da man har spekulert på hvem det var som har lagt igjen en genser hos Rachel = en hun har hatt sex med. Plutselig kommer Ross inn og sier: Å! der er jo genseren min!

Skrevet

Oi, det er så mange, klarer ikke plukke ut en spesiell...

*tenke*

Jo!! Veldig morsom scene, men vet ikke om det er den beste. Husker ikke helt hva som skjer før, men en av jentene vil si noe til Joey, som han ikke vil høre. Så han stikker fingrene i ørene og synger høyt med øynene lukket. Jenta (Rachel?) forlater rommet uten at Joey ser det, Chandler kommer inn og finner Joey da stående der, øynene lukket, syngende, med fingra i ørene. Chandler løfter opp hanen, helt opp til ansiktet til Joey. Den starter flakse vilt, og Joey får sjokk.

Det blikket til Joey og Chandler som knekker sammen av latter, helt ubetalelig :-)))

Jeg tror faktisk at Chandler knekker sammen av latter på ordentlig og de har brukt det.

Skrevet

Min tror jeg må være da man har spekulert på hvem det var som har lagt igjen en genser hos Rachel = en hun har hatt sex med. Plutselig kommer Ross inn og sier: Å! der er jo genseren min!

Ja, den er fin :-)

Er så mange bra scener, men jeg synes det er gøy å se når skuespillerne ikke klarer holde seg alvorlig.

Lisa Kudrow, Pheobe, må veldig ofte opp med en hånd eller snu seg vekk fordi hun ikke klarer la være le :-)

Skrevet

Da en uvitende venninne spurte dengang høygravide meg om det var slik at fødsel alltid startet med at vannet går, smilte jeg og sa at hun nok hadde sett for mange amerikanske filmer der vannet går mens de er på restaurant eller noe slikt.

Vel, jeg var riktignok ikke på restaurant, men det var i middagsselskap.....;-)

Hehe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...