Gå til innhold

FU om skolen og IKT

Anbefalte innlegg

Gjest en lærer
Skrevet

Hei dere.

Jeg trenger synspunkter på hvordan dere synes skolen ligger an i forhold til IKT og samfunnets utvikling.

Barn har ofte en digital hverdag, med mobiler, mailadr, blogger, space osv. Klarer skolen i stor nok grad å følge utviklingen, eller er elevene bare digitale på fritiden?

Hvilket ansvar har skolen for å sette seg inn i f.eks blogging. Jeg tenker da på nettvett i første omgang.

Hva er fordelen med blogging, space og mail som kan brukes på en positiv måte i skolesammenheng?

Mvh

Skrevet

Det går kanskje an å "levere" noen oppgaver i en blogg? Slik at barna kan kommentere hverandre litt på samme måte som vi bruker classfronter på universitet og høyskole. På mitt studie publiseres alt av beskjeder etc bare på nett. Det kunne kanskje gått an å lage en elektronisk oppslagstavle som både foreldre og elever kunne hatt nytte av?

Men da er det naturligvis viktig at barna ikke publiserer navnene sine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...